Zdrava koža – katera hrana vam bo pomagala do navlažene in sijoče kože

Zdrava koža je želje vsakogar izmed nas.

.

Zdrava koža je znak negovanosti in kaj skrbi za njeno prožnost?

.

Kolagen je beljakovina, ki je ključnega pomena za lepo kožo, zdrave in močne lase, pa tudi za mišično maso in dobro delujeoče sklepe.

Kolagen predstavlja kar 30% vseh beljakovin v telesu.

Ali veste, da proizvodnja kolagena strmo upada po 25. letu?

Po 20. letu začne količina kolagena hitro upadati, še hitreje po 30. in 40. letu. “Kolagen je beljakovina, ki se s staranjem zmanjšuje in nagel upad zaznamo že po dopolnjenem 25. letu.

.

Ali je zdrava koža koža, ki vsebuje veliko kolagena in kaj to sploh je?

.

Kolagen sestavlja niz aminokislin, kot so glicin, prolin, hidroksiprolin, hidroksilizin in drugi.

Sredi dvajsetih let začne naše telo izgubljati sposobnost obnove kolagena za približno 1,5 % letno, kar pomeni, da lahko do 45. leta raven kolagena v našem telesu pade tudi za do 30%. Zdrava koža je koža, ki vsebuje velik odstotek kolagena.

.

Kako vemo, da imamo kolagena v telesu premalo?

.

Na vse slabšo kakovost kolagenskih vlaken v telesu opozarjajo številni znaki na našem telesu:

.

  • lasje začnejo izgubljati svoj lesk
  • koža postane manj prožna in elastična
  • pojavijo se tudi gube, ki postajajo z leti vse bolj izrazite
  • prizanešeno pa ni niti našim nohtom, ki postanejo vse bolj krhki in lomljivi

.

Kako si lahko dvignete raven kolagena v telesu?

.

Telesu je priporočljivo zagotoviti dodaten vir kolagena, ki bo spodbudil naravni proces tvorjenja kolagena.

.

Kakšne vrste kolagene poznamo?

.

Najbolj zastopani kolagen v našem telesu je kolagen tipa 1. Največ (kar 70 – 80 %) ga vsebuje naša koža, veliko ga je tudi v laseh in nohtih. Njegove molekule se povezujejo v kolagenska vlakna, ki so odporna proti natezni sili in so glavni razlog za čvrsto kožo, močne nohte ter sijoče lase.

Na slovenskem tržišču je v zadnjem času ogromno kolagenov in vsi vam obljubljajo lepe lase, kožo, nohte in sklepe, vendar vedeti morate, da  vsi ti kolageni vsebujejo ali zelo malo kolagena – pod 20%, vsebujeko kolagenske molekule, ki so dejansko prevelike za absorpcijo in je zato tak kolagen brez učinka, vsebujejo dodatek hialuronske kisline, ki se spet ne more absorbirati…zato se odločite in kupite preverjeno najboljši NM hidrokolagen, er so njegove molekule tako majhne, da se zlahka absorbirajo tja, kamor se morajo in resnično tvorijo kolagenska vlakna.

NM hidrokolagen priporoča tudi znani slovenski lepotni kirurg dr. Andrej Testen.

.

Ali si s prehrano lahko pomagamo pri tvorbi kolagena in ali je zdrava koža odvisna od hrane, ki jo jemo?

.

Zdrava koža je znak urejene in pravilne prehrane, zato je hrana zelo pomembna, da či želite zdravo, lepo in sijočo kožo.

Lizin je na primer esencialna aminokislina, ki se nahaja v jetrih, svinjini, jajcih, mleku rižu, krompirju, …

Prolin najdemo v medu in sirotki ter česnu.

Za to, da se iz aminokislin v telesu tvori kolagen, pa potrebujemo tudi druga hranila, kot so vitamin C, selen, cink in B vitamine.

Cink se nahaja v sezamu, selen v brazilskih oreščkih, C vitamin v papriki in špinači.

“Tukaj vidimo, kako zelo je pomembna prehrana, ki skrbi za dobro tvorbo kolagena. Ker pa je le ta pogosto osiromašena in ne jemo tako, kot bi bilo treba, sama že eno leto prisegam na hidrolizirani morski kolagen, ki je v takšni molekulski obliki, da se zlahka absorbira tja, kjer ga potrebujemo. Je resnično takšna oblika, ki se enostavno absorbira in spodbudi rast las in nohtov, obnovo kože, sklepov, kosti, roženice in poskrbi za pravilno tvorbo hormonov.«

(1.) www.healthline.com

.

Katera je tista hrana, ki spodbuja tvorbo kolagena in je pomembna, da je naša koža zdrava?

.

Beljakovine: leča, grah, bob, čičerika, fižol, proso, ajda, kvinoja, riž, mandlji, lešniki, makadamija, orehi, soja, laneno in konopljino seme

.

Vitamin C: zelena listnata zelenjava, paprika, jagodičevje, kivi, brokoli

.

B vitamini: kvas, kvasni kosmiči, stročnice, oreščki, semena

.

Cink: ostrige, semena, oreščki, čokolada, kakav, ajda, čičerika, leča, ječmen

.

Vitamin E: mandlji, koruza, olje pšeničnih kalčkov, repa, proso, ajda

.

Vitamin A: korenje, jajca, ohrovt, špinača, pomaranče, marelice, sladki krompir

.

Krom: kakav, ajda, gobe, arašidi, semenke

.

Omega 3: laneno in konopljino olje, ribje olje, mandlji, lešniki, orehi, špinača, zeleno listnata zelenjava

.

Kaj pa, če imamo večje težave z izpadanjem las, z globokimi gubami, krhkimi nohti in z bolečinami v sklepih?

.

Potem iz lastne izkušnje, ko sem zaradi alopecie areate izgubila zelo veliko las na glavi, priporočam NM hidroliziran kolagen, ki ima za razliko od ostalih kolagenov na tržišču, tako majhne molekule, da se zlahka absorbira. TUKAJ

Vrsto let sem jemala različne kolagene, pri katerih pa nisem videla učinkov.

Študija:
Journal of Cosmetic Dermatology – http://www.dermatologistworld.com/media/wysiwyg/arrugas/DW-Hydrocollagen-study.pdf
The effect of oral collagen peptide supplementation on skin moisture
and the dermal collagen network: evidence from an ex vivo
model and randomized, placebo-controlled clinical trials
Jerome Asserin, PhD,
1
Elian Lati, PhD,
2
Toshiaki Shioya, B.Eng.,
3
& Janne Prawitt, PhD
4
1
COSderma Laboratory, Bordeaux, France
2
BIO-EC Laboratory, Longjumeau, France
3
Unitec Foods, Tokyo, Japan
4
Rousselot BVBA, Gent, Belgium

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja