Hrana in delovanje možganov – 12 vrst hrane, ki skrbi za dober spomin in koncentracijo

Hrana in delovanje možganov sta zelo povezana.

.

Hrana je pomembna za zdravo in optimalno razmišljanje, pomnenje, koncentracijo , zbranost in spomin, zato je pomembno, da izberemo hrano, ki kognitivne sposobnosti okrepi.

.

Živila, bogata z antioksidanti, vitamini, minerali, encimi, vlakninami in z zdravimi maščobami je tista, ki je za naše možgane zelo priporočljiva.

.

Katera je hrana, ki najbolje vpliva na delovanje možganov?

.

  1. Avokado

.

Avokado vsebuje veliko zdravih maščob, poleg tega pa tudi vlaknine, encime in antioksidante. Vsebuje tudi folate, ki preprečujejo nastajanje krvnih strdkov v možganih ter pomagajo izboljšati kognitivne funkcije, še posebno pomnjenje in koncentracijo.

Vsebuje tudi vitamina B in C ter beljakovine in najmanj sladkorja, če ga primerjamo z drugim sadjem.

Jaz ga obožujem in z njim velikokrat »zabelim« solato.

.

  1. Pesa

.

Pesa zaradi visokih vrednosti antioksidantov, deluje zelo močno protivnetno, deluje in preprečuje obolevnost za rakom ter spodbuja odstranjevanje strupov iz telesa.

Naravni nitrati iz pese povečujejo pretok krvi v možganih in pomagajo k njihovemu boljšemu delovanju. Prav tako pesa pospešuje zmogljivost in dviga energijo.

.

.

.

  1. Borovnice

.

Borovnice spadajo med sadje, ki ima najvišjo vrednost antioksidantov, vključno z vitamini C, K ter z vlakninami. Vsebujejo galično kislino, ki možgane ščiti pred degeneracijo in stresom.

 

.

  1. Brokoli

.

Brokoli je ena izmed najboljše hrane na svetu, saj vsebuje veliko vitamina K in holina, prav tako vitamina C, ki vsi pomagajo k dobremu možganskemu delovanju.

.

 

.

  1. Zelena

.

Zelena vsebuje zelo veliko antioksidantov in polisaharidov, zato deluje kot naravno protivnetno sredstvo ter ublaži simptome zaradi vnetij in spodbudi dobro delovanje možganov.

.

.

  1. Kokosova maščoba

.

Kokosova maščoba zavira delovanje celic, ki so odgovorne za vnetja ter pomaga pri izgubi spomina.

.

.

.

.

  1. Temna čokolada

.

Čokolada vsebuje flavonole, ki imajo antioksidativne in protivnetne lastnosti, prav tako lahko pomaga znižati krvni tlak in izboljša pretok krvi v možgane in v srce.

.

  1. Ekstra deviško oljčno olje

.

Olivno olje vsebuje številne antioksidante, ki so prava in izvrstna hrana za možgane. Zahvaljujoč močnim antioksidantom, znanim kot polifenoli, ki jih najdemo v olju, izboljšujejo učenje in spomin ter preprečujejo spremembe, ki nastajajo zaradi staranja. Prav tako olivno olje preprečuje nastanek poškodb, ki povzročajo Alzheimerjevo bolezen.

.

  1. Zelena listnata zelenjava

.

Zelena  listnata zelenjava je polna vitaminov A in K, ki preprečujeta vnetja, povečujeta dobro delovanje možganov in ohranjata dober spomin.

.

  1. Rožmarin

.

Rožmarin pomaga ščititi možgane pred poškodbami, ščiti možganske celice pred poškodbami, ki nastajajo zaradi prostih radikalov ter jih ščiti pred starostno degeneracijo.

.

  1. Kurkuma

.

Kurkumin iz kurkume spada med enega izmed najmočnejših protivnetnih snovi, prav tako pospešuje vnos kisika v možgane, s čimer izboljšuje njihovo delovanje.

.

  1. Orehi

.

Orehi vsebujejo zelo veliko antioksidantov, vitaminov in mineralov, zaradi česar izboljšujejo dobro možgansko delovanje, vitamin E pa tudi preprečuje pojav Alzheimerjeve bolezni.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja