Avtofagija – obvezen proces v delovanju zdrave celice

Avtofagija je osnovno proces vsake celice in iz grščine prevedeno pomeni jesti sam sebe. Na tak način se celice odzivajo na viruse, bakterije, infekcije in druge stresorje iz okolja.

Za naše zdravje in zdravo delovanje je zelo pomembno, kaj se nahaja znotraj celice in ne zunaj nje, kar nam merijo na splošnih krvnih preiskavah ( S serumske vrednosti). V tujih klinikah poglobljeno preverjajo znotrajcelične vrednosti, kar označujemo z RBC.

.

Na takšen način avtofagija uniči oz. odstrani viruse in bakterije, pa tudi presežke proteinov in ostanke drugih strupov. Prav tako je avtofagija odličen proces, ki upočasnjuje staranje ter skrbi za lep in vitalen izgled, dovolj energije in uravnano hormonsko delovanje.

.

Kaj pa, če do avtofagije ne pride?

.

Zelo zanimivo je tudi, da odsotnost avtofagije v celicah strokovnjaki povezujejo z nastankom Alzheimerjeve in Parkinsonove bolezni, z vrsto avtoimunih obolenj, z rakom, z diabetesom, nevrološkimi boleznimi, debelostjo in drugimi sodobnimi težavami ter s pospešenim staranjem.

Z avtofagijo celica dejansko obnovi svojo vsebino, nezdrave dele popravi ali izloči.

.

.

Nobelova nagrada za proces avtofagije

.

Leta 2016 je za odkritje avtofagije Japonec Yoshinori Ohsumij prejel Nobelovo nagrado iz medicine.

Avtofagija pa med drugim lahko celici v primeru pomanjkanja, priskrbi tudi potrebno gorivo.

.

.

Kaj spodbudi proces avtofagije?

.

Sam proces avtofagije lahko spodbudi kopičenje strupov znotraj celice ali pa zunanji dejavniki, kot so virusi, bakterije, paraziti, kvasovke…

Zelo je zanimivo, da kadar do avtofagije ne pride, to močno vpliva na pojav vseh vrst bolezni in obolenj (rak, degenerativna obolenja, nevrološke bolezni, diabetes,, avtoimuna obolenja, slab imunski sistem…)

.

Ko sem se izobraževala v Oregonu na tamkajšnji NCNM kliniki, smo proces avtofagije zelo upoštevali in takrat sem se na tak način naučila tudi jesti.

.

Kaj prepreči avtofagijo?

.

Določena zdravila, kontantno uživanje predelane in prečiščene preharne polne sladkorjev, uživanje večinoma ogljikovo hidratne hrane, določena zdravila…

.

1.

.

Kako lahko sami spodbudimo avtofagijo?

.

Avtofagija se je skozi evolucijo razvila kot posledico na daljše obdobje brez hrane, torej lahko sami avtofagijo spodbudimo s postom oz. z delnim postom.

.

2.

.

Ali je avtofagija nevarna?

.

Ne, avtofagija je zdrav in normalen proces vsake celice in ima zanjo pomembno in zelo potrebno vlogo, saj nadzira njeno rast, razvoj, delitev ter uravnava njeno notranje ravnovesje. Od kakovosti notranjosti celice pa je dejansko odvisno zdravje in zdrav proces avtofagije je še posebno pomemben celicam v jetrih, trebušni slinavki, jetrih, vranici ter v vseh mišicah, tudi srcu in črevesju.

.

Tukaj lahko vidimo, kako pomemben je zdrav proces avtofagije vsem našim organom, tkivom, žlezam in hormonom.

3.

.

Pri katerih težavah je avtofagija pomembna?

.

Če imate težave s hormonskim ravnovesjem, prebavo in z nihanjem sladkorja, je avtofagija pravi odgovor. Prav tako so debelost, težave z napihnjenostjo in pomanjkanje energije, glavni znaki, da bi proces avtofagije morda lahko pospešili.

.

Avtofagija je pomemben in obvezen proces v vsaki celici, saj odstranjuje in reciklira odpadne dele beljakovin in drugih strupov, jih izloča ali pa reciklira in ponovno uporabi.

.

Kako vi priporočate, da spodbudimo proces avtofagije?

.

Hrana je pri procesu avtofagije zelo pomembna. Odsvetujem uživanje ogljikovih hidratov takoj zjutraj, saj le ti dvignejo vrednosti sladkorja inzulina in sladkorja, povišan hormon inzulin v povezavi s povišanim kortizolom (stresni hormon kortizol je najvišji zjurtraj), pa zaklepata maščobe in preprečujeta proces avtofagije.

.

Zjutraj svetujem uživanje zdravih maščob z beljakovinami, kar poskrbi za daljši občutek sitosti, sestavljene ogljikove hidrate, kot so proso, ajda, kvinoja, riž ali sladki krompir, pa raje jejte kasneje, ko se kortizol že niža.

Prav tako zelo svetujem vsaj delni post, to pomeni, da si v dnevu izberete 8 ur, v katerih boste jedli, nato pa boste 16 ur brez hrane.

To sploh ni težko, če npr. večerjate ob 19:00, naj bo vaš naslednji obrok šele ob 11:00.

Med mojim izobraževanjem v Portlandu na tamkajšnji kliniki, kjer zdravijo z naravnimi pristopi in upoštevajo bioritemski celični cikel, smo bili na 3-tedenskemu postu na sokovih in čajih, kasneje pa smo upoštevali prehranjevanje po načelu 16 ur ne ješ, 8 ur ješ oz. 20 ur ne ješ, 4 ure ješ.

Počutili smo se izjemno, imeli smo veliko energije in prav vsi bolniki so imeli izboljšanja pri različnih boleznih in tegobah.

.

Prav tako po raziskavah peptidi, najmanjši delci aminokislin, spodbujajo proces avtofagije, vzemite jih že zjutraj – TUKAJ.

.

.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja