Kaj je ključ uspešnemu hujšanju?

Že bežen pogled na žensko in moško telo nam pove, da smo si med seboj zelo različni. Zato moramo vedeti, da obstajajo velike razlike pri prehrani in telesni aktivnosti, sploh kadar želimo izgubiti kilograme.

Na ženske še posebno vplivajo hormoni.

Razlika med moškimi in ženskami določa, kje bomo shranjevali maščobe.

Razlike med moškimi in ženskami:

Ženske imajo ponavadi manj mišic in več prostora za shranjevanje maščob na bokih, stegnih in prsih.
Estrogen in progesteron imata velik vpliv na nalaganje maščob.

Estrogen je v veliki meri odgovoren za večje shranjevanje maščobe okoli bokov in stegen, medtem ko tako estrogen kot progesteron vplivata na velikost prsi.

Moški pa imajo po drugi strani več mišic, za kar je kriv testosteron, maščobe pa kopičijo na sredini v okolici trebuha, kar je odvisno od estrogena.

Ker ženske doživljajo mesečna nihanja hormonov z menstrualnim ciklom, iz izkušenj vemo, da hormoni vplivajo na to, kako se počutimo, kako delujemo in kako izgledamo.

Najprej moramo razumeti menstrualni cikel.

Prvi dan krvavitve predstavlja prvi dan menstrualnega ciklusa.

Menstrualni ciklus nato lahko razdelimo na dve fazi,
na folikularno – zorenje jajčnega folikla in
na lutealno – po ovulaciji.

Ovulacija je takrat, ko se jajčece sprosti iz jajčnika.

V folikularni fazi je višja vrednost estrogena v primerjavi s progesteronom, v lutealni fazi pa je ravno obratno.

Razmerje med tema dvema hormonoma pa vpliva na izgubo maščob ter na zdravje.

Ravnovesje med estrogenom in progesteronom

Ključno za izgubo maščobe je optimalno razmerje med estrogenom in progesteronom ter njuna interakcija z kortizolom ter inzulinom.

In že znaki, kot so širši boki, močna stegna in trebuh pri moških, kažejo na neravnovesje med temi hormoni, pri moških tudi na pomanjkanje testosterona.

Menstrualni ciklus je še en kazalnik hormonskega ravnovesja.

Ker je v času pred menstruacijo ključen progesteron, je PMS jasnen znak, da ga primanjkuje.
Sploh pa ni nujno, da ga je premalo, lahko ga je samo premalo v razmerju na estrogen.

Tako ima ženska lahko povsem normalno vrednost progesterona, vendar premalo glede na višino estrogena.

Testiranje hormonov in njihovega razmerja nam zelo pomaga, saj tako na najlažji način prilagodimo hrano, vadbo in druge možne dodatke.

Depresija, tesnoba, zabuhlost, želja po ogljikovih hidratih, utrujensot, več kilogramov, napetost dojk, pomanjkanje motivacije in napenjanje so le eni izmed najpogostejših znakov.

Previsok estrogen, glede na progesteron, je najpomembnejši dejavnik pri shranjevanju maščob na bokih in stegnih, pri moških pa na trebuhu in prsih.

Stres, hrana bogata z ogljikovimi hidrati in premalo spanja pa dokazano vplivajo na to, da je progesterona še manj.

Nadledvična žleza za nastajanje kortizola črpa ravno progesteron, torej je ključno, za zvišanje progesterona, umiritev delovanja nadledvvične žleze in znižanje stresnih hormonov.

Največja težava, ko se pokaže to nesorazmerje je menopavza, ko se mnogo žensk še dodatno zredi in ne morejo shujšati.

Estrogen deluje tako, da poveča shranjevanje maščob in jih shranjuje na bokih in stegnih.

Prvi korak za znižanje estrogena je opustitev hrane, bogate z ogljikovimi hidrati in škrobom.
Ne pozabite, da sem spada tudi sadje, škrobna zelenjav, stročnice in vsa žita.

Ne smemo pa misliti, da je estrogen samo slab. Je nujno potreben, le previsok ne sme biti glede na progesteron. Dokler je v optimalnem razmerju, skrbi za močne kosti in zdravo starost.

Ženske pogosto mislijo, da bodo shujšale s prehrano z manj kalorijami ter z močno aerobno vadbo. Pa je ravno obratno. Telo za izdelavo hormonov nujno potrebuje maščobe, aerobna vadba pa še poviša kortizol, ki črpa progesteron. Stres in hrana, bogata z estrogenom, še dodatno prispevata k temu, da to ni prava pot k izgubi kilogramov.

Progesteron je tisti hormon, ki pospešuje izgorevanje maščob.
Izjemno pomemben je tudi način vadbe, saj dolga in naporna vadba višata kortizol, le ta pa še dodatno črpa progesteron.

Pomembno je razumeti, kako pomembna sta hormona estrogen in progesteron, kadar želimo izgubiti maščobe. Pri moških je ključnega pomena tudi testosteron.

Izjemno pomembno je tudi, da je raven inzulina vedno nizka, saj je inzulin hormon, ki prav tako zaklepa maščobe. Večina ljudi se sploh ne zaveda, kako hitro pojemo preveč ogljikovih hidratov. Če želimo shujšati, je njihovo zmanjšanje ključnega pomena. Sadje, žita, stročnice in škrobna zelenjava so tako na listi prepovedanih živil. Povečati pa je treba zdrave maščobe in beljakovine.
Počasnejša hoja, kolesarjenje in lahek tek imajo največ učinkov v folikularni fazi.

Kateri so tisti najpomembnejši dejavniki, ko želimo shujšati in uravnati hormone
1. Zmanjšajte vnos estrogena (soja, pitje iz plastenk, živalski proizvodi, pesticidi, neekološka hrana…
2. Razstrupljanje in uravnanje razmerja kalij/natrij, saj nadledvična žleza ruši njuno optimalno razmerje
3. Znižanje inzulina s pravilno prehrano
4. Dodatek vitamina D
5. Telovadba z utežmi in hoja

Za dodatne informacije nam pišite ali nas pokličite na 030 692 730 ali 01/544 12 34 🙂

Preverite simptome nizke vrednosti progesterona

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja