Napihnjenost – najslabša in najboljša hrana pri napihnjenosti

Napihnjen trebuh, napihnjenost in težave s prebavo hrane so stalnica večine ljudi sodobnega sveta. Razlog brez težav pripišemo stresnemu načinu življenja, premalo uživanja vlaknin, sveže zelenjave in sadja, premalo gibanja, jemanju zdravil in uživanju predelane hrane brez hranilne vrednosti.

.

Katera hrana največkrat povzroča napihnjenost?

.

Napihnjenost in brokoli, zelje, cvetača in ohrovt

.

Vsa ta zelenjava vsebuje rafinozo, sladkor, ki je sestavljen iz glukoze, fruktoze in galaktoze. Pri prebavi najtežje presnovimo galaktozo, zaradi česar prihaja do napihnjenosti in vetrov.

Pri presnovi vam bo pomagalo, da uživate dovolj vlaknin, saj spodbujajo k bolj zdravemu delovanju prebavnega sistema.

S kuhanjem vlaknin ne uničite, je pa kuhanje zelenjave dobra pomoč, saj zmehča vlaknine ter olajša prebavo.

.

Stročnice in napihnjenost

.

Fižol, leča, grah, čičerika in bob povzročajo nadležne pline. Stročnice vsebujejo beljakovine, sladkorje in vlaknine, ki pa jih naše telo ne more absorbirati. Ko stročnice z lahko prebavljivimi žiti, kot so riž, kvinoja in proso.

.

Mlečni izdelki in napihnjenost

.

Mlečni izdelki vsebujejo laktozo, odrasli ljudje pa nimamo encima laktaza, da prebavimo ta mlečni sladkor, zaradi česar pride do napihnjenosti in napenjanja.

Mlečni izdelki prav tako vsebujejo kazein, beljakovino, ki povzroča številna vnetja

.

Jabolka in napihnjenost

.

Jabolka vsebujejo veliko vlaknin, pa tudi fruktozo in sorbitol, sladkorje, ki se nahajajo v sadju vendar jih mnogi ljudje ne moremo dobro presnoviti, zaradi česar smo napihnjeni in imamo prekomerne težave s plini.

Enako težave povzročajo hruške, breskve in suhe slive.

.

Slana hrana in napihnjenost

.

Uživanje predelane in v naprej pripravljene hrane, ki vsebuje veliko soli, povzroča zastajanje vode i posledično napihnjenost. Pri prekomernemu zadrževanju in zastajanju vode, kar se kaže kot otekanje, zabuhlost in otekanje, zelo pomaga kalijev askorbat, ki iz celic potegne presežek natrija in

vode, vanje pa vnaša kalij in kisik.

.

Hrana, ki pozitivno vpliva oz. preprečuje napihnjenost

.

Kumare in napihnjenost

.

Kumare so odlična pomoč proti zabuhlosti in napihnjnosti, saj vsebujejo močan antioksidant kvecertin, ki preprečuje otekanje. Prav tako se je izkazalo, da kumare zavirajo aktivnost vnetnih encimov.

.

Banane in napihnjenost

.

Hrana, ki vsebuje veliko kalija, pomaga odpravljati zabuhlost in napihnjenost. Kalij nase veže vodo in natrij ter v celice vnaša kisik.

Poleg banan so to avokado, kivi, pomaranče in pistacije.

.

Papaja in napihnjenost

.

Encim papain, ki ga vsebuje papaja,v prebavnem sistemu pomaga olajšati prebavo in presnovo, istočasno pa tropsko sadje deluje zelo protivnetno ter vsebuje vlaknine, ki podpirajo zdravo delovanje prebave.

 

.

Šparglji in napihnjenost

.

Šparglji so odlična pomoč, saj pomagajo k dobremu delovanju ledvic in urinalnega trakta ter preprečujejo napihnjenost in zastajanje vode.

Vsebujejo tudi prebiotike, ki podpirajo razrast in obstoj probiotikov, kar pomaga k ohranjanju zdravega ravnovesja in delovanja prebavnega sistema. Prav tako vsebujejo topne in netopne vlaknine, ki pripomorejo k splošnemu zdravju prebavnega sistema.

.

Komarček in napihnjenost

.

Semena komarčka vsebujejo spojino, ki sprošča črevesne krče, kar omogoča lažji prehod plinov ter lajša napenjanje.

Skuhajte si komarčkov čaj ali žvečite semena.

.

Ingver in napihnjenost

.

Ingver je odličen proti slabosti, napihnjenosti in krčem. Prav tako ingver deluje zelo protivnetno.

Ingver pomirja prebavni sistem, sprošča mišice prebavnega trakta in vsebuje encim, ki pomaga prebavljati beljakovine, zaradi česar se zmanjšata napihnjenost in napenjanje.

Dodajte ingver v juhe in omake ali si ga pripravite kot čaj.

.

Poprova meta, kamilica in napihnjenost

.

Poprova meta pomaga sproščati gladke mišice ter pomaga pri odvajanju plinov. Kamilica pomirja razdraženo črevesje ter sprošča želodčno nelagodje. Skuhajte si topel kamiličen čaj pred spanjem ali čaj iz poprove mete po obroku.

Print Friendly, PDF & Email