Kako si lahko pomagate pri krčnih žilah?

Krčne žile. Z njimi se srečuje vsaka 2.ženska in vsak 4. moški.
Ta pojav lahko imenujemo tudi kronično vensko popuščanje.

Navzven se kažejo kot:

  • Modrikaste in vijugaste obarvane žile
  • Bolečine v mišicah
  • Občutek težkih nog
  • Mišični krči
  • Srbenje okoli ven
  • Utripajoče bolečine na mestu vene
  • Obarvanost kože na področju ven
  • Poslabšanje bolečine, ko dlje časa stojite ali sedite
  • Poslabšanje ob izpostavljenosti na soncu
  • Krvavitve iz mesta vidnega dela žile

Kaj pravzaprav so krčne žile?

Vene so žile, ki porivajo kri do srca. Kadar gre za okvaro zaklopk, ki sicer omogočajo, da kri teče navzgor in ne navzdol. Ko te zaklopke ne delujejo dobro, kri steče v napačno smer, zaradi česar pride do  obrnitve pretoka krvi. Kri se začne iz globje ležečih ven črpati v površinske vene, te se razširijo in tako nastanejo krčne žile.

Vzroki za nastanek krčnih žil?

  • Nepravilna prehrana
  • Prevelika telesna teža
  • Nosečnost
  • Hormonske nepravilnosti
  • Preveč sedeče ali stoječe delo
  • Premalo gibanja
  • Jemanje zdravil
  • Oslabljeno delovanje vranice
vene in krčne žile
Nasveti vam bodo pomagali omiliti že nastalo škodo in so odlična pomoč pri preventivi

Kaj lahko storite preventivno ali če želite omiliti že nastalo škodo?

  • Zdravo se prehranjujte. Odstranite sladkorje, ne posegajte po vsej kupljeni in v naprej pripravljeni hrani. Ne uživajte salam in drugih predelanih izdelkov. Omejite uživanje mlečnih izdelkov. Uživajte v vsej zelenjavi, stročnicah, nesladkem sadju in polnozrnatih žitih, s katerimi ne pretiravajte.
  • Odstranite presežek natrija, ki zadržuje vodo in povzroča otečenost, zabuhlost in občutek teže. Dodajte kalij, ki pomaga pri prenosu kisika, pri absorbciji hranil v celice ter spodbuja dobro delovanje srca in ožilja.
    Kalijev askorbat, ki bo v celice absorbiral kisik, iz njih pa izpodrinil presežek natrija, si lahko naročite TUKAJ.
  • Poskrbite za zdrave maščobe, saj so maščobe tiste, ki sestavljajo zdrave membrane celic, žile pa naredijo prožne. Olivno, bučno, laneno, konopljino in svetlinovo olje, mandlji, lešniki in semenke bodo prava izbira.
  • Popijte vsaj 2,5 litra vode dnevno, naj ne bo mrzla, temveč sobne temperature.
  • Ne pijte umetnih pijač, sadnih sokov in drugih kupljenih napitkov. Pijte vodo, nesladkan zeliščni čaj ali sveže stisnjen zelenjavni sok.
  • Dnevno se vsaj 40 minut gibajte, kar pomeni hitra hoja ali kolesarjenje, plavanje…
  • Noge masirajte od gležnjev proti kolenom, med sedenjem ali ležanjem dvignite noge v višji položaj, ponoči jih položite na blazino
  • Ne nosite preozkih hlač ali čevljev
  • Ne izpostavljajte žil močnemu soncu, prav tako se izognite prehudemu mrazu
  • Noge umivajte z rahlo hladno, vendra ne mrzlo, vodo
  • Prekrižane noge pri sedenju in visoke pete prav tako niso priporočljive
Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja