5 najboljših vrst hrane v menopavzi

Menopavza je naravna življenjska faza vsake ženske, ki s seboj prinese nihanje razpoloženja, spreminjajočo željo po določeni hrani, nabiranje kilogramov, vročinske oblive, nespečnost in tesnobo.

Zato v svoj jedilnik umestite teh 5 najboljših vrst hrane v menopavzi in se rešite vseh teh tegob.

.

  1. Proso in ajda

.

Proso in ajda sta odlična vira kompleksnih ogljikovih hidratov, ki spodbujajo tvorbo srečnega hormona serotonina, ki dviguje razpoloženje ter skrbi za dober spomin. Prav tako študije kažejo, da kompleksni ogljikovi hidrati pomagajo in preprečujejo depresijo ter dvigujejo razpoloženje.

Ne vsebujeta glutena ter vsebujeta veliko vitaminov B, ki spodbujajo tvorbo hormonov.

Proso in ajda sta odlični izbiri za zajtrk ali kosilo, zvečer pa se uživanju ogljikovih hidratov izognite.

.

  1. Zelena listnata zelenjava

.

Določene raziskave kažejo, da ima že ena sklečka zelene listnate zelenjave več kalcija, kot mlečni izdelki. Prav tako je zelena listnata zelenjava bazična in telesa ne zakisa, tako, kot mlečni izdelki. Prav tako je absorpcija kalcija iz zelene listnate zelenjave dvakrat višja, kot iz mlečnih izdelkov.

Prav tako zelena listnata zelenjava vsebuje veliko vitamina K in magnezija, ki skrbita za zdrave kosti.

.

  1. Lanena, konopljina in chia semena

.

Semena vsebujejo veliko omega 3 maščobnih kislin, ki preprečujejo vročinske oblive, zmanjšujejo pa tudi možnost za nastanek raka prsi.

Prav tako omega 3 maščobne kisline zmanjšujejo previsoko raven trigliceridov in optimizirajo ravni zdravega holesterola.

Prav tako so semenke odličen vir lignanov, fitoestrogenov, ki preprečujejo nočno potenje in pomagajo zvišati zdrave ravni estrogena. V nekaterih šudijah so ta učinek potrdili že z 40 g lanenega semena na dan. Kupite nemleto laneno seme in ga v terilniku pred zaužitjem strite sami.

.

  1. Domača paradižnikova mezga

.

Domače pripravljena paradižnikova mezga je odličen vir likopena, ki je zelo močan antioksidant, njegov pozitiven učinek pa se razvije šele takrat, ko paradižnike toplotno obdelate (toplotna obdelava razgrajuje celične stene in tako likopen postane bolj dostopen ).

Likopen zmanjšuje tveganje za srčne bolezni in možgansko kap, prav tako določene študije kažejo, da lahko likopen zmanjša tveganje za osteoporozo.

.

  1. Čičerika, leča, grah in fižol

.

Stročnice so bogate z vlakninami, ki po menopavzi ščitijo pred rakom dojk. Vlaknine prav takopo magajo pri hujšanju, preprečujejo prenajedanje in ker so bogate z vitamini B, spodbujajo dobro razpoloženje in izboljšujejo spanje. Zaradi magnezija preprečujejo krče, glavobole, tesnobo in depresijo, antioksidanti anticianini pa ščitijo pred srčnimi obolenji po menopavzi.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja