VROČINSKI OBLIVI – NOČNA MORA ŠTEVILNIH ŽENSK ♥

Vročinski oblivi

Nočna mora številnih žensk

Vročinski oblivi, težave s težo, suha nožnica in pomanjkanje energije doletijo skoraj vsako izmed nas.

Zakaj prihaja do težav?

Težave povezujemo z upadanjem ravni vseh hormonov (estrogen, progesteron, testosteron…) in ne le s pomanjkanjem estrogena, kot lahko marsikje zasledimo. Do težav največkrat prihaja zaradi neravnovesje estrogena in progesterona (estrogenska prevlada ).

 Kakšen je vzrok estrogenske prevlade?

Hiter način življenja, stres, kajenje, alkohol, s pesticidi polni hrana in voda, prahrana živalskega izvora, spodbuja nastajanje estrogena v telesu. Vsi pesticidi, antibiotiki in druge kemikalije, posnemajo estrogene v telesu, kar ruši naše hormonsko neravnovesje.

Estrogen in progesteron bi morala delovati kot dopolnjujoča hormona, vse prevečkrat pa delujeta kot nasprotnika (hormonsko neravnovesje).Estrogen je stimulant tesnobnosti, stresa, pospešuje delitev celic, zmanjšuje izgubo kostne gostote, zavira spanje, shranjuje maščobe, skrbi za PMS sindrome…Progesteron je stimultant potrpežljivosti, spanja, umirjenosti, zbranosti, zavira delitev celic, pospešuje izgorevanje maščob, pomaga pri rasti kosti.. Oba hormona sta dopolnjujoča – estrogen zmanjša izgubo kostne mase, medtem ko progesteron pospešuje in skrbi za rast ter obnovo kosti, zob… Estrogenska prevlada je stanje, v katerem ima ženska nizko, normalno ali pretirano raven estrogena, vendar premalo progesterona glede na vrednosti estrogena. To pomeni, da prevladuje estrogenski učinek v nasprotju z učinki progesterona. Estrogenska prevlada spodbuja nastajane slabega holesterola LDL in zavira nastajanje dobrega, HDL holesterola, zaradi česar prihaja do težav s pritiskom in jetri. Prav tako je zaradi estrogenskega presežka obremenjena žleza slinavka, kar vodi k debelost, diabetes…Presežek estrogena je vzrok glavobolom, tesnobnosti in depresijam, njegov poresežek pa povezujemo tudi z rakom.Ravnotežje obeh je najpomembnejše (ženska ima lahko zelo nizko vrednost estrogena, vendar še nižjo vrednost progesterona – tudi v tem primeru je estrogen prevladujoč hormon).

Zakaj je progesteron tako zelo pomemben?

Progesteron je esencialni gradbeni material iz katerega naš organizem naredi druge hormone. To nam pomaga razumeti kako številne so lahko posledice pomanjkanja. Odgovoren je za pripravo ženske za nosečnost, ima pomemben učinek na centralni živčni sistem – zato je pomanjkanje progesterona razlog za spremembe razpoloženja, razdražljivost in depresijo. Progesteron je pomemben za proizvodnjo številnih drugih steroidnih hormonov ter spodbuja gradnjo kosti in ščiti pred osteoporozo. Kako si lahko uredimo hormonsko neravnovesje?Pripravite si čaj iz divjega ovsa. Ne pozabite na magnezij– brezglutenske žitarice, lešniki in mandlji. Nujne so omega 3 maščobne kisline-alfa-oreščki, laneno in konopljino olje, negojene ribe. Uživajte veliko zelenjave in ne sladkega sadja. Ne pozabite na jod: nepredelana morska sol, špinača, alge (zaradi ščitnice, ki je pogosto premalo delujoča – odlična je hormonska analiza iz sline in tri-dnevno merjenje temperature, kar vam na enostaven način pokaže, kakšno je stanje vaših hormonov). Ne pozabite na probiotike: zelje, zeljnica, kisava, vsi fermentirani izdelki. Uživajte ekološko hrano, ker ne vsebuje umetnih hormonov, ki uničujejo naše hormonsko ravnovesje.

Ekstrakt divjega yama  vsebuje molekule diosgenina, ki s spodbujanjem hipofize spodbujajo nastajanje progesterona v telesu.

Prav tako se shatavari v ayurvedskih zeliščih anti-aging, že stoletja uporabljajo kot podpora ženskemu zdravju.  Ne uživajte neekološkega ali rdečega mesa, mleka in mlečnih izdelkov, predelanih ogljikovih hidratov, sladkorja, glutena, alkohola, nikotina. Vsekakor si s prehransko terapijo lahko pomagate odpraviti težave v predmenopavzi, menopavzi oz. ob hormonskem neravnovesju.

ZANIMIVO

KATERA HRANA IN ZELIŠČA SPODBUJAJO NASTAJANJE ESTROGENA IN SE JE IZOGIBAJTE?

  • alfaalfa
  • vsa hrana živalskega izvora
  • janež – seme
  • jabolka
  • pekovski kvas
  • ječmen
  • pesa
  • korenje
  • češnje
  • čičerika
  • detelja
  • črni grah
  • kumare
  • mlečni izdelki
  • dateljni
  • jajčevci
  • komarček
  • laneno seme
  • česen
  • hmelj
  • sladki koren
  • oves
  • oljčno olje
  • oljke
  • papaya
  • peteršilj
  • grah
  • paprika
  • slive
  • granatno jabolko
  • krompir
  • buča
  • rdeči fižol
  • črna detelja
  • rabarbara
  • riž
  • žajbelj
  • sezamovo seme
  • ohrovt
  • soja
  • sončnična semena
  • paradižnik
  • pšenica
  • jajca

KATERA HRANA IN ZELIŠČA ZAVIRAJO NASTAJANJE ESTROGENA?

  • Ekološka zelenjava in nesladko sadje
  • Jagode
  • Brokoli
  • Ajda
  • Bazilika, origano, timijan
  • Zelje
  • Agrumi
  • Koruza
  • Fige
  • Sadje
    (razen jabolk, češenj, datljev, granatnega jabolka)
  • Stročji fižol

 

Naravni način spodbujanja hormonskega ravnovesja je zagotovo najbolj zdrava odločitev, brez stranskih učinkov.

 

Print Friendly, PDF & Email