Zanositev – naravni koraki k spontani nosečnosti

Napisala bom moje korake do uspešne zanositve, saj je zanositev tema, zaradi katere me obišče res res veliko žensk in parov. Sprašujete me kako na zanositev vpliva hrana, zakaj se s težavami pri zanositvi srečuje tako veliko parov, katere dodatke priporočam za uspešno zanositev in nenazadnje kako sem zanosila jaz, kljub temu, da mi je bilo rečeno, da po naravni poti ne bo šlo.

.

Zanositev in jaz

.

Hiter vpogled v mojo zgodbo, če je še kdo tukaj, ki je ne pozna.

Pri 16. letih sem bila še brez menstruacije in ko sem odšla k ginekologinji, na prvi pregled, mi ej predpisala hormonsko terapijo, ki mi je spodbudila menstruacijo, to pa seveda ni bila moja menstruacija, to so bile umetno sprožene odtegnitvene menstruacije. Pri 24. letih sem prenehala s tabletkami, imela sem previsoke PAP vrednosti in brez tabletk sem bila kar 5 let brez menstruacije. Moj FSH je bil zelo visok in moja diagnoza je bila prezgodnja menopavza. V tistemu obdobju sem imela povišano vrednost TSH (slabo delovanje ščitnice), povišane jetrne encime, palpitacije srca, ponoči sem se potila – verjetno znak znižanih spolnih hormonov…

Tukaj je povezava do enega starega članka v reviji Ona, kjer sem opisala svojo zgodbo.

Kopiram en del: (revija Ona,  09. marec 2015)

Stara sem bila 24 let in ravno tedaj sem dobila delo v enem od kazinojev v Las Vegasu. Vsa zdravila sem pustila doma, češ, se bom že ukvarjala s tem, ko se vrnem. Tam sem spoznala ženo enega od zaposlenih v kazinoju, starejšo zdravnico iz Oregona, in ji v pogovoru omenila tudi svoje hormonsko stanje. In tako so mi testirali vrednosti prostih hormonov, estradiola, progesterona, kortizola, TSH, T3, T4, pregledali jetrne encime in celotno krvno sliko. Razložila mi je, kako hormoni delujejo na žensko, kako sta od njih odvisna tako telo kot psiha, in mi zatrdila, da nikoli ne bom mogla imeti otrok, če česa ne spremenim, saj sem v prezgodnji menopavzi. Pa kaj, sem si mislila, to je še daleč, obstajajo umetne oploditve. No, ko mi je prinesla rezultate in pokazala, da moja hormonska slika nakazuje na stanje menopavze, sem jo začela poslušati. Dala mi je vedeti, da si lahko stimuliram hipofizo, da začne spodbujati moje jajčnike. Predpisala mi je kremo iz divjega gomolja jama, nekatera druga zelišča, dodatke omega 3 in B12. Po treh tednih so me začeli boleti jajčniki. Kaj takega pa še ne! (Smeh.) Takoj sem se odločila, da si pridobim najprej osnovni certifikat s področja nutricionizma, da sem sploh vedela, za kaj gre. 

Ko gledam nazaj, je bilo skrb vzbujajoče tudi to, da sem živela povsem brez maščob v hrani. Tako so nam rekli na modni agenciji: to je edini pravi način za ohranjanje vitkosti. Hormoni pa nastajajo iz maščob! In nato mi je zdravnica predpisala tako visoke vrednosti maščobnih kislin omega-3, da se ne da povedati. In jaz sem jih jedla. To mi je odprlo oči in kmalu zatem sem vpisala študij za prehransko terapevtko, in sicer na National College of Natural Medicine v Portlandu, Oregon. Brez prisile sem o sebi ogromno spoznala. 

Ko sem bila mlajša, nisem imela občutka, da se v svojem telesu slabo počutim, a danes se vseeno počutim tisočkrat bolje. Včasih sem imela občutek, kot da telo ni bilo moje. Zdaj je vse drugače. Uživam v majhnih radostih, neznansko zadoščenje mi je pomagati drugim, cenim svoje življenje. Ko danes koga vprašam, kako se počuti, mnogi odvrnejo, da dobro. Pa si mislim: A ne veste, kako je, če se počutite odlično! 

.

Kaj svetujem, ko k meni pride ženska ali še bolje par, ki ima težave in si želi zanosit?

.

  1. Zelo pomembno se mi zdi, da sploh vemo, kakšne vrednosti hormonov imamo. Ženskam svetujem testiranje estradiola, progesterona, testosterona, kortizola, TSH, T4,T3, TPO, moškim še PSA. Zelo rada vidim tudi hemogram, zaloge železa, b12, D vitamina, odlična je tudi intoleranca na hrano. Pri analizah in svetovanju glede testov vsem svetujem, da se kar obrnejo na dr. Ireno Kranjc na 041 750 053. Pri branju izvidov vam pomagam jaz, saj sem se naučila ogromno o delovanju in vplivu hrane oz. hranil na hormone,  prav tako vam pri vsem pomaga dr. Darija Strah, dr. med., specialistka ginekologije in porodništva, ki se poleg rednega ginekološkega dela ukvarja tudi z ultrazvočno diagnostiko, vodenjem ploda, odkrivanjem rakavih obolenj na rodilih in prsih ter zdravljenjem osteoporoze..
    .
  2. Hrano vam oblikujem glede na vse izvide, na splošno pa svetujem, da odstranite gluten, mlečne izdelke, rdeče meso, vso zapakirano in v naprej pripravljeno hrano, vse sladkorje – sladkarije, jogurte brez maščob, pekovske izdelke…
    .
  3. Svetujem vam, da pojeste dovolj hladno stiskanega olja, odlična izbira so laneno, konopljino, svetlinovo, orehovo, bučno in dodatek ribjega olja v obliki EPA in DHA maščobnih kislin, saj so maščobe obvezne, da hormoni sploh nastajajo ter da so membrane celic zdrave in prožne.
    .
  4. Vitex spodbuja delovanje celotnega endokrinega sistema, s tem pa optimizira delovanje jajčnikov, ščitnice, slinavke in nadledvične žleze, prav tako ga svetujejo vsem s previsokim FSH hormonom, vsem z odsotnimi ovulacijami ter neurejenimi menstrualnimi cikli. NaPro krema pomaga zvišati progesteron, prav progesteron pa je tisti, ki skrbi za zanositev, donositev in zdravo nosečnost v prvih treh mesecih.
    .
  5. Svetujem dodatek matičnega mlečka, saj tudi pri čebelah uživanje matičnega mlečka sproži razvoj razmnoževalnih organov, matica, ki se z njim hrani pa je ena najbolj plodnih samic na svetu, saj na dan lahko izleže tudi 2000 jajčec. Določene raziskave so potrdile, da so pari, ki so zraven jemali tudi matični mleček, zanosili hitreje, kot tisti, ki ga niso uživali, pri moških pa matični mleček povečuje količino ter gibljivost spermijev.
    .
  6. Ne jejte hladne hrane, prav tako ne jejte ničesar “direktno” iz hladilnika, sploh ne v obdobju od septembra do aprila, saj hladi sluznice, tudi maternico, ki pa mora biti za uspešno zanositev topla in suha.
    .
  7. Pozimi jejte hrano, ki greje in ne uživajte “poletne” hrane.
  8. Opustite uživanje kvasa, gob in izdelkov, vloženih v konzervah ali kisu.
    .
  9. Sadje uživajte na tešče in dopoldan, ne pozabite na stročnice, od žitaric jejte proso, ajdo in kvinojo, ne pozabite na zelenolistnato zelenjavo in stiskanje zelenjavnih sokov.
    .
  10. Izjemno pomembno je tudi psihofiično zdravje, zato predlagam zavestno umirjanje, jogo, meditacijo in sprehode v naravi.

 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja