Kako probiotiki pomagajo k dobremu delovanju ščitnice?

Žensk, ki imajo težave s ščitnico in z njenim delovanjem, je pri nas zares veliko.
Rada bi, da razumete, kako zelo pomembna je zdrava črevesna flora, kadar govorimo o dobro delujoči ščitnici.

To je zelo zelo pomembno tudi za vse tiste, ki že jemljete zdravila za ščitnico, ki še dodatno slabijo zdravo črevesno floro in delovanje jeter (kjer se neaktivni T4 – nahaja se npr. v Euthyroxu, pretvori v aktivni hormon T3).

Velik del imunskega sistema se nahaja v črevesju in vse, kar ogroža zdravje črevesja, ogroža zdravje imunskega sistema in celega telesa.

Študije z Univerze v Edinburgu so dokazale, da težave v črevesju, slaba presnova hranil, premalo dobrih probiotičnih bakterij, propustno črevesje in druge težave črevesja, pospešujejo nastanek težav s ščitnico in vodijo v avtoimuna obolenja, kot je npr. Hashimoto.

Dr. Izabella Wentz je v študiji dokazala, da dobre probiotične bakterije, ki izboljšajo zdravje črevesja, močno vplivajo na zdravo in boljše delovanje ščitnice, podpirajo delovanje imunskega sistema ter branijo pred avtoimunimi obolenji.

Prav tako s pomanjkanjem dobrih probiotičnih bakterij povezujemo debelost, počasen metabolizem, kandidiazo in slabše delovanje srca.

Ljudje, ki imajo avtoimuna obolenja, imajo ponavadi nizko raven probiotičnih bakterij.

Zdravje ščitnice je med drugim torej odvisno od stanja v vašem črevesju, zato si priskrbite zares dobre probiotike.

Istočasno uživajte:

  • Stočnice: grah, čičerika, bob, leča, fižol
  • Zelenjavo v vseh oblikah: buče, bučke, paprika, por, koleraba, špinača, blitva, ohrovt, korenje, zelene solate…
  • Nesladko sadje samo dopoldan
  • Mandlje, lešnike in brazilske oreščke
  • Naravno morsko sol, jedi solite na koncu
  • Hladnostiskana olja: laneno, olivno, konopljino, bučno
  • Semenke: konopljina, lanena, chia semena
  • Žita brez glutena, enkrat na dan: proso, ajda, kvinoja, riž


Ne jejte in ne pijte:

  • Vseh predelanih in v naprej pripravljenih izdelkov
  • Sladkorja v vseh oblikah
  • Segretih maščob, razen kokosove
  • Glutena: pira, pšenica, ječmen, rž, kamut
  • Mlečnih izdelkov oz. čimmanj
  • Mesa oz. čimmanj
  • Alkohola in vseh industrijskih pijač


Bilijarde bakterij, ki živijo v vašem črevesju, igrajo bistveno vlogo pri presnovi hranil in skrbi za to, da iz hrane, ki jo pojeste, pravzaprav dobite vsa hranila, ki jih potrebujete za normalno delovanje.

Dobre bakterije uživajo v prehranjevanju z vlakninami, medtem pa opravljajo številne pomembne funkcije, vključno s pretvorbo neaktivnega ščitničnega hormona T4 v aktivnega T3, pomagajo pri absorbciji vitaminov in mineralov, zatirajo razrast škodljivih mikroorganizmov in pomembno krepijo delovanje imunskega sistema.

V zadnjih raziskavah so prav tako dokazali, da imajo predebeli ljudje pomanjkanje dobrih probiotičnih bakterij, kar vodi tudi v sistemska vnetja ter v bolezni srca in ožilja ter diabetes.

Tudi prerazširjena kandida je posledica premalo dobrih probiotičnih bakterij, razrast kandide pa prav tako onemogoča dobro delovanje ščitnice. V tem primeru si priskrbite Saccharomyces boulardii (naročite si jo TUKAJ), ki aktivno »ubije« kandido in druge patogene, nato pa nadaljujte z jemanjem dobrih probiotičnih bakterij (naročite si jih TUKAJ).

Print Friendly, PDF & Email