Vitamin b12 – preverite znake pomanjkanja

Vitamin B12, znan tudi kot kobalamin, je zelo pomemben, v vodi topen vitamin.

.

Za kaj je potreben vitamin b12?

.

aB12 ima pomembno vlogo pri proizvodnji rdečih krvnih telesc in DNK-ja ter skrbi za zdravo in normalno delovanje živčnega sistema.

.

Kam spada vitamin b12?

.

Vitamin B12 sicer spada v skupino vitaminov B kompleksa.

.

Od kje prihaja ime za vitamin b12, kobalamin?

.

Top-foods-with-high-vitamin-B12Od ostalih b vitaminov  se loči po tem, da je njegova kemijska zgradba najbolj kompleksna. Vsebuje kovinski ion kobalt, od tukaj tudi ime kobalamin.

.

Kakšne vrste vitamina B12 poznamo?

..

Naše telo lahko uporablja dve obliki vitamina b12:

.

  • adenozilkobalamin (5-deoksiadenozil kobalamin)
  • metilkobalamin

.

wbz-vitamin-b12-cobalaminZelo znani cianokobalamin, ki ga dodajajo v prehranska dopolnila, se mora v telesu pretvoriti v ti dve obliki.

.

Za kaj v telesu skrbi b 12?

.

  • Skrbi za tvorbo eritrocitov
  • Ohranja zdrav živčni sistem
  • Skrbi za presnovo makrohranil v mikrohranila
  • Ureja pravilno rast in razvoj

.

Prav tako b12 skrbi za zdravo tvorjenje celic iz kostnega mozga, skrbi za zdravo delitev celic in varuje pred degeneracijo in mutacijo celic.

indexVsaka živčna celica potrebuje b12, saj  b12 skrbi tudi za presnovo maščob, ki so potrebne za zdrave zgradbe mielinskih ovojnic.

.

Kje nastaja vitamin b12?

.

Vitamin b12 proizvajajo določene bakterije.

Pri človeku, podobno kot pri živalih, se nekaj vitamina b12 proizvede v debelem črevesju, absorbira pa se v zadnjem delu tankega črevesja. Nekaj se ga sicer proizvede tudi v tankem črevesju, vendar zelo malo, zaradi česar se ne moremo zanašati, da ga bomo na ta način dobili dovolj.

.

Kje v telesu se nahaja največ vitamina b12?

.

42e337b7deac44c9bf06dea71d0721efV hrani je vitamin b12 vezan na beljakovine.

V telesu se v jetrih nahaja okoli 80% vitamina b12, ostalo pa je shranjeno v mišicah.

.

Kdaj se pojavijo posledice pomanjkanja vitamina b12?

.

Pri odraslih lahko do nastanka znakov in resnih težav, zaradi pomanjkanja vitamina b12, lahko pride šele po 15. Letih

Pri nekaterih se znaki pomanjkanja pokažejo prej, pri otrocih pa zelo hitro – npr. nepravilen razvoj, zastoj v razvoju, govoru, motoriki…

.

Zakaj pride do pomanjkanja vitamina b12?

.

  • Črevesne bolezni
  • Enolična prehrana
  • Težave z želodcemgastric-problem
  • Operacije
  • Agresivna zdravljenja
  • Pomanjkanje vitamina B12
  • Paraziti, bakterije, virusi, gljive

.

Kdo je najbolj ogrožena skupina?

.

  • Starejši ljudje
  • Otrociolderlady
  • Ljudje pod dolgotrajnim stresom

..

Kakšni so znaki pomanjkanja vitamina b12?

.

  • Nizke vrednosti eritrocitov
  • Težave z živci
  • Bolezni živčevja
  • Okvare možganov
  • Težave z miselnimi funkcijami
  • Mravljinčenjedupuytren_disease
  • Šibkost telesa
  • Pomanjkanje energije
  • Inkontinenca
  • Pozabljivost
  • Nihanje razpoloženja
  • Demenca

.

Kje se nahaja največ vitamina b12?

.

  • Meso
  • Drobovina
  • Školjke
  • Jajca
  • Mlečni izdelki
  • Ekološka hrana, zelenjava, sadje, stročnice

.

vegan-buddha-bowlČe ne uživate pestre in raznolike prehrane ( tudi, če jeste meso in mlečne izdelke, vam vitamina b12 lahko zelo hitro manjka, saj če v vašemu črevesju ni vse tako, kot je treba, potem je motena absorpcija vitamina b12 v črevesju ali če ste vegan, ki je preveč enolično hrano, potem vam v vsakemu primeru priporočam dodatek vitamina b12 – TUKAJ).

.

Anemia-Or-Iron-Deficiency-In-Teens

Kateri so glavni znaki pomanjkanja vitamina b12?

.

Bleda koža, kot pomanjkanje vitamina b12

..

Ljudje s pomanjkanjem B12 imajo pogosto bledo ali rahlo rumeno kožo oz. rumene oči.

Do tega pride zato, ker ima  vitamin b12 pomembno vlogo pri proizvodnji DNK, ki je potreben za nastanek rdečih krvnih celic. Brez b12 ne nastaja DNK in tako tudi ne nastajajo eritrociti.

B12 kot dodatek je zato zelo pomemben in potreben za vse po operacijah, med boleznimi oz. med zdravljenji, saj b12 omogoča hitrejšo regeneracijo in obnovo.

anemia-symptoms-causes-treatment-fiVelik znak, da vam manjka vitamina b12 so tudi anemija, povišan bilirubin in povišani jeterni encimi.

.

Slabost in utrujenost, kot pomanjkanje vitamina b12

.

Utrujenost, slabost in pomanjkanje energije so pogosti znaki pomanjkanja vitamina b12, saj eritrociti po telesu prenašajo kisik. Brez kisika pa smo šibki, utrujeni in obnemogli.

.

Občutek mravljinčenja in zbadanja tisočih majhnih iglic, kot pomanjkanje vitamina b12

.

Dolgotrajno pomanjkanje vitamina b12 povzroča pomanjkanje mielina, ovojnice, ki potrebuje veliko maščob in beljakovin, ki pa se presnavljajo ravno imagess pomočjo vitamina b12. Če ga manjka, potem mielinske ovojnice, ki obdajajo živčne celice, razpadajo, to pa čutite kot neprijeten občutek v dlaneh in podplatih, lahko kot mravljinčenje ali zbadanje.

.

Težave z gibanjem, kot pomanjkanje vitamina b12

.

Pomanjkanje vitamina b12 lahko povzroči težave z gibanjem in hojo, saj vpliva na način hoje.

Ti simptomi so pogosto opaženi pri starejših ali otrocih.

.

Razjede v ustih, kot pomanjkanje vitamina b12

.

Vnetje v ustih, vnetje na jeziku in jezik, ki spremeni barvo, je otekel in boleč ter ima brazgotine, so vse znaki, da vam manjka vitamina b12.

dermnet_rf_photo_of_leukoplakiaPrav tako lahko pomanjkanje vitamina b12 občutite kot zbadanje v ustih in pekoč občutek v ustih.

.

Težave z dihanjem in omotičnost, kot pomanjkanje vitamina b12

.

Pomanjkanje vitamina b12, ki povzroča pomanjkanje rdečih krvnih telesc in kisika, lahko vodi v težave z dihanjem  in občutek, da ne dobite dovolj kisika.

Do tega pride zato, ker telo v celice ne more prenašati dovolj kisika.

.

Težave z vidom, kot pomanjkanje vitamina b12

.

bigstock-eye-strain-glasses-tired-68342218Pomanjkanje vitamina b12 lahko povzroči poškodbe živčnega sistema ter poškodbo živčnega živca, ki vodi do oči. To vodi do zamegljenega vida oz. do težav z vidom.

.

Spremembe razpoloženja, kot pomanjkanje vitamina b12

.

Dejansko so nizke ravni vitamina B12, povezane z motnjami razpoloženja in z delovanjem možganov, kar vodi v demenco in depresijo.

Ob pomanjkanju vitamina b12 pride do visokih vrednosti homocisteina, kar lahko povzroči poškodbe možganskega tkiva ter vpliva na signale v možganih, kar vodi do sprememb razpoloženja.

Dodatek vitamina b12 se je izkazal za zelo dobro pomoč pri depresiji in demenci.

.

Visoka temperatura, kot pomanjkanje vitamina b12

.

woman-with-a-feverSicer je ta simptom redek, pa vendar je dolgotrajna povišana temperatura lahko posledica pomanjkanja b12, kar se je izkazalo predvsem pri otrocih in starejših.

.

Kaj narediti, če imate simptome pomanjkanja vitamina b12?

.

Najprej testirajte pomanjkanje vitamina b12 in nekaterih drugih pomembnih elementov.

Če se izkaže, da ga imate premalo, dodajte vitamin b12 v pršilu, ki se takoj absorbira v krvni obtok, saj zaobide črevesje. TUKAJ

1Spremenite svojo prehrano in odstranite vse predelane in procesirane izdelke, kofein, nikotin, alkohol in sladkor.

Začnite uživati v ekološki, lokalno vzgojeni zelenjavi, stročnicah, semenkah, oreščkih in v sadju, uporabljajte hladnostiskana olja in žita brez glutena.

Print Friendly, PDF & Email

Hormonsko neravnovesje – 9 znakov, da vas mučijo hormoni in kako si lahko pomagate

Hormonsko neravnovesje – 9 znakov, da vas mučijo hormoni in kako si lahko pomagate

.

 

Ko se začnemo pogovarjati o hormonih, je najpogostejša misel menopavza, težave z nerednimi menstruacijami, težave z zanositvijo, odsotnost ovulacije, premajhno delovanje ščitnice, depresija, pomanjkanje libida, inkontinenca, debelost in izgorelost.

Pri ženskah prihaja do največ hormonskih neravnovesij med 30. In 50. letom, pri moških pa po 45. letu.

.

Hormonsko neravnovesje – najpogostejši znaki neravnovesja hormonov

.

Hormonsko neravnovesje – 9 znakov, da vas mučijo hormoni in kako si lahko pomagate
Hormonsko neravnovesje – 9 znakov, da vas mučijo hormoni in kako si lahko pomagate
  • Naraščanje kilogramov in težave s hujšanjem
  • Maščoba, ki se nabira okoli trebuha
  • Nizek libido
  • Utrujenost
  • Anksioznost, tesnoba in depresija
  • Nespečnost
  • Prekomerno potenje
  • Prebavne težave in napihnjenost
  • Hrepenenje po ogljikovih hidratih

.


Hormonsko neravnovesje  –  kako si lahko pomagate

.

 

Že majhne spremembe pri prehrani igrajo pri hormonskem neravnovesju veliko vlogo:

.

  • Odstranite vse prečiščene OH (bele moke, bela žita, sladkor, škrob…)
  • Čimbolj opustite uživanje mleka in mlečnih izdelkov
  • Uživajte nesladko sadje, predvsem dopoldan
  • Za malico si privoščite oreščke, semena, stročnice ali zelenjavo
  • Uživajte v lokalno pridelani, ekološki hrani
  • Uporabljajte hladnostiskana olja
  • Vsak dan popijte vsaj 2 litra sveže vode
  • Omejite pitje kofeina
  • Ne uživajte nobenih industrijskih pijač in alkohola
  • Zvečer ne uživajte žitaric in sadja
  • Če jeste meso, naj bo domače in predvsem belo
  • Ne uživajte predpripravljenih mesnin – salame, paštete, klobase, hrenovke
  • Ne kupujte pekovskih izdelkov, kruha, rogljičkov, tortic
  • Ne kupujte niti ne uživajte sladkarij in druge hitre hrane
  • Ne stradajte čez dan, ker boste zvečer zagotovo preveč pojedli
  • Kadarkoli ste lačni, si lahko skuhate juho, popečete zelenjavo ali naredite solato

.

 


Vsak dan se odpravite ven na zrak, na vsaj 30 minutni, hiter sprehod.

.

 

  • Pojdite spat pred 23:00 uro, spite v popolni temi.
  • Jejte vsaj 3 ure pred spanjem.
  • Začnite se aktivno sproščati in uravnavajte stres. (joga, meditacija, sprehod, branje…umirjanje…

.

 


Hormonsko neravnovesje – dodatki, ki vam lahko pomagajo

.

 

Hormonsko neravnovesje – 9 znakov, da vas mučijo hormoni in kako si lahko pomagate
Hormonsko neravnovesje – 9 znakov, da vas mučijo hormoni in kako si lahko pomagate

Vitex je sredozemski grm,katerega plodovi dokazano uravnavajo hormonsko neravnovesje, pomaga v menopavzu, pri nerednih menstruacijah ter drugih tegobah… TUKAJ

Omega 3 so ključne, saj iz njih dejansko nastajajo hormoni. TUKAJ

Korejski ginseng  sprošča in optimizira delovanje nadledvične žleze ter vam pomaga pri spopadanju s stresom. TUKAJ

Jodove kapljice so odlična podpora za delovanje ščitnice. TUKAJ

Za takojšen dvig energije ne pozabite na kalijev askorbat z ribozo. TUKAJ

Nepogrešljiva je uporaba začimb, kot so kurkuma, origano, bazilika, rožmarin in timijan.

Skuhajte si čaj iz rmana, plahtice, mete in šentjanževke.

Hormonsko neravnovesje – če si sami ne znate več pomagati

.

Če ste vse že poskusili, potem vam svetujem, da pridete k naši dr. Ireni Kranjc, ki vam bo z aparatom Sensitiv IMago pregledala delovanje žlez, izločanje hormonov, njihovo neravnovesje, stanje posameznih organov, celic, tkiv…pomanjkanja hranil, presežke težkih kovin, parazitov, bakterij, virusov…ter vam na podlagi tega priporočila dodatke, prehrano…Prav tako preveri tudi možne alergije in intolerance na hrano, vpliv sevanj in druge morebitne nevšečnosti, ki se pojavljajo v vašem telesu. TUKAJ

.

 

Za več informacij nam pišite in poklicali ali pisali vam bomo nazaj.

Hormonsko neravnovesje – 9 znakov, da vas mučijo hormoni in kako si lahko pomagate
Hormonsko neravnovesje – 9 znakov, da vas mučijo hormoni in kako si lahko pomagate
Print Friendly, PDF & Email