Vitamin D – pomanjkanje vpliva tudi na nastanek depresije

D vitamin oz. sončni vitamin je  pravzaprav hormon, tako zelo pomemben je. Mnogi mislijo, da nas poleti res ne rabi skrbeti zaradi pomanjkanja vitamina D, saj je veliko sončnih dni. Pa ni tako.

Veliko ljudi ne dobi dovolj vitamina skozi celo leto in tudi poleti. Delo v zaprtih pisarnah in večizmensko delo sta dovolj, da nam kronično primanjkuje vitamina D. Tistih 14 dni dopusta žal ne more zapolniti na pol praznih rezerv.

.

Kaj je vitamin D?

.

Vitamin D3 se proizvaja s pomočjo sončne svetlobe. Tvori se iz holesterola.

Smiling blonde with hat covering eyes with copyspace

.

Kakšna je razlika med vitaminom D2 in med vitaminom D3?

.

Obstajata dve obliki vitamina D:

vitamin D2 in vitamin D3

.

Vitamin D2

.

Vitamin D2 proizvajajo nekatere rastline, ob pomoči sončnih žarkov. Npr. gobe. Ta oblika vitamina D vitamina v telesu ni aktivna oz. je veliko manj aktivna od vitamina D3.8

.

Vitamin D3

.

Vitamin D3 je biološko aktivna oblika vitamina D in se tvori iz holesterola, ko sončni žarki posijejo na našo kožo.

Ta oblika vitamina D je ključna za delovanje številnih bioloških procesov in je ključnega pomena za spodbujanje absorpcije kalcija v kosti.

Nekatere študije so dokazale, da je vitamin D3 kar 300 krat bolj učinkovit kot D2.

.

Kako si lahko zagotovimo dovolj vitamina D?

.

  • dnevna izpostavljenost soncu
  • hrana obogatena z dodatkom vitamina D

.

Za kaj vse je potreben vitamin D?8

.

D vitamin nas varuje pred osteoporozo

.

Vitamin D v telesu pomaga pri absorpciji kalcija v kosti, zato varuje pred krhkimi in poroznimi kostmi.

.

D vitamin poskrbi za pravilen razvoj kosti pri dojenčkih.

.

Prav tako D vitamin ščiti dojenčke in otroke pred rahitisom in je nujen za trdne in zdrave zobe.9

.

Vitamin D ščiti pred tesnobo in depresijo

.

V študiji so pokazali, da igra D vitamin vlogo pri tvorbi serotonina, srečnega hormona ter uspešno pomaga proti depresiji in anksioznosti.

.

Vitamin D preprečuje raka prsi in jajčnikov, pa tudi debelega črevesja in danke

.

V študiji so dokazali, da imajo ženske z rakom prsi, nižje vrednosti vitamina D. Prav tako vitamin D ščiti pred nekaterimi drugimi oblikami raka, npr.jajčnikov, prostate…5

.

Vitamin D ščiti pred avtoimunimi obolenji

.

Vitamin D krepi dobro in zdravo delovanje imunskega sistema, zato je zelo uspešen pri preprečevanju avtoimunih obolenj, kot so artritis, multipla skleroza…

.

Vitamin D ščiti pred sladkorno boleznijo

.

Študije so pokazale pomanjkanje vitamina D pri ljudeh s sladkorno boleznijo, zato je vitamin D odličen pri uravnavanju krvnega sladkorja.10

.

Vitamin D ščiti pred kapjo

.

Vitamin D pomaga pri zdravih žilah in lepo pretočni krvi, prav tako pomaga in uravnava nivo holesterola ter pritiska.

.

Vitamin D ščiti pred demenco

.

V študiji so dokazali, da so imeli ljudje z demenco in Alzheimerjevo boleznijo manj vitamina D.

.

Vitamin D pomaga pri hujšanju

.

Ker vitamin D spodbudi zdravo delovanje slinavke in znižuje previsok krvni sladkor, tudi pomaga k hujšanju in k dolgoročnim učinkom določene diete.4

.

Kako sonce pomaga pri nastajanju vitamina D?

.

Ko sonce posveti na našo golo kožo, takrat začne telo proizvajati vitamin D.

.

Po nekaterih študijah naj bi bilo dovolj že 15 minut, da se izpostavljamo soncu, po drugih študijah pa je to precej premalo.

Vendar ko se zaščitimo s sončno kremo in z očali, telo tudi ob izpostavljanju soncu, ne tvori vitamina D.

.

Pri komu najpogosteje prihaja do pomanjkanja vitamina D?

.

  • Pri starejših od 50 let
  • Pri vseh z delom v pisarnaholderlady
  • Pri majhnih otrocih in starejših
  • Pri ljudeh s črevesnimi boleznimi
  • Pri ljudeh s prekomerno telesno težo

.

Kakšni so simptomi pomanjkanja vitamina D?

.

Na začetku oz. kar dolgo časa, smo lahko povsem brez simptomov in kasneje zaradi kakšne druge težave, povsem slučajno opazimo pomanjkanje vitamina D.

.

Znaki pomanjkanja vitamina D pa vključujejo:

  • Depresija
  • Tesnoba
  • Pomanjkanje dobrega razpoloženja
  • Nihanje razpoloženja
  • Oslabljen imunski sistem
  • Težave z zobmi
  • Težave s sklepi in kostmi
  • Debelost in nezmožnost hujšanjaAnemia-Or-Iron-Deficiency-In-Teens
  • Šibkost v mišicah
  • Bolečine v mišicah
  • Rahitis pri otrocih

.

Koliko vitamina D v krvi je dovolj?

.

Po naših smernicah naj bi zadostovalo okoli 30 ng/ml, po tujih smernicah pa je to veliko premalo in priporočila se gibajo med 50 in 80.

Na žalost so raziskave pokazale, da, če si želimo dovolj vitamina D samo iz sončne svetlobe, moramo biti skoraj celoten dan izpostavljeni soncu, brez kakršnekoli zaščite.

Zagotovite si aktivno obliko D3 v obliki pršila, ki se takoj absorbira v kri skozi ustno sluznico – TUKAJ.

Print Friendly