Napihnjen trebuh – vzroki in kaj lahko storite, da se znebite neprijetnega občutka in nosečniškega izgleda

Napihnjen trebuh je v današnjem času tako pogosta težava, da jo poimenujemo epidemija.

In v sodobnem načinu življenja, s preveč stresa, s slabo in nekvalitetno hrano, s premalo gibanja, spanja in tekočine ter s preveč zdravili in dnevno izpostavljenostjo onesnaženosti, to sploh ni čudno.

.

Ali je napihnjen trebuh lahko nevaren?

.

Napihnjen trebuh pa ni ne neprijeten na pogled, prav tako napihnjen trebuh pogosto spremlja slabo počutje, plini, krči in teža v želodcu.

b6 Napihnjen trebuh je prav tako lahko eden prvih znakov kandide, avtoimunih obolenj, alergije ali celo raka.

.

.

.

.

Znaki za napihnjen trebuh

.

  • Povečanje širine v pasu, ki sploh ni nujno, da je povezano z odvečnimi maščobami
  • Nosečniški trebuh – na pogled

.

b12Kadar te znake spremljajo tudi naslednji simptomi, bi bilo dobro, da obiščete zdravnika ali terapevta:

.

  • Vročina
  • Kožni izpuščaji
  • Koprivnica
  • Srbečica v grlu
  • Srbeče oči
  • Kašelj
  • Kihanje
  • Solzenje
  • Bruhanje
  • Driska
  • Slabost
  • Utrujenost
  • Bolečine v predelu bezgavk
  • Slabo počutje
  • Težave s pomnenjem
  • Krči
  • Menstrualne težave
  • Kri v urinu
  • Kri v blatu

.

Veliko stvari vpliva na napihnjen trebuh, ponavadi pa je vzrok v prebavi, saj velio stvari vpliva na sposobnost pravilne prebave in presnove hrane.

Mnogi mislijo, da več kot popijejo vode, bolj so napihnejni, vendar to preprosto ne more biti res, saj se tekočine dejansko ne morejo kopičiti v želodcu, kljub temu, da se tekočine lahko nabirajo okoli gležnjev, rok in na obrazu.

.

Pri mnogih ljudeh je napihnjen trebuh posledica

.

  • Neustrezna prebava proteinov
  • Nezmnožnost razgradnje sladkorjev
  • Težave pri razgradnji ogljikovih hidratov
  • Neravnovesje črevesnih bakterij
  • Pomanjkanje encimov za razgradnjo maščob, beljakovin ali OH

b8V prebavnem traktu se nahajajo trilijoni zdravih in nezdravih bakterij, ki med seboj tekmujejo in ko “slabe bakterije” premagajo »dobre«, lahko to neravnovesje povzroči napenjanje in napihnjenost.

..

.

.

 

Preverite možne vzroke za napihnjen trebuh

.

  • Nepravilno kombiniranje hrane
  • Dehidracija in premalo popite vode
  • Intolerance in alergije na hrano
  • Premalo sveže zelenjave
  • Pomanjkanje encimov
  • Okužbe z bakterijami
  • Prekomerna kandida in drugi paraziti
  • Hormonske nepravilnosti
  • Rak
  • Prebavne motnje
  • Zastajanje tekočine
  • Dehidracija
  • Zaprtje
  • Prehrana alergije ali občutljivosti
  • Okužba
  • Obstrukcija črevesja

.

Prebavne težave so pogosto povezane s črvesnimi boleznimi, kot so ulcerozni kolitis, celiakija, razdražljivo črevesje in kronično zaprtje. TUKAJ

b4Včasih se lahko telesne tekočine shranjujejo po telesu, vključno s področjem trebuha ali medenice, kar povzroča prekomerno napihnjenost in začasno povečanje telesne teže.

Zastajanje tekočin po telesu in tudi v predelu trebuha je lahko znak resnega zdravstvenega stanja, kot so okužba trebuha, bolezni jeter ali raka. Prav tako je lahko znak hepatitisa.

.

.

Napihnjen trebuh pa je lahko tudi posledica preveč zaužite slane hrane, preveč popitega alkohola, zaradi česar telo dehidrira in postane napihnjeno.

Dehidracija povzroči elektrolitsko neravnovesje, upočasni prebavo in povzroči napihnjen trebuh.

Ko se želi telo zaščititi pred prekomerno dehidracijo, začne shranjevati vodo, kar privede do otečenosti, napihnjenosti in kopičenja vode ter zaprtja, kar ponovno povzroča napihnjenost.

Napihnjen trebuh je tudi zelo očiten znak, da morate na veliko potrebo, saj napihnjen trebuh lahko povzroči, da blato ostane v črevesju, do česar pride zaradi premalo zaužitih vlaknin, premalo popite vode, premalo gibanja in zaradi preveč stresa.

Prav tako so alergije in intolerance na hrano pogosto vzrok za napihnjen trebuh.

.

Živila, ki ponavadi povzročajo napihnjen trebuh so:

.

