Premagajte stres v 7. korakih

Seveda ste pod stresom, seveda vsak dan hitite in skoraj zagotovo imate težave s kortizolom.

Verjetno je povišan, morda pa je zaradi dolgotrajnega stresa že preveč znižan, pri vas pa se že kažejo znaki vnetij, alergij in avtoimunih obolenj. Morda se že popolnoma izčrpani in se tik pred zlomom ali pa ste tako polni energije, da se ne znate umiriti in se ponoči ne naspite.

To je le nekaj simptomov, ki jih največkrat opažam pri svojih pacientih in vsi imajo en skupen imenovalec. Utrujena nadledvična žleza.

Kortizol ali “stresni hormon” je eden izmed glavnih hormonov, ki deluje, ko smo pod pritiskom in čeprav večina misli, da je kortizol slab, ni tako. Njegova normalna vrednost nas ščiti pred vnetji, alergijami in avtoimunim odzivom telesa. Previsok kortizol ni v redu, saj prispeva k opustošenju drugih hormonov, k aknam, visokemu holesterolu in pritisku, debelosti in nabiranju kilogramov, motenj spanja, težav s plodnostjo ter do anksioznosti in tesnobe. Ravno zato je primarno, da poskrbite za lepo delujočo nadledvično žlezo.

  1. Začnite jesti zdravo, polnovredno hrano, kot je zelenjava in nesladko sadje, stročnice in oreščki, opustite pa uživanje sladkega sadja, preveč žitaric, hrane z visokim GI, kofeina, alkohola, vseh sladkorjev, predelane in v naprej pripravljene hrane. Določena hrana povzroča vnetne procese in še dodatno dviga kortizol.

Najboljša hrana za znižanje oz. uravnanje kortizola je vsa zelenjava, kokosovo ali olivno olje, semena, oreščki ter stročnice, od mesa pa pusto in belo meso, če ga jeste.

  1. Zmanjšajte stresne situacije
    Stres vpliva na večino ljudi in vpliva na zdravje. Kemične signale pošilja v srce, pljuča, ožilje, imunski sistem, prebavni sistem, v možgane in v vsa čutila.
    Pospešuje dihanje, srčni utrip, bolečine in napetost v mišicah, apetit in nespečnost.

Meditacija, zavestno umirjanje, joga in ozaveščanje sedanjega trenutka so se izkazali za odlične pripomočke k obvladovanju stresa.

Številne študije kažejo, da lahko že vsakodnevna 15 minutn meditacija bistveno uravna vrednosti kortizola. Prav tako izboljša zdravje srca in možganov.

Vzemite si torej tiste pol ure zase in se sprostite.

  1. Vsak dan pojdite na sprehod v naravo, saj študije kažejo, da hoja po gozdu, delo na vrtu in pogled na morje, močno sproščajo in odpravljajo anksioznost.
  2. Redno telovadite, saj glede na raziskave, ki so jih naredili na Harvard Medical School, je eden od najboljših načinov za obvladovanje stresa redna vadba.
    Ne sme pa biti preveč intenzivna, saj takšna še dodatno oslabi delovanje nadledvične žleze in pospeši izločanje kortizola.
  3. Uporabljajte adaptogena zelišča, ki pomagajo nadledvični žlezi pri njenem optimalnem delovanju, znižujejo previsok kortizol, zmanjšujejo vnetja, delujejo protivirusno in protibakterijsko ter imajo učinke naravnih antidepresivov, prav tako pa tudi uravnavajo krvni tlak in holesterol.
    Obstaja kar 16 dokazanih adaptogenih zelišč, ki pomagajo uravnati raven kortizola.

    V samem vrhu je korejski ginseng, ki ga lahko naročite TUKAJ.

Druga adaptogena zelišča so tudi ashwaganda, astragalus,sveta bazilika, medicinske gobe, vključno z resishi, rhodiola in druga.

  1. Zmasirajte si podplate, sence in dlani z eteričnimi olji sivke, mire, kadila in bergamotke, saj vsebuje močne aktivne sestavine, ki so bile dokazane, da zmanjšujejo stopnjo odziva na stres, prav tako pa pomagajo k boljšemu spanju, zmanjšujejo vnetja, izboljšajo odpornost ter spodbujajo zdravo prebavo.
  2. Dovolj spite in se v posteljo odpravite že pred 23:00 uro. Spite v popolni temi in tišini. Le tako se bodo vaše nadledvične žleze lahko obnovile.. Če boste dovolj spali, 7 do 9 ur, boste stresne situacije veliko lažje obvladali.
Print Friendly, PDF & Email