Miti uspešnega hujšanja

Miti uspešnega hujšanja so zelo pogosti, zato sem zbrala nekaj najpogostejših, ki jih slišim pri svojem vsakodnevnem delu.

Poznate stavke v smislu:

  • Izgubite 7 kil v 7 dneh?
  • Jejte toliko, kot želite in še shujšajte.
  • Pojejte ta »fat buster« in shujšajte!
  • Sigurno ste te trditve že kdaj slišali?


Nekatere najbolj pogoste trditve bomo ovrgli oz. potrdili.

Spodnje trditve pa vam bodo zagotovo pomagale pri uspešnem in dolgoročnem hujšanju:

  • Naj vsaj polovico vašega krožnika zavzema zelenjava
  • Uporabljajte manjše krožnike
  • Pred jedjo popijte velik kozarec tople vode
  • Vsak dan se vsaj 30 minut hitro gibajte
  • Hodite spat pred 23:00 uro
  • Ne pozabite zjutraj nekaj pojesti, lahko nekaj čisto majhnega
  • Sadje jejte samo dopoldan
  • Maščobe so nujen del uspešnega hujšanja


Mit 1

Z določeno dieto boste hitro in dolgoročno shujšali

Dejstvo

Diete zagotovo niso pravi način za dolgoročno izgubo teže. Diete ponavadi obljubljajo hitro izgubo teže. Res je, da z njimi sicer lahko shujšate, pa vendar se diete ne boste držali celo življenje in kasneje se boste, ko boste spet začeli vse jesti, nazaj ali še dodatno zredili. Prav tako večina ljudi vsak dan določene diete odšteva dni do konca.

Resnica

Raziskave kažejo, da je varno in učinkovito hujšanje sprememba prehranjevalnih navad in spremenjen način življenja.

Kombinacija zdrave prehrane, gibanja, dovolj spanja in regulacija stresa so pravi naslov za dolgoročno izgubo teže.

Miti uspešnega hujšanja
Žitarice so zdrave, če le ne pretiravate z njimi in izbirate polnozrnate izdelke

Mit 2

Žitarice vas bodo zredile.

Dejstvo

Da žitarice redijo, ker vsebujejo OH je deloma resnična, vendar le takrat, ko dnevni kalorični vnos presega porabljene kalorije v določenem dnevu. Prav tako morate ločiti enostavne od sestavljenih OH.

Resnica

Izognite se enostavnim OH v obliki peciva, kruhovih izdelkov, belih testenin in piškotov. Žitarice jejte enkrat na dan, ne zvečer in izbirajte med proseno in ajdovo kašo, polnozrnatim rižem, kvinojo in amarantom.

Če bo vaš dnevni kalorični vnos manjši od porabljenega, boste uspešno hujšali.

Mit 3

Izdelki z manj maščob pomagajo pri hujšanju

Dejstvo

Izdelki z manj maščob vsebujejo več sladkorja, umetni dodatkov in ojačevalcev okusa ter soli. To so resnični razlogi, zakaj se redite. Maščobe so zdrave, sladkor in umetna sladila pa škodijo in povzročijo nihanje sladkorja, inuzlina in zaklepajo maščobe.

Resnica

Uživajte izdelke z maščobami, izognite pa se prečiščenim izdelkom brez maščob, ki vsebujejo velike količine sladkorjev in umetnih arom. Maščobe so glavna sestavina možganov, sestavljajo celične ovojnice in iz njih nastajajo hormoni, katerih zdravo ravnovesje je obvezno za vsako uspešno hujšanje.

Mit 4

Nekateri lahko jedo vse, pa se ne zredijo

Dejstvo

Nekateri res lahko pojedo več, kot drugi, razlog, da se ne zredijo pa še vedno leži v hitrosti metabolizma in dnevni količini porabljenih kalorij. Prav tako je hujšanje zelo odvisno od hormonskega stanja in nekaterih bolezni, zajedalcev ali drugih telesnih predispozicij.

Resnica

Če želite shujšati, morate še vedno porabiti več kalorij, kolikor jih zaužijete in enako velja za tiste, za katere se vam zdi, da lahko pojedo vse kar želijo, pa se ne zredijo. Preverite svoje hormone in druge zdravstvene lastnosti, prepričajte se, da se dovolj gibate in da pojeste manj, kot porabite. To je edini način, da uspešno in dolgoročno shujšate.

How-protein-shakes-can-help-in-losing-weight-4
Shujševalni pripravki vas ne bodo shujšali

Mit 5

Shujševalne tablice, čokoladice, napitki in drugi prigrizki, pomagajo pri hujšanju

Dejstvo

Če boste pojedli določeno čokoladico, ki obljublja hujšanje, zraven pa še svoj normalen obrok, boste nehote zaužili še več kalorij, kot jih sicer in se boste še hitreje redili.

Resnica

Preberite hranilno vrednost določenega shujševalnega pripravka in upoštevajte, da je to nadomestek obroka in ne pomeni, da lahko zraven tega pojeste še svoj običajen obrok. Če kdaj kupite in pojeste tak izdelek, potem s tem nadomestite en svoj obrok. Prav tako takšni prigrizki niso dolgoročna pot k pravilni in dolgoročni izgubi kilogramov.

Mit 6

Če boste izpuščali obroke, boste prej shujšali

Dejstvo

Načeloma bi bilo res, ker bi tako pojedli manj kalorij, če bi sicer naprej v dnevu jedli uravnoteženo in zdravo hrano.

Resnica

Izkazalo se je, da preskakovanje obrokov vodi v še hujšo lakoto in kasneje pojeste več in bolj kalorično, kot bi sicer, če bi jedli vse obroke. Zato jejte vse obroke, ki pa naj bodo zdravi in uravnoteženi.

Mit 7

Uživanje zdrave prehrane pomaga hujšati

Dejstvo

Seveda je zdrava prehrana, ki vključuje zelenjavo, stročnice, sadje, hladnostiksana olja, polnozrnata žita priporočljiva, pa vseeno, če boste tudi z zdravo hrano pretiravali, se prav tako lahko zredite oz. ne boste mogli shujšati. Če boste pojedli več, kot boste porabili, če boste določeno hrano jedli ob napačnih urah, ne boste hujšali, četudi bo to zdrava hrana.

Vsako uspešno hujšanje se začne z izbiro zdrave in uravnotežene prehrane

Resnica

Zdrava hrana je res zdrava, pa vseeno pazite in ne pretiravajte. Ne mislite, da če je nekaj zdravo, tega lahko pojetse v neomejenih količinah. Prav tako ne mislite, da boste shujšali samo zato, če boste postali vegetarijanec ali vegan, saj se mnogi na začetku še dodatno zredijo. Š vedno je pomembno to, kakšen bo vaš dnevni kalorični vnos in kakšna bo poraba, četudi sicer zdrave hrane.

Če potrebujete pomoč, pa mi le napišite 🙂 TUKAJ

Print Friendly, PDF & Email