  • Mlečni izdelki
  • Soja
  • Stročnice
  • Živila, ki vsebujejo gluten
  • Sadje
  • Konzervirana in predpakirana hrana
  • Ocvrta hrana
  • Napihnjen trebuh je pogosta težava po jemanju antibiotikov, ko glavno mesto v črevesju zavzamejo slabe bakterije.

.

mlekoPrav tako je napihnjen trebuh lahko znak okužbe s kandido, helicobacter pylori ali z drugimi paraziti. Določene okužbe in vnetja v telesu prav tako vplivajo na napihnjen trebuh, zato ne pozabite na znake, ki napihnjen trebuh spremljajo – vročina, rdečice, zvišani vnetni parametri v krvi…

Napihnjen trebuh pa je lahko tudi znak tumorja na tankem ali debelem črevesju in če opazite spremembe v odvajanju blata, spremenjeno blato ali celo kri v blatu, se nemudoma posvetujte s svojim zdravnikom.

Napihnjen trebuh je tudi pogost znak, da je nekaj narobe z neravnovesjem hormonov, pogosto je znak menopavze, fibroidnih tkiv, cist ali miomov. Napihnjen trebuh se prav tako spreminja v različnih obdobjih menstrualnega cikla in ga povezujemo predvsem z neravnovesji estradiola, progesterona in kortizola.

Napihnjen trebuh pa je lahko tudi znak raka v debelem črevesju ali maternici in če ste preverili že vse druge vzroke za napihnjen trebuh, obiščite tudi svojega zdravnika.

.

Prehrana in napihnjen trebuh

.

Prehrana ima zares veliko vlogo pri težavi, kot je napihnjen trebuh, zato res poskrbite za:

.

  • Dovolj sveže vode
  • Svežo zelenjavo
  • Žitarice brez glutena
  • Hladnostiskana olja
  • Semena in oreščke
  • Jagodičevje
  • Začimbe, kot so cimet, origano, kumina, lovor, bazilika, ingver, peteršilj, rožmarin
  • Regrat, kopriva, komarček
  • Zeljnica

.

Od dodatkov vam priporočam:

.

  • Dobre probiotike
  • Zeolit TUKAJ
  • Omega 3 maščobe TUKAJ

.

Iz prehrane odstranite:

.

  • Gluten
  • Mlečne izdelke
  • Vse pekovske izdelke
  • Izdelke s kvasom
  • Koruzo in živila z visokim glikemičnim indeksom
  • Industrijske pijače
  • Brokoli, cvetačo, čebulo, česen, zelje
  • Ocvrto hrano
  • Stročnice
  • Žvečilni gumi
  • Gazirane pijače
  • Alkohol
  • Koščičasto sadje, vključno z jabolki, breskvami in avokadom

.

joggingPrav tako se začnite redno gibati in se aktivno spopadati s stresom, recimo z meditacijo.

Redna športna aktivnost pomaga, da prebavni sistem optimalno deluje in premika hrano in limfo skozi celotno telo ter pomaga pri razstrupljanju. Gibajte se vsaj 30 minut, z vadbo pa nikakor ne pretiravajte, saj pretiravanje z vadbo telo prav tako privede v stresno situacijo in dvigne stresni hormon kortizol.

Ob dnevni aktivnosti se morate dobro počutiti in ne smete biti zaradi tega še dodatno v stresu.

Ostanite hidrirani in v 12 urah, vsako uro, popijte vsaj en kozarec vode.

Ne pijte nobenih gaziranih in umetnih pijač ali alkohola. Napihnjen trebuh prav tako lahko povzroči kofein, sploh slaba kombinacija je kava z mlekom.

Verjetno ste opazili, da se napihnjen trebuh pogosto pojavi kadar ste živčni, napeti, žalostni, nervozni ali preobremenjeni.

Stres in anksioznost vplivata na prebavo, saj je povezava med možgani in  prebavo preko vagalnega živca. V notranjosti gastrointestinalnega trakta živi mreža veznega tkiva, ki komunicira s hormonskimi in kemičnimi sporočili v naš centralni živčni sistem , ki ga imenujemo enterični živčni sistem. Možgani skozi ta sistem proizvajajo encime, slino in izločke, ki pomagajo pri prebavi.

b8Zaskrbljenost ali žalost v tej komunikaciji povzročita spremembe in možgani preusmerijo pozornost od pravilne prebave k prizadevanju za varčevanje z energijo, da jo lahko uporabijo nekje drugje.

Visoke količine stresa povečajo ravni kortizola, ki lahko spremeni raven sladkorja v krvi ter način izločanja drugih hormonov, posledično pa privede do shranjevanja tekočin in napihnjenega trebuha.

Zato naredite vse, vključno z meditacijo, spremembo prehrane, z gibanjem in dovolj popite sveže vode, da se rešite neprijetnosti, ki jih povzroča napihnjen trebuh.

Print Friendly, PDF & Email