Magnezij – zakaj je bistvenega pomena za normalno delovanje srca in črevesja?

Ali veste, da test krvi ne zagotavlja oprijemljivih rezultatov, vsaj ko govorimo o pomanjkanju magnezija, saj se le 1% magnezija v telesu nahaja v krvi, v serumu celo le 0,3 % in zato to testiranje ni zanesljivo.

.

Kaj je magnezij?

.

jMagnezij je mineral, ki je bistven za več kot 300 regulativnih in biokemičnih procesov v telesu in vpliva na delovanje vseh organskih sistemov.

.

Ali se pomanjkanje magnezija nazorno kaže?

.

Simotomi pomanjkanja magnezija so zelo nazorni, pogosto pa jih zamenjujejo z različnimi boleznimi. Simptomi pomanjkanja magnezija obsegajo tako fizične, kot mentalne in bolezenske telesne znake.

.

Katere bolezni povezujemo s pomanjkanjem magnezija?

.

Poznamo cel spekter bolezni, ki jih povezujemo s pomanjkanjem magnezija.

Woman's hands on stomach pain concept.
Woman’s hands on stomach pain concept.

Klasični simptomi pomanjkanja magnezija vključujejo njegovo pomembno fiziološko vlogo v organizmu ter vpliv magnezija na delovanje in ravnotežje drugih mineralov, kot sta kalcij in kalij.

Ti simptomi vključujejo tike, krče, napade tesnobe in nepravilen srčni ritem.

Drugi znaki pomanjkanja magnezija so latentni oz. prikriti in jih povezujemo s pojavom številnih bolezni, kot so glavoboli, migrene, nespečnost, tesnoba, depresija, napihnjenost, prebavne težave in utrujenost.

Prav tako povezujemo pojav številnih novodobnih, kroničnih bolezni, s pomanjkanjem magnezija.

.

Zakaj nam pravzaprav primanjkuje magnezija?

.

Najnovejše študije dokazujejo, da telo zaradi stresnih situacij in zakisanosti, samo iz sebe, za svojo nevtralizacijo, iz svojih celic, organov, tkiv, kosti in zob ter las, črpa kalcij in magnezij. In zato ima večina ljudi, kljub temu, da ima sicer v telesu dovolj magnezija, ima na koncu, le tega, za svoje optimalne potrebe, premalo.

j6Torej, če ste pod stresom, premalo spite, jeste nezdravo hrano, premalo spite, uporabljate neekološko kozmetiko in čistila, jemljete zdravila in živite v urbanem okolju, potem je velika verjetnost, da vam magnezija primanjkuje.

Zato morate vedno, ob določenih težavah, boleznih in različnih simptomih, vedno pomisliti tudi na pomanjkanje magnezija.

.

Preverite znake pomanjkanja magnezija:

.

  • Vedenjske motnje
  • Razdražljivost in tesnoba
  • Letargija
  • Slabo pomnenje
  • Slabe kognitivne funkcije
  • Izguba apetita
  • Psihološke bolezni
  • Depresija
  • Tesnoba
  • Anksioznost
  • Nihanje razpoloženja
  • Slabost
  • Glavoboli
  • Migrene
  • Prebavne težave
  • Zabuhlost
  • Napihnjenost
  • Tiki
  • Mišični krči
  • Hiperaktivni refleksi
  • Slaba koordinacija mišic
  • Tremorji
  • Neželeno gibanje oči
  • Vrtoglavica
  • Težave pri požiranju
  • Zvišan intracelularni kalcij
  • Hiperglikemija
  • Pomanjkanje kalcija
  • Pomanjkanje kalija
  • Nereden ali hiter srčni utrip
  • Kronični krči
  • Upočasnitev rasti
  • Nepravilen razvoj dojenčkov
  • Sindrom kronične utrujenosti
  • ADHD
  • Epilepsija
  • Parkinsonova bolezen
  • Težave s spanjem
  • Migrena
  • Osteoporoza
  • Predmenstrualni sindrom
  • Bolečine v prsih
  • Srčne aritmije
  • Bolezni koronarne arterije in ateroskleroze
  • Hipertenzija
  • Diabetes tipa II
  • Astma
  • Težave v nosečnosti
  • Težave s pridobivanjem mišic
  • Hormonska neravnovesja

.

j5Če niste prepričani, katerih vitaminov in mineralov vam manjka, se lahko odločite za lasersko testiranje znotrajceličnih ravni magnezija, ki dajejo realno sliko, preverite pa tudi, če dnevno izrabljate zaloge magnezija iz svojega telesa. TUKAJ

.

Katera so tveganja za pomanjkanje magnezija?

.

  • Uživanje alkohola
  • Kajenje
  • Stres
  • Uživanje sladkorja
  • Uživanje gaziranih in konvencionalnih pijač
  • Uživanje kave
  • Jemanje zdravil
  • Uživanje slaščic in sladkorjev
  • Premalo spanja
  • Prebolevanje težjih bolezni
  • Agresivna zdravljenja
  • Jemanje kontracepcije

.

j4Človeško telo vsebuje približno 25 gramov magnezija, med 50% in 60% ga je shranjenega v skeletnem sistemu. Preostanek magnezija je shranjen v mišicah, mehkih tkivih in v telesnih tekočinah.

.

Za kaj vse je v telesu potreben magnezij?

.

  1. Magnezij je bistvenega pomena za pravilno delovanje encimov, ki skrbijo za nemoteno presnovo hrane in absorpcijo hranil v celice in tkiva.
    .
  2. Prav tako je magnezij zelo koristen pri vseh težavah s sklepi in kostmi, saj je pomemben za njihovo trdnost in njihovo rast ter nastanek. Pomaga pri asimilaciji kalcija v kosti ter igra odločilno vlogo pri aktiviranju vitamina D v ledvicah, ki je prav tako bistvenega pomena za zdrave kosti.
    .
  3. Večji odstotek magnezija v telesu povezujemo z večjo gostoto kosti, z izboljšano obliko kostnih kristalov ter z manjšim tveganjem za osteoporozo, še posebno pri ženskah po menopavzi.
    .
  4. Tako magnezij kot kalcij sta pomembna za ohranjanje zdravja kosti in za preprečevanje osteoporoze.
    .
  5. Brez magnezija lahko sicer visok vnos kalcija, poveča tveganje arterijske kalcifikacije ter bolezni srca in ožilja ter nastanek ledvičnih kamnov.
    .
  6. Ker ima magnezij zelo pomembno vlogo pri presnovi ogljikovih hidratov ter glukoze, magnezij pripomore k uravnanemu delovanju slinavke in izločanju inzulina ter je zato zelo  potreben za vse z diabetesom in z nihanjem krvnega sladkorja.
    .
  7. Kar več različnih študij je povezalo večji vnos magnezija z manjšim tveganjem za sladkorno bolezen.
    .
  8. Nizke vrednosti magnezija povezujemo z oslabljenim izločanjem inzulina ter z manjšo občutljivostjo na inzulin.
    .
  9. Magnezij je ključnega pomena za zdravo in dobro delovvanje srca, saj skrbi za pravilno delovanje vseh mišic. Po telesu prav tako prenaša električne impulze in njegov dobršen odstotek v telesu povezujemo z zmanjšanim tveganjem za aterosklerozo, nabiranjem maščob na notranjih stenah arterij, za hipertenzijo ter visok krvni tlak.j9
    .
  10. V znani raziskavi so ugotovili, da imajo ljudje z največjim vnosom magnezija kar za 58% manjšo možnost za kalcifikacijo koronarnih arterij.
    .
  11. Prav tako so bolniki, ki so kmalu po srčnem napadu prejeli magnezij, imeli manjše tveganje za smrt. Prav tako se dodatki magnezija uporablja pri določeni obliki zdravljenja srčnega popuščanja ter pri nenormalnem srčnem ritmu.
    .
  12. Višje vrednosti magnezija v telesu dokazano zmanjšuje tveganje za srčni infarkt ter kap.
    .
  13. Prav tako so nekatere študije pokazale, da dovolj magnezija pomaga preprečevati glavobole in migrenske bolečine. Magnezij pa skupaj z vitaminom B6 pomaga pri izboljšanju i odpravljanju PMS a, kot so napenjanje, nespečnost, nihanje energije, pomanjkanje razpoloženja, utrujenost, otekanje, občutljivost prsi ter pridobivanje kilogramov
    .
  14. Zmanjšane ravni magnezija pa prav tako povezujemo s tesnobo in anksioznostjo ter depresijo, saj se aktivno udeležuje procesov pri delovanju hipotalamusa, hipofize in nadledvičnih žlez z izločanjem stresnih hormonov.
    .
  15. Istočasno dovolj magnezija v telesu pomaga pri pravilni in uravnani črevesni flori.
    .
  16. Do pomanjkanja magnezija v telesu ponavadi pride zaradi stresnega načina življenja, nepravilne prehrane, nekaterih zdravil, črevesnih bolezni in zaradi uporabe alkohola.
    .
  17. Simptomi pomanjkanja magnezija v telesu vključujejo izgubo apetita, slabost, bruhanje, krče, utrujenost, šibkost, mravljinčenje, spremembe razpoloženja, visok pritisk in holesterol, nihanje krvnega sladkorja ter spremembe srčnega ritma. Pomanjkanje magnezija prepreči nalaganje kalcija v kosti ter premajhno vrednost znotrajceličnega kalija.
    .
  18. Magnezij je odlična pomoč za delovanje mišic in zelo dobro pomaga pri menstrualnih krčih ter bolečinah.

.

.

Kakšen magnezij jaz priporočam?

.

oralV zadnjih svetovnih raziskavah so dokazali, da je daleč najboljša in najpopolnejša absorpcija vitaminov in mineralov skozi ustno sluznico v obliki pršila, saj na tak način hranila zaobidejo črevesje, ga ne obremenijo, ne obremenijo delovanja jeter in se v popolnosti takoj absorbirajo v krvni obtok ter v celice.

Ko magnezij razpršite pod jezik oz. v ustno sluznico, vitamini in minerali takoj preidejo v kri ter delujejo res hitro. TUKAJ

Print Friendly