Celulit – rešite se ga za vedno

Celulit je maščobno tkivo, ki nastane zaradi zastoja tekočin v tkivih in je torej posledica slabe prekrvavitve. Prizadene boke, stegna, zadnjico in druge predele telesa,kjer je nakopičena maščoba, tudi trebuh in nadlahti. Je želatini podobna snov sestavljena iz maščobe, vode in nerabnih snovi ujeta tik pod kožo.

 

Kaj povzroča celulit?

.

k4K dejavnikom, ki spodbujajo nastanek celulita, štejemo:

.

  • Kožne bolezni
  • Uporabo antibiotikov in drugih zdravil
  • Kronična obolenja
  • Avtoimuna obolenja
  • Diabetes
  • Predelana in v naprej pripravljena hrana
  • Premalo gibanja in sedeč način življenja
  • Premalo popite sveže vode
  • Kofein in gazirane pijače
  • Nikotin
  • Zastajanje limfne tekočine
  • Stres

.

Ali celulit prizadene tudi suhe?

.

Celulit je nadloga številka ena, ki prizadene kar 90% žensk in ja, ogroža tudi tiste najbolj suhe. Nabira se na stegnih, zadnjici, nad koleni in na trebuhu.

k6Celulit ni toliko problem maščob, kot je problem v vrsti kože.  Dodatna teža stanje še poslabša.

.

Kaj še spodbuja nastanek celulita?

.

Nastanek celulita je odvisen tudi od stanja naših hormonov (povišan estrogen, nizek progesteron…), genetike, spola, kajenja, stresa, starosti, prehrane, kave, kofeina in nikotina ter sladkorja. Prav tako športna neaktivnost pripomore k nabiranju kilogramov in celulita.

Celulit je ozdravljiv in za njegovo zmanjšanje lahko veliko naredimo. Prav tako, če ga še nimate, lahko veliko storite, da ga preprečite.

V ponudbi obstaja veliko anticelulitnih krem, losjonov in drugih napitkov, masaž, laserjev in liposukcij.  Doslej se večina teh izdelkov še ni izkazala za učinkovito metodo in ni pokazala dolgotrajnejših učinkov.

Nobena od teh terapij ne ponuja odprave vzroka nastanka celulita, če pa vzroka ne odpravimo, ne izgine niti posledica.

.

Učinkoviti pristopi k odpravi celulita:

.

  • Pospešite cirkulacijo, saj je to ključnega pomena pri odpravi celulita. Po krvi morajo hranila potovati do povrhnjice kože, kjer nastaja celulit. Če hranila ne pridejo do povrhnjice, v njej začne primanjkovati kisika, vitaminov in mineralov, začno se kopičiti toksini, ki povzročajo poškodovano kožo. Ključni korak je dobra preskrba celic s kisikom. Uživajte hrano z veliko kalija, saj le ta pripomore k absorbciji kisika in drugih hranil v celice.r
    .
  • Kalijev askorbat povzroči takojšnjo absorbcijo kisika in hranil, iz celic pa iztisne presežek natrija, vode in toksinov. Hrana z veliko kalija so banane, krompir, avokado, pomarančni sok in stročnice. TUKAJ
    .
  • Spodbudite nastajanje kolagena, elastina in zdravega vezivnega tkiva. Kolagen daje naši koži zdrav, sijoč in mladosten videz. Kolagen je glavni stukturni protein kože in ko le ta postane poškodovan, to ni lepo. Kolagen preprečuje, da se maščobne celice iz spodnjih plasti kože ne pomikajo v zgornje plasti ter v povrhnjico., kjer povzročajo grudast videz. Sama prisegam na hidrokolagen, ki dejansko vsebuje tiste najmanjše dele molekul, peptide, ki spodbujajo nastajanje kolagenskih vlaken in preprečujejo poškodbe kože.
    .
  • Spodbudite hidratacijo v celicah. Hidratizirane celice so močne in trdne in delujejo kot pregrada, ki ustavlja prehod maščobnih celic iz nižjih v višje plasti.
    .
  • Preprečite in odpravite proste radikale, ki našo kožo poškodujejo in jo naredijo nagnjeno k nastajanju celulita. Uživajte v jagodičevju, ki vsebuje veliko antioksidantov, ki preprečujejo nastajanje škode zaradi prostih radikalov.k2
    .
  • Zmanjšajte notranja vnetja, ki prav tako poškodujejo celične membrane in zvišajo možnosti nastanka celulita. Iz prehrane odpravite vse sladkorje, ne pretiravajte z žitaricami in ne kupujte predelane in v naprej pripravljene hrane. Uživajte omega 3 maščobe, ki delajo membrane celic močne in prožne ter poskrbite za vsakodnevno svežo zelenjavo, v obliki sokov in solat.

.

Hrana igra pomembno vlogo, če si želimo lep in sijoč videz naše kože. Skoraj 90% anketiranih dermatologov meni, da je hrana bistvenega pomena pri izgledu naše kože.

.

Katera hrana je priporočljiva, kadar s spopadamo s celulitom?

.

  1. LUBENICA

.

Vsakodnevno pitje vode je nujno potrebno.

k1V resnici pa je voda, ki jo jemo, boljša od vode, ki jo pijemo. Voda v hrani se kemično razlikuje od vode, ki jo pijemo. Ne samo, da je bogata s hranilnimi snovmi, prav tako počasneje zapusti naš želodec, zaradi česar se dlje časa počutimo site. Živila z visoko vsebnostjo vode, kot so lubenice in melone, izboljšajo hidratacijo kože. Lubenice in kumare vsebujejo kar 97 odstotkov vode.

Druga živila, bogata z vodo, so vodna kreša, bučke, paradižnik, špinača, čebula, zelene solate, grenivke, jajčevci, cvetača, korenje in brokoli.

.

  1. PARADIŽNIK

.

Toplotno obdelan paradižnik vsebuje več likopena kot surov paradižnik.

Likopen pomaga okrepiti kožo in preprečuje razgradnjo kolagena, s čimer pomaga ohranjati in vzdrževati strukturo in prožnost kože.  Kolagen deluje kot pregrada v koži, saj ustavlja maščobne celice v spodnjih plasteh kože, da dosežejo zgornjo plast, kjer povzročajo celulit.

r1Likopen dodatno izboljša videz kože, saj deluje kot naravna zaščita pred soncem in pomaga pri zaščiti pred škodo, ki jo povzročajo UV žarki. Druga živila, ki so bogata z likopenom so živila rdeče barve, kot so rdeče grenivke, papaja, guava…

.

  1. BELI ČAJ

.

Raziskava iz Kingston University je pokazala, da lahko beli čaj pomaga zmanjšati razgradnjo elastina in kolagena, ki imata pomembno vlogo pri ohranjanju zdrave kože ter preprečevanju celulita.  Beli čaj prav tako vsebuje veliko antioksidantov, ki imajo protivnetne lastnosti in dodatno pomagajo k zmanjševanju celulita.

.

  1. BOROVNICE

.

Modri pigmenti, imenovani antociani, spadajo med najmočnejše orožje proti celulitu. Antocianini skupaj z vitaminom C spodbujajo, da se kolagenska vlakna povezujejo in krepijo trdnost vezivnega tkiva.

bAntocianini pomagalo zmanjšati razgradnjo kolagena in ga ščitijo pred oksidativnimi poškodbami.

Drugo sadje, bogato z antocianini so češnje, robide in maline.

.

  1. LANENO OLJE

.

Laneno olje je bogato z omega-3 in omega-6 maščobnimi kislinami, ki pomagajo hidrirati celice in poskrbijo, da dovolj vode v njih tudi ostane. Telo teh maščobnih kislin samo ne more proizvesti, zato jih moramo zaužiti s prehrano.

Esencialne maščobne kisline nam pomagajo pri odstranjevanju in izgubljanju celulita ter imajo tudi številne druge koristi za zdravje. Igrajo pomembno vlogo pri preprečevanju nekaterih vrst raka, zmanjšanju visokih ravni holesterola in pri izboljšanju srčnih bolezni.

Pripravite si solato z lanenim oljem in jo potresite z lanenimi semeni.

.

  1. ŠPINAČA

.

Špinača je bogat vir številnih ključnih vitaminov, ki pomagajo v boju proti celulitu.  Špinača ima visoko vsebnost vitaminov B, ki pomagajo drugim hranilom pri optimalni porabi in v boju proti celulitu.

šPrav tako je špinača odličen vir vitaminov A in C, s pomočjo katerih se poveča proizvodnja kolagena.  Špinača vsebuje tudi vitamin K, ki spodbuja zdravo cirkulacijo.

.

  1. BRAZILSKI OREŠČKI

.

Brazilski oreščki vsebujejo visoke ravni selena, ki ima vlogo pri močni prožnosti in elastičnosti kože. Prav tako preprečuje poškodbe celic z bojem in nevtralizacijo prostih radikalov.

.

Drugi nasveti za pomoč pri odpravljanju celulita:

.

  1. Naša koža je naš največji organ in vsi si želimo, da izgleda brezhibno. Najbolj trpi, če je izsušene, dehidrirana in ji primanjkuje potrebnih hranil.
  2. Tudi kisik je zelo pomemben, saj celice brez kisika v sebi zadržujejo toksine, vodo in presežek natrija, zaradi česar smo zabuhli, napihnjeni, prihaja do celulita, pa tudi gljive in paraziti se v območju, kjer ni kisika pospešeno razmnožujejo.
  3. Na srečo je poletje čas, ko imamo sveže zelenjave in sadja v izobilju, saj sveža, toplotno neobdelana hrana vsebuje vsa potrebna hranila, vitamine, minerale in encime, ki so nujno potrebni za naš lep izgled.sa
  4. Najprej poskrbite za hidratacijo telesa in res vsak dan popijte vsaj 2 litra sveže vode. Odlična je tudi voda z limono.
  5. Mnogo ljudi ne ve, da je kalij ključ do lepe kože. Razlog se skriva v tem, da kalij skrbi za hidratacijo notranjosti celic iv telesu. Večinoma nam ga zaradi sodobne hrane, stresa in pomanjkanja hranil v zemlji, primanjkuje.
  6. Hrana z največ kalija so avokado, krompir, stročnice, melone, banane, pomarančni sok.
  7. Za lepo kožo se prav tako priporoča uživanje jagodičevja.
  8. Prekomerna izpostavljenost UV žarkom povzroči, da koža tvori proste radikale, kar vodi do poškodb na koži, gub in do pospešenega staranja. Jagodičevje vsebuje veliko antioksidantov, ki nevtralizirajo proste radikale. Izbirajte ekološko jagodičevje, saj so jagode eno izmed najbolj škropljenih živil.
  9. Korenje nam pomaga ohraniti sijočo kožo.  Telo pretvarja beta karotene v korenju v vitamin A, ki je pomembna sestavina v koži. Prav tako tudi vitamin C v korenju pomaga pri tvorbi kolagena, ki našo kožo ohranja voljno in gladko.
  10. Mango vsebuje več kot 20 različnih vitaminov in mineralov, prav tako je bogat z alfa hidroksilno kislino, ki s spodbujanjem regeneracije celic pomlajuje kožo.
  11. Kumare vsebujejo skoraj 95 % odstotkov vode in so zares izvrsten vlažilec kože. Lahko jih uporabite tudi za masko. Vsebujejo askorbinsko kislino, silicijev dioksid in antioksidante, ki pomagajo zmanjšati zabuhlost oči in podočnjake. Njihov hladilni učinek odlično pomirja opekline in pospeši proces zdravljenja.k
  12. Grenivke, pomaranče, limone in limete, so čudoviti agrumi za zdravje kože. Vsebujejo veliko vitamina C ter aminokislin, kot sta lizin in prolin, ki igrata pomembno vlogo pri tvorbi kolagena, ki pomaga ohranjati kožo gladko in voljno. Prav tako vitamin C poskrbi za manjšanje nastajanja gub in kožne povešenosti.
  13. Potrebno pa je poskrbeti tudi za zdravo črevesje in prebavo, saj naše zdravje izvira od tam. Fermentirana živila so odlična izbira, saj probiotiki uravnavajo našo prebavo, kar spodbuja zdravje in lep izgled naše kože. Vložena zelenjava in kislo zelje sta prava izbira.
  14. NM hidrokolagen je odličen, saj poskrbi za tvorbo novih kolagenskih vlaken. TUKAJ

.

In čemu se v veliki meri izognite, če se želite ubraniti celulita?

.

  • Alkoholu
  • Nikotinu
  • Kofeinur2
  • Prečiščeni in v naprej pripravljeni hrani
  • Glutenu
  • Mlečnim izdelkom
  • Rdečemu mesu in svinjini
  • Salamam, paštetam
  • Pici, bureku in drugim kruhovim izdelkom
  • Slani in konzervirani hrani
  • Gaziranim in industrijskim pijačam
  • Sladkarijam

 

Print Friendly