Kokosov oreh – nikakor ne pozabite nanj v teh poletnih dneh

Kokosov oreh in vse, kar je povezano s kokosom, je moja priljubljena stalnica v kuhinji. Kokos in izdelki iz njega so zelo priporočljivi ravno v mesecih, ki prihajajo, saj naše telo hladijo navznoter.

.

Zakaj je kokosov oreh zelo hranljiv?

.

closeup of coconut on old wooden table

Kokosov oreh je zelo hranljiv sadež, saj je zelo bogat z vlakninami, vitamini, minerali in encimi.

Najbolj zdravi so mladi kokosovi orehi, voda iz njih pa je največji vir elektrolitov.

.

Za kaj vse se uporablja kokosov oreh?

.

Kokosov oreh se uporablja za vsakodnevno hidratacijo telesa, znižuje povišano telesno temperaturo, skrbi za pravilno delovanje mišic in živčevja. Po športnih aktivnostih si zato namesto komercialnih elektrolitskih napitkov, privoščite vodo iz mladih kokosovih orehov.

.

Kaj pa je kokosova voda?

.

k8Kokosova voda vsebuje zelo malo kalorij in sladkorjev in je zato zelo primerna za vse, ki hujšate ali imate težave s krvnim sladkorjem. Poleg tega pa vsebuje veliko askorbinske kisline, vitaminov skupine B in beljakovin, zaradi česar je zelo priporočljiva za vse s hormonskimi težavami, saj b vitamini skrbijo za normalno in zdravo tvorbo hormonov.

Askorbinska kislina med drugim poskrbi za pravilno tvorbo kolagena, gradnika naših celic, tkiv, mišic, sklepov, las, kože in nohtov ter je glavna pri zaščiti ter krepitvi imunskega sistema.

.

Kaj pa vsebuje meso mladih kokosov?

.

k7Meso mladih kokosov je poleg vsega bogato tudi z omega 3 maščobnimi kislinami, ki obnavljajo poškodovane celice zaradi oksidativnega stresa, prav tako pa preprečijo tudi nastajanje degenerativnih procesov in so bistvene za zaščito celic pred propadanjem.

.

Ali lahko iz kokosa pridobivamo tudi olje?

.

Ja, iz kokosa pridobivamo tudi olje, ki ga vedno uporabljam za peko in pri nakupu vedno pazite, da kupite nehidrogenizirano kokosovo olje oz. maščobo.

Kljub temu, da je kokosovo olje nasičena maščoba, je za razliko od visokokaloričnih nasičenih maščob z dolgimi verigami, vsebuje srednje verižne maščobne kisline, ki lahko dejansko in spodbudijo prebavo in presnovo ter metabolizem ter pomagajo pri izgubi maščob.

Close up of halved coconuts

Prav tako se zelo hitro presnavlja, zato hitro dvigne energijo, istočasno pomaga pri razstrupljanju telesa in pomaga k uravnoteženi prebavi.

Kokosovo olje je eno izmed najbolj stabilnih olj, saj prenese zelo visoke toplotne obdelave in pri segrevanju ne tvori škodljivih prostih radikalov in drugih strupov, ki škodijo našemu telesu.

Kokosovo maščobo rada uporabljam tudi za maske za lase ter kot namaz za kožo po tuširanju.

.

Že več stoletij se kokos uporablja tako kot hrana, kot zdravilo.

.

Katere so glavne zdravju koristne lastnosti kokosa?

.

  • Podpira zdravje imunskega sistema
  • Deluje protivirusno, protigljivično, protiparazitno
  • Telesu zagotovi hiter dvig energije in izboljša telesno učinkovitostk2
  • Spodbuja metabolizem, prebavo in presnovo
  • Izboljša prebavo in absorpcijo hranil
  • Spodbuja dobro delovanje slinavke in izločanje inzulina
  • Ščiti telo pred rakavimi obolenji, saj zmanjšuje visoko raven inzulina, odstranjuje proste radikale, zaščiti celice pred degenerativnim stresom
  • zmanjšuje tveganje za bolezni srca in izboljšuje nivo dobrega holesterola
  • podpira in obnavlja delovanje ščitnice
  • deluje zaščitno na ledvica in preprečuje okužbe mehurja
  • spodbuja hujšanje
  • pomaga pri rasti las
  • spodbuja in ohranja lepo in napeto kožo ter preprečuje poškodbe zaradi sonca

.

V kuhinji zelo rada uporabljam tudi kokosovo moko in kokosovo mleko.

.

Ali je kokos lahko prebavljiv?

.

Ja, kokosov oreh oz.kokos je zelo lahko prebavljiv, za svojo razgradnjo ne potrebuje veliko encimov, istočasno pa spodbudi absorpcijo vitaminov in mineralov.

k3Vse druge maščobe ali molekule olj (vključno z rastlinskimi olji), imajo v svoji kemični strukturi dolge verige maščobnih kislin. Dolžina teh molekul je težko prebavljiva in zahteva dodatno energijo za presnovo. V nasprotnem primeru se začno dolgoverižne maščobne kisline nalagati v obliki maščob.

Kokos in kokosovo olje kljub temu, da vsebujeta veliko nasičenih maščobnih kislin, le te v telesu delujejo povsem drugače, kot nasičene maščobe v mesu in mleku.

In ravno zato je kokosovo olje edinstvena maščoba, pretežno sestavljena iz srednjeverižnih maščobnih kislin-MCT, ne pa iz dolgoverižnih maščobnih kislin, kot vse druge maščobe in olja. Zato se kokosovo olje ne shrani v telesu kot maščoba.

Azijci že tisoče let uživajo hrano, ki vsebuje kokosove orehe, kokosovo olje in kokosovo moko. Številne znanstvene študije so pokazale, da so ljudje, ki redno uživajo kokos kot del njihove prehrane, na splošno bolj zdravi, imajo močnejši imunski sistem, manj alergij, se ne borijo z debelostjo ter ne zbolevajo za boleznimi srca in ožilja.

Da si boste zagotovili optimalne koristi za zdravje, vedno kupite organske izdelke iz kokosa ali si jih iz svežega kokosa pripravite sami.

Če imate težave s prebavo, vam priporočam pitje kokosove vode, večkrat na dan, zjutraj in zvečer pa si vanjo vmešajte eno žličko zeolita, ki še dodatno pomaga nase vezati vse strupe, viruse, bakterije in druge nečistoče ter jih izloči iz telesa -> TUKAJ.

k8

Print Friendly