Hormonsko neravnovesje – naravni načini do optimalnega delovanja hormonov

Hormonsko neravnovesje je tisto, ki vpliva na naše psihično in fizično počutje ter nenazadnje tudi na naš izgled.

.

Kako si hormonsko neravnovesje lahko uredite na naraven način?

.

Hormoni in hormonsko neravnovesje vplivajo na naše duševno, fizično in čustveno zdravje.

Ti kemični sli igrajo pomembno vlogo pri nadzoru našega apetita, teže in razpoloženja.

V normalnem in zdravem stanju, endokrine žleze proizvajajo natančno količino vsakega hormona, ki je potreben za različne procese v telesu.

V današnjem času pa je hormonsko neravnovesje vse pogostejša težava odraslih in tudi že otrok, saj je naše moderno življenje preobremenjeno z različnimi dejavniki, ki vplivajo na neravnovesje hormonov.

  1. Healthline

.

Kaj povzroča hormonsko neravnovesje?

.

  • Stres
  • Premalo spanja
  • Nepravilna prehrana: sladkor, predelana hrana, gluten, živalski proizvodi…
  • Kofein
  • Nikotin
  • Alkohol
  • Sedeč način življenja

.

Kako si hormonsko neravnovesje lahko uredite nanaraven način?

.

Dovolj zdravih beljakovin spodbuja hormonsko ravnovesje

.

  • Esencialne aminokisline so nujne za izgradnjo hormončkov.
  • Čičerika
  • Leča
  • Bob
  • Grah
  • Fižol

.

Uživajte v žitih brez glutena, vendar ne pretiravajte

.

Žitarice so dobra in hranljiva hrana, ki poskrbi za uravnan dvig sladkorja, le ne uživajte jih po 17:00 uri.

  • Proso
  • Ajda
  • Kvinoja
  • Rjavi riž

2. Dr. Mark Hyman

.

Za uravnano hormonsko ravnovesje je obvezna dnevna vadba

.

Vsak dan telovadite, najbolje zunaj na svežem zraku, saj boste na tak način spodbudili tvorb rastnega hormona, ki spodbuja in uravnava delovanje vseh ostalih hormonov.

Prav tako je fizična aktivnost obvezna, saj zmanjšuje raven inzulina, ki, če ga je preveč, spodbuja vnetja, srčne bolezni ter raka.

.

Če želite uravnano hormonsko ravnovesje, odstranite sladkor

.

Dejansko je izogibanje ali zmanjševanje živil, ki vsebujejo veliko sladkorjev, ključnega pomena za optimalno delovanje hormonov in preprečevanje debelosti, diabetesa ter drugih bolezni.

Prav tako so študije dokazale, da lahko fruktoza zviša raven inzulina in spodbuja odpornost proti inzulinu, zlasti pri predebelih ljudeh in pri tistih z diabetesom.

Odstranite pekovske izdelke, sladkarije, sladkorne sirupe in druge skrite sladkorje v jogurtih, omakah in živilih brez maščob.

.

Stres je eden glavnih dejavnikov, ki spodbuja hormonsko neravnovesje

.

Povišana stresna hormona kortizol in adrenalin, povzročata neravnovesje drugih hormonov, iz telesa pa izčrpavata vitamine, minerale in encime. Prav tako povzročata debelost in nenehno željo po sladkem.

Kronični stres povzroča nabiranje maščob okoli trebuha, povišan pritisk, hiter srčni utrip in anksioznost ter tesnobo.

Začnite redno meditirati, izvajati jogo in se zavestno sproščati, saj boste na tak način pomagali svojim nadledvičnim žlezam, da bodo s prekomernim stresom lažje opravile.

3. Dr. Wilson

.

Za hormonsko ravnovesje so obvezne zdrave maščobe

.

Zdrave maščobe so nujno potrebne, da zdravi hormoni sploh nastajajo. Uživajte:

.

  • Laneno olje
  • Konopljino olje
  • Svetlinovo olje
  • Olivno in bučno olje
  • Kokosovo maščobo uporabljajte za peko
  • Mandlje
  • Lešnike
  • Brazilske oreščke – 5 na dan jih vsebuje dovolj selena za optimalno delovanje ščitnice
  • Dodajte omega 3 maščobe, ki vsebujejo epa in dha maščobne ksiline, ki sestavljajo emmbrane celic in spodbujajo tvorbo zdravih hormonov TUKAJ

.

Prenajedanje ustvarja hormonsko neravnovesje

.

Prekomerno hranjenje, pa tudi stradanje, ustvarjata težave s hormoni in vodita v hormonska neravnovesja, zato se trudite jesti večkrat na dan, po malem.

.

Za zdravo hormonsko ravnovesje je obvezno spanje

.

Pojdite spati pred 23:00 uro in vsaj eno uro pred počitkom ne glejte televizije, tablice ali telefona, saj vse to preprečuje tvorbo spalnega hormona melatonina ter vodi v utrujenost nadledvičnih žlez.

.

Ekološka hrana skrbi za uravnano hormonsko ravnovesje

.

Kupujte ekološko zelenjavo, sadje, stročnice, oreščke in semena ter žita. Hrana polna transmaščob, sladkorjev in drugih umetnih dodatkov, ustvarja nepravilno delovanje in izločanje žlez.

.

Industrijske pijače spodbujajo hormonsko neravnovesje

.

Odstranite vse industrijske pijače, alkohol, kofein in gazirane pijače, ker spodbujajo neravnovesje hormonov.

4. Dr. Axe

.

Vlaknine skrbijo za optimalno hormonsko ravnovesje

.

Jejte veliko zelenjave, sadja in stročnic, ki vsebujejo vlaknine, saj vlaknine v jetrih preprečujejo ponovno absorpcijo odvečnih hormonov, ki se morajo iz telesa sicer izločiti. Če ne pojeste dovolj vlaknin, dodajte glukomanan v prahu, gomolj, ki vsebuje največ vlaknin in si ga jaz naredim kar v obliki pudinga TUKAJ.

5. Dr. Axe

.

Hormonsko neravnovesje in staranje

.

Res je, da se staranju ne morete upreti in da je res, da samo zaradi staranja prihaja do hormonskega neravnovesja, vendar zelo si lahko pomagate z zeliščem kot je Vitex, ki dokazano spodbuja optimalno delovanje hormonskega sistema, saj podpre delovanje žleze slinavke, ščitnice, nadledvične žleze in jajčnikov. TUKAJ

In seveda ne pozabite na NaPro kremico, ki spodbudi dvig progesterona in uravna presežek estrogena, ki ustvarja PMS, zabuhlost, napihnjenost in zastajanje vode. TUKAJ

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja