Zanositev – z naravnimi dodatki in prehrano do večjih možnosti za zanositev

Zanositev in težave z zanositvijo so med pari zelo pogosta težava.

.

Zakaj je zanositev v sodobnem času nekaj, kar ni samoumevno?

.

Na žalost je tudi pri nas veliko veliko parov, ki se sooča z neplodnostjo, vzrok nepojasnjen. Ker sem bila sama kar 5 let brez menstruacije, imela sem močno povišan FSH in diagnozo prezgodnja menopavza, lahko govorim iz prve roke. Kljub drugačnim napovedim sem zanosila na naraven način.

Prav tako je bilo dokazano, da lahko že samo sprememba prehrane in življenjskega ritma, za kar 70% dvigneta možnost zanositve.

1.

.

Za uspešno zanositev uživajte hrano, ki je bogata z antioksidanti

.

Antioksidanti, kot so folati in cink, pomagajo k izboljšanju plodnosti za oba spola. Antioksidanti deaktivirajo proste radikale v telesu, ki uničujejo in poškodujejo jajčne celice ter spermije.

Študija je dokazala, da antioksidanti za kar 75% izboljšajo kakovost jajčec in spermijev.

Uživajte v ekološki zelenjavi, sadju, stročnicah, semenkah in oreščkih.

2. 

.

Zanositev in zdrav zajtrk

.

Študija je dokazala, da uživanje zajtrka izboljša in optimizira delovanje žlez ter hormonov ter prepreči prehitro nihanje inzulina. Zajtrk naj bo bogat z zdravimi maščobami in beljakovinami, ne uživajte pa hrane, ki ima velik odstotek ogljikovih hidratov, saj bo povzročil hiter dvig inzulina in krvnega sladkorja.

 

.

Zanositev in nezdrave maščobe

Zdrave omega 3 maščobne kisline so pri načrtovanju zanositve obvezen del zdrave prehrane, saj skrbijo za nastajanje zdravih hormonov. Vse predelane maščobe pa dejansko povečajo tveganja za ovulacijske nepravilnosti.

Uživajte hladnostiskana olja, oreščke in semena, izognite pa se ocvrti, predelani in v naprej pripravljeni hrani, margarini in drugim transnasičenim maščobam.

3.

.

Zanositev in visok odstotek sladkorjev

.

Študija je dokazala, da je prehrana z nižjim odstotkom ogljikovih hidratov ter z višjim zdravim maščobnim deležem, boljša za načrtovanje družine, kot tista, ki vsebuje veliko sladkorjev.

Ne uživajte sladkarij in zapakiranih izdelkov, žita naj bodo polnozrnata, da zaužijete tudi vlaknne, ki znižajo glikemični indeks.

Jagodičevje, kivi, grenivke, ajdova kaša in kvinoja, so odlična izbira namesto kakijev in fig, pšenice, belih testenin in krompirja.

V študiji so dokazali, da so imele ženske, ki so zaužile veliko ogljikovih hidratov, za kar 78% večje tveganje za ovulacijske nepravilnosti ter za neplodnost, kot tiste, ki so jedle hrano z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov.

Enako priporočam vsem s policističnimi jajčniki, endometriozo in z bolečimi menstruacijami.

4. 

.

Za uspešno zanositev uživajte več vlaknin

.

Vlaknine pomagajo telesu, da se skozi jetra znebi presežka odvečnih hormonov in da se ti ne soabsorbirajo nazaj v telo.

Uživajte polnozrnata žita, sadje, zelenjavo ter stročnice.

Uravnan hormonski sistem je obvezen, kadar si želite zanositi. Če imate morda težave s hormoni, mi pišite, da izračunamo pravilne vrednosti in razmerja vaših hormonov, kar je morda ključno, da ne pride do normalne zanositve.

.

Zanositev in rastlinske beljakovine

.

Zamenjajte meso, ribe, jajca in mlečne izdelke z rastlinskimi viri beljakovin, kot so stročnice, oreščki in semena.

Študija je dokazala, da je bil večji vnos beljakovin iz mesa, povezan s kar 32% večjo možnostjo razvoja ovulacijskih neplodnosti.

6.

.

.

.

.

Zanositev in sveže stisnjeni zelenjavni sokovi

.

Dokazali so, da imajo ženske, ki uživajo več hrane, bogate v vitamini, minerali in encimi, lažje in hitreje zanosijo kot tiste, ki uživajo hitro pripravljeno hrano. Sveže stisnjen sok iz korenčka, špinače in polovice jabolka bo poskrbel in nahranil celice s potrebnimi hranili.

.

Zanositev in redna aktivnost

.

Vadba ima veliko koristi za zdravje, vključno s plodnostjo, saj je kar 22% več možnosti, da zanosite, če boste redno dnevno aktivni. Kolesarjenje, hitra hoja, plavanje, smučanje, tek in dvigovanje uteži so odlična izbira.

Vadba naj bo enakomerna in nikakor z njo ne pretiravajte, saj prevelike količina adrenalina in kortizola, negativno vplivajo na zanositev.

.

Zanositev in sprostitev

.

Stres in previsok kortizol sta povezana s težavami z zanositvijo. Sproščanje, umirjanje, joga, meditacija in dovolj spanja, po opravljeni študiji močno povečajo možnosti za uspešno zanositev.

Stres, tesnoba in depresija zmanjšujejo možnost za zanositev za kar 30%.

.

Zanositev in kofein

.

Kofein lahko negativno vpliva na plodnost žensk, saj so v študiji dokazali, da ženske, ki uživajo kofein, potrebujejo 10 mesecev dlje od tistih, ki kave ne uživajo. Jaz uživam v žitnih kavicah.

Prav tako visok delež kofeina povezujejo z višjim tveganjem za splav.

.

Zanositev in telesna teža

.

Uravnajte telesno težo, saj tako prenizka kot previsoka telesna teža, zmanjšujeta možnosti za zanositev.

.

Zanositev in železo

.

Za hitrejšo in uspešno zanositev povečajte vnos železa, saj je bilo v opazovani študiji, v katero je bilo vključenih 438 žensk, dokazano, da dodatek železa dvigne možnost zanositve za kar 40%. Uživajte tudi v zelenolistnati zelenjavi, suhih marelicah, aroniji, soku rdeče pese in v čičeriki, fižolu in leči.

.

Zanositev, alkohol in kajenje

.

Še posebno takrat, ko želite zanositi, si strupov verjetno ne želite vnašati v telo. Prav tako so dokazali, da pri ženskah, ki kadijo in pijejo alkohol, pogosteje prihaja do neplodnosti ter do splava v prvih treh mesecih nosečnosti.

.

Zanositev in katere dodatke jaz priporočam

 

Jaz sem dodala Vitex – spodbuja plodnost, NaPro kremo – spodbudi dvig progesterona, matični mleček – vsebuje res pestro kopico hranil, dodatek folne kisline, pila sem sok ječmenove trave, jemala sem dodatek železa in omega 3 ter jemala sem He sho wu v prahu, ki sem ga vmešala vsak dan v svojo žitno kavico.

Print Friendly, PDF & Email