Cvetača, izjemna superhrana

Cvetačo brez težav poimenujemo superhrana, saj ima res impresivne učinke na zdravje.

1. Boj proti raku
Cvetača vsebuje žveplove spojine, ki dokazano ubijajo rakave celice in upočasnijo rast tumorja. Raziskava je pokazala, da če skupaj združimo cvetačo in kurkumo, dobimo učinkovito sredstvo v boju proti raku prostate in prsi.
Tudi indol 3 carbinoli, ki jih cvetača vsebuje, ugotovljeno in dokazano zavirajo razvoj raka v različnih organih, vključno s sečevodom, mehurjem, prsmi, debelim črevesjem, jetri, pljuči in želodcem.

2. Spodbuja zdravje srca
Cvetača in druge križnice izboljšajo krvni tlak in delovanje ledvic. Poskrbi za normalno celično delovanje in pravilno izražanje genov ter popravlja poškodbe na notranji strani arterij.

3. Deluje protivnetno
Cvetača vsebuje veliko protivnetnih hranil, ki pomagajo ublažiti vnetja. Tudi indol 3 carbinoli v cvetači delujejo močno protivnetno.

4. Cvetača je bogata z vitamini in minerali
Zaradi sodobne prehrane in sodobnega načina prehranjevanja nam mnogokrat resno primanjkuje hranilnih snovi, ki jih naše telo potrebuje za delovanje. Redno uživanje cvetače je preprost način, da svojemu telesu zagotovimo potrebna hranila. Ena porcija cvetače vsebuje 77 odstotkov priporočene dnevne vrednosti vitamina C, prav tako je dober vir vitamina K, beljakovin tiamin, riboflavin, niacin, vsebuje magnezij, fosfor, vlaknine, vitamin B6, folate, pantotensko kislino, kalij in mangan.

5. Spodbuja delovanje možganov
Cvetača je dober vir holina , vitamina B, znanega po svoji vlogi v razvoju možganov. Vnos holina med nosečnostjo je nujno potreben, saj poskrbi za normalen razvoj možganov. Holin poveča kognitivne funkcije, izboljša učenje in spomin. Izjemen je v starosti, saj preprečuje nagel upad spomina.

6. Deluje razstrupljevalno
Cvetača našemu telesu pomaga pri razstrupljanju. Vsebuje antioksidante in glukozinolate, ki oboji delujejo v prvih dveh fazah razstrupljanja.

7. Pomaga pri prebavi
Cvetača je pomemben vir prehranskih vlaknin, ki so nujno potrebne za pravilno delovanje prebavil in imunskega sistema.

8. Zaščiti želodčno sluznico
Suforafan, ki nastane iz glukozinolata v cvetači, ščiti sluznico želodca. Na tak način preprečuje razraščanje bakterije Helicobacter pylori.

8. Vsebuje veliko antioksidantov in fitohranil
Cvetača je zmagovalka med vsebnostjo antioksidantov. Vsebuje vitamin C, beta karoten, kampferolom, kvercetin, rutin, cimetovo kislino in mnogo drugih. Antioksidanti na naravni način našim celicam zagotavljajo ustrezno obrambo pred napadom prostih radikalov.

Dokler ima naše telo ta pomembna mikrohranila, se lahko uspešno upira staranju, ki jih povzročata vsakdanji stres in izpostavljenost onesnaženosti.

Če nimamo ustrezne količine antioksidantov, ki pomagajo onemogočiti proste radikale, potem smo lahko v nevarnosti oksidativnega stresa, ki vodi do pospešene degeneracije tkiv in notranjih poškodb organov.

Privoščite si cvetačo na različne načine in jo uvedite na svoj tedenski jedilnik.

Recept za cvetačo s kurkumo v petih minutah

Ta protivnetna, z antioksidanti bogata jed, se skuha v samo petih minutah in je kot nalašč za kosilo, večerjo ali hiter prigrizek. Ena porcija te jedi zagotavlja 181% dnevne vrednosti vitamina C, 46% vitamina K , in 33% folata.

Zdrava cvetača z kurkumacvetača 3

Sestavine:
1 cvetača
malo naravne morske soli

Preliv:
3 žličke ekstra deviškega oljčnega olja
2 žlički limoninega soka
1 čajna žlička kurkume
2 srednje velika stroka česna, stisnjena ali sesekljana

Priprava:
Cvetačo narežite na manjše koščke, steblo in cvetke.
Sesekljajte česen.
Cvetačo v osoljeni vodi skuhajte al dente. Nato vodo odlijte in ji primešajte ostale sestavine.

Uživajte v zdravi jedi, ki je obenem še zelo dobra 🙂

Print Friendly, PDF & Email