Katera je hrana, ki najbolj oslabi delovanje imunskega sistema

Katera je hrana, ki najbolj oslabi delovanje imunskega sistema in se je izognite, saj v telesu povzroča vnetja in hitrejšo možnost za okužbo.

Raziskovalci iz univerze v nemškem so Bonnu dokazali, da lahko nezdravo hrano povežemo z večjo obolevnostjo za diabetesom, srčnim popuščanjem  ter da na imunski sistem deluje tako, da se telo na bakterijske okužbe ne odziva.

Prav tako je raziskava pokazala, da “slaba” hrana povzroči dolgoročno slabo obrambo telesa proti virusom, bakterijam in parazitom, tudi takrat, ko posameznik kaseneje  preide na bolj zdravo prehrano.

Študija na zahodni prehrani, ki vsebuje veliko transmaščob, sladkorjev in umetnih dodatkov ter ne vsebuje vlaknin, encimov, vitaminov in mineralov, je pokazala, da telo razvije močen vnetni odziv po celem telesu, na enak način, kot, če bi bili okuženi s številnimi nevarnimi bakterijami.

Prav tako so opazili povečanje števila določenih imunskih celic, zlasti granulocitov in monocitov, kar kaže na to, da takšna hrana vpliva na samo delovanje kostnega mozga in tvorbo novih, zdravih celic.

.

Rezultati so pokazali, da je takšna slaba prehrana aktivirala številne gene v celicah, kar vodi k njihovi nenadzorovani širitvi in množenju.

.

Dejansko slaba hrana, polna predelanih maščob in sladkorjev, brez potrebnih hranil, vpliva in spreminja genom ter vodi do povečane proizvodnje monocitov in granulocitov – bazofilcev, nevtrofilcev in eozinofilcev.

Prav tako povezujemo slabo prehrano s pojavom Alzheimerjeve bolezni, depresije in drugih vnetij v telesu. Slaba prehrana pa je prvič v zgodovini nakazala tudi na nižanje pričakovane življenjske dobe, saj zares izjemno vpliva na naše zdravje.

Zanimivo je tudi, da, ko spremenimo prehrano, vnetja sicer izginejo, spremembe genoma imunskih celic pa ostanejo, saj se s slabo prehrano dejansko spreminja DNK.

Zato ves čas govorim, kako zelo pomembno je, da naši otroci ne jejo sladkarij, zapakiranih izdelkov…

Ohranjanje zdravega imunskega sistema je ključnega pomena za preprečevanje sezonskih obolenj, dolgoročno pa poskrbi in preprečuje vnetne procese in kronična obolenja.

Sodoben način življenja, ki oslabi delovanje imunskega sistema, pa poleg slabe prehrane, vključuje tudi stres, premalo spanja, premalo gibanja in izpostavljenost antibiotikom v hrani ali zdravilih.

Zavedamo se, da vsega ne moremo spremeniti, zagotovo pa je hrana tista, na katero imamo vpliv, saj je od nas odvisno, kaj bomo kupovali, pripravljali in jedli.

.

Katera je hrana, ki najbolj oslabi imunski sistem?

.

  1. Hitra hrana

.

Vsi vemo, da hitra hrana ni v redu za naše telo, pa vseeno morda mislite, da kakšen hamburger sem ter tja ni taka težava. No, raziskave se ne strinjajo z vami, saj tudi uživanje hitre prehrane sem ter tja dejansko reprogramira način, kako se vaš imunski sistem odziva na morebitne viruse, bakterije, parazite in strupe ter podaljšuje opozorilne znake, da nekaj ni v redu.

V eni študiji so dokazali, da že v enemu mesecu, ko jemo hrano z veliko sladkorji, predelanimi maščobami in z malo vlaknin, spodbudimo, da telo ves čas deluje tako, kot da ga napadajo virusi in bakterije in imunski sistem se dejansko ves čas proti nečemu bori. Ko preklopimo na zdravo hrano, se ta vnetni odziv umiri, imunski sistem si odpočije in v temu obdobju, ko nas napade določen virus ali bakterija, zelo hitro zbolimo in se težje pozdravimo, saj je imunski sistem utrujen. Akutni odziv telesa se sicer umiri, ko preklopimo na zdravo hrano, žal pa ostaja v pripravljenosti. In takoj, ko pjeste hamburger, se imunski odziv telesa spet zbudi. Prve težave lahko opazite kot vnetja po telesu in težave z nihanjem sladkorja.

.

  1. Živila z MSG

.

MSG je eden najbolj škodljivih prehranskih aditivov, ki se nahaja v vrečkah in pločevinkah juh, v krekerjih, piškotih, kruhu, mesu, solatnih prelivih, sirih, kitajski hrani… Dodajajo ga za boljši okus, vendar študije kažejo, da dejansko povzroča neželene spremembe v timusu in vranici, ki sta ključna akterja v delovanju imunskega sistema, saj proizvajata limfocite in protitelesa, ki se borijo proti tujkom v telesu.

Prav tako MSG povzroča manj proizvedenih protiteles in limfocitov, torej lahko hitreje zbolimo. Študije tudi kažejo, da traja zelo dolgo časa, da se telo osvobodi strupa iz telesa, ko prenehamo uživati hrano, ki vsebuje MSG.

Zato jaz nikoli ne jem v kitajskih restavracijah, ne maram sušija in prisegam na domačo kuhinjo. V Mc Donalds pa tudi ne hodim, nikoli.

.

  1. Alkohol

.

Alkohol je strup in ne razumem, kaj je tako dobrega v njem. Alkohol zmanjšuje delovanje makrofagov, celic, ki razgrajujejo tuje napadalce ter vpliva na hormonsko ravnovesje. Zato jaz nisem pristaš alkohola in ko me sprašujete, če malo lahko…že malo povzroči hormonsko neravnovesje in zato ga izpustite, sploh takrat, ko se soočate s hormonskimi težavami – slabo delovanje ščitnice, težave z zanositvijo, vročinski oblivi, PMS… in ja seveda, v stresni situaciji bo alkohol težave le še okrepil.

.

  1. Kofein

.

Morda ste navajeni, da vas kava zbudi ampak povem vam, da ima enak učinek tudi sveže stisnjen korenčkov sok z ingverjem, le preklopiti morate. Kofein poleg energije dvigne tudi kortizol, previsok kortizol pa je prvi, ki povzroča vnetja in slabi imunski sistem.

Prav tako povišan kortizol zmanjšuje število T celic ubijalk.

.

  1. Lažno zrela sadje in zelenjava, polna pesticidov

.

Zelenjava in sadja vsebujeta veliko prebiotikov, ki so osnova za dobro delovanje probiotikov in imunskega sistema. To pa ne drži za sadje in zelenjavo, ki sta umetno vzgojena, brez hranil in polna pesticidov. Takšna hrana še dodatno oslabi delovanje črevesja in imunskega sistema. Kupujte lokalno in ekološko pridelano hrano.

.

  1. Dietna hrana

.

Dietna hrana vsebuje polno umetnih dodatkov, ki jih naše telo ne prepozna in jih obravnava kot strup oz. tujek in moti delovanje imunskega sistema. Prav tako aspartam, saharin, sukraloza zmanjšujejo ravni koristnih bakterij v črevesju in imajo negativen učinek na presnovo glukoze.

.

  1. Sladkor

.

Sladkor neposredno vpliva na naš imunski sistem tako, da tekmuje z vitaminom C, ki je jederno hranilo vsake zdrave celice. Več, kot je v vašem telesu sladkorja, manj je v celicah vitamina C, zato celice delujejo z zmanjšano zmogljivostjo za kar 40% še eno uro po zaužitju sladkorja.

Enak vpliv na telo imajo tudi naravni sladkorji iz sadja, zato sadje uživajte zmerno, samo dopoldan in ne izbirajte sladkega sadja.

Odlično za spodbujanje imunskega sistema je 10 dnevno razstrupljanje.

.

  1. Proizvodi, ki vsebujejo gluten

.

Gluten, beljakovina, ki se nahaja v pšenici, piri, ječmenu, ržu in kamutu, naše telo težko prebavi, prav tako pa povzroča vnetja. Prav tako gluten povzroča proizvodnjo beljakovine, imenovane zonulin, ki razbija celice naših črevesnih sten, kar v krvni obtok omogoča prost vstop delcem hrane strupom, bakterijam in virusom.

Berite nalepke in ne kupujte v naprej pripravljene hrane, ki vsebuje gluten. Presenečeni boste, gluten se nahaja tudi v juhah iz vrečk, mlečnih izdelkih, začimbah in sladkarijah.

.

  1. Rafinirana olja

.

Olja so nujno potrebna za tvorbo celic in hormonov, vendar le, če so nepredelana in hladnostiskana Rafnirana olja pa za naše telo povzročajo stresni odziv, kar vodi v proizvodnjo prostih radikalov, ki škodujejo tkivom in celicam v telesu ter zmanjšujejo delovanje imunskega sistema in motijo potrebno obrambo proti tujkom.

Uživajte hladnostiskana olja, ne jejte ocvrte hrane, pecite na peki papirju v pečici in v hrano vključite oreščke, avokado in kokosovo maščobo.

Tako, za začetek je in s temi spremembami lahko svojemu imunskemu sistemu omogočite dobro in močno delovanje ter se ubranite sezonskih nahodov in alerggij.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja