Omega 3 – zakaj so nujno potrebne in kateri so znaki pomanjkanja

Omega-3 maščobne kisline so bistvene sestavine vseh celičnih membran v telesu in so nujno potrebne za tvorbo hormonov.

.

Kaj so omega 3 maščobne kisline?

.

6Omega 3 maščobne kisline, ki ne vsebujejo težkih kovin in drugih strupov, nas ščitijo pred škodljivimi vplivi okolja, preprečujejo posledice, ki jih povzročajo prosti radikali in naše celice ščitijo pred njihovo degeneracijo.

( 1. )

Prav tako omega 3 maščobne kisline skrbijo za nastajanje novih celic, za nastanek hormonov, preprečujejo nastajanje degenerativnih poškodb kože in so nujne za prožnost tkiv, s tem pa uspešno delujejo proti celulitu.

Zato so omega 3 maščobne kisline nujne, kadar govorimo o lepi in napeti koži.

.

Zakaj vse so potrebne omega 3 maščobne kisline?

.

9Omega 3 maščobne kisline skrbijo za dobro delovanje možganov, preprečujejo pojavnost raka, bolezni srca in ožilja, preprečujejo prenajedanje in nihanje sladkorja, skrbijo za dobro psihično naravnanost, so nujne za napeto in nahranjeno kožo ter za močne lase.

( 2. )

Brez njih ne morejo nastajati hormoni, zato so nujne za pravilen razvoj otroka.
Prav tako so otroci, ki imajo premalo zdravih omega 3 maščob, bolj nagnjeni k debelosti in diabetesu.

Esencialne omega 3 maščobne kisline so tiste, ki jih morate otrokovemu ali svojemu telesu zagotoviti iz prehrane.

Seveda so telesu potrebne tudi omega 6 maščobne kisline, vendar teh zaužijete povsem dovolj in jih ni potrebno dodajati.

.

Omega 3 in 6

.

Maščobe so za zdravo prehrano nujne. Najpomembnejše mesto med zdravimi maščobami zasedajo maščobne kisline omega 3, za normalno delovanje organizma pa so pomembne tudi maščobne kisline omega 6, vendar pa je teh v naši prehrani pogosto preveč.13

( 3. )

..

.

.

.

Maščobno neravnovesje

.

Načeloma pojemo veliko preveč maščobnih kislin omega 6 in premalo omega 3.
Neravnovesje med maščobnimi kislinami omega 3 in omega 6 prispeva k debelosti, depresiji, disleksiji, hiperaktivnosti, nagnjenosti k nasilju, srčnim obolenjem, hormonskim neravnovesjem in številnim drugim težavam.

Uravnovešena prehrana običajno zadošča za pokritje potreb organizma po ALA maščobnih kislinah.

Čeprav se ta v organizmu ob pomoči encimov lahko pretvarja v EPA in DHA maščobni kislini, ta pretvorba ne zadostuje za pokritje vseh potreb.
Prav tako sočasno uživanje maščobnih kislin omega 3 in omega 6 namreč povzroča neugodne medsebojne učinke, saj te tekmujejo za iste encimske sisteme, zato je medsebojni izkoristek slabši.

( 4. )

Zmožnost pretvarjanja pa zmanjšuje tudi njihovo nepravilno uživanje.

15Sami morate poskrbeti za dobro pretvorbo ALA maščobnih kislin v EPA in DHA maščobni kislini, tako, da omejite uživanje maščobnih kislin omega 6, vseh predelanih in prečiščenih maščob, izogibajte se sladkorjev, preveč soli, alkohola in nikotina.

Pri pretvorbi pomaga uživanje beljakovin, kalija v obliki askorbata z ribozo, vitaminov skupine B, kalcija, bakra, cinka in magnezija.

 

.

Vse to boste našli v živilih, kot so bob, leča, čičerka, konopljina semena, lanena semena, zelena listnata zelenjava, proso, oves in ajda.

.

Zakaj so maščobe nujna sestavina naše prehrane?

.

Ne bojte se maščob, maščobe so nujne. Seveda ne priporočam transnasičenih, predelanih maščob, vendar tiste maščobe iz semen, oreščkov in rib.

.

In zakaj vse potrebujemo maščobe?

10

.

  • Maščobe vam zagotavljajo energijo
    En gram maščobe vsebuje 9 kalorij, v primerjavi s štirimi kalorijami, ki joh vsebuje gram beljakovin ali ogljikovih hidratov.
    .
  • Maščobe gradijo zdrave celice
    Maščobe so pomemben del celične ovojnice, ki obdaja vsako celico vašega telesa. Brez zdrave celične membrane, vaše celice ne morejo pravilno delovati.
    .
  • Maščobe gradijo možgane
    Maščobe so pomemben, sestavni del mielinskih ovojnic v možganih, kar so nekakšni izolacijski ovoji, ki obdajajo vsako živčno vlakno ter omogočajo, da informacije lažje prehajajo iz celice do celice.
    .
  • Maščobe so nujne za absorbcijo vitaminov
    Vitamini A, D, E in K so v maščobah topni vitamini, kar pomeni, da maščoba v hrani pomaga črevesju, da se vitamini absorbirajo v telo.
    .
  • Iz maščob nastajajo hormoni
    Maščobe so strukturne komponente ene od najbolj pomembnih snovi v telesu, vključno s prostaglandini, hormonom podobnih snovi, ki uravnavajo mnoge funkcije v telesu.

.

Maščobe so nujne za tvorbo in nastajanje spolnih hormonov.
.

Tukaj je tudi pojasnilo, zakaj presuhe najstnice nimajo menstruacije, zakaj imajo ženske težave v menopavzi, zakaj se nekateri vidno in hitreje starajo…
1Tudi težave z zanositvijo so močno povezane s pomanjkanjem maščob in zaradi tega s pomankljivo tvorbo hormonov.

  • Maščobe so nujne za lepo in napeto kožo
    Eden od najbolj vidnih znakov pomanjkanja maščob je suha in upadla koža. Plast maščobe, tik pod kožo (imenovana podkožna maščoba) deluje kot telesu lastniaizolacija in pomaga uravnavati telesno temperaturo. Vitki ljudje so vedno bolj občutljivi na mraz; debeli ljudje pa so zaradi tega bolj občutljivi na toplo vreme.
    .
  • Maščobe varujejo notranje organe
    Mnogi od vitalnih organov, predvsem ledvica, srce in črevesje, so zaščiteni s plastjo maščob, ki jih obdajajo in ščitijo ter jih držijo na mestu. Te maščobe telo nazadnje uporabi, če potrebuje energijo.

.

2Večina ljudi se maščob boji, vendar je to povsem napačno. Maščobe ne redijo in so nujno potrebne za naše življenje. Brez njih ne morejo nastajati naši hormoni, ki pravzaprav nadzorujejo naše delovanje.

.

Preverite ali vam primanjkuje zdravih maščob

.

Verjetno med vami ni človeka, ki zdaj že ne bi vedel, da so maščobe nujne v naši prehrani.
In ja, tudi, kadar si želimo shujšati brez maščob ne smemo biti.

Pogosto pa nam jih primanjkuje, sploh tistih dobrih, esencialnih, omega 3 maščobnih kislin.

Naše telo samo ne more proizvesti omega 3 maščobnih kislin, zato jih moramo v telo vnesti s hrano. Morski sadeži, tuna, losos so res polni omega 3 maščob, vendar le, če so ribe divje in prostoživeče ter ne gojene in hranjene z umetno hrano. Po drugi strani pa je morska hrana tako polna živega srebra in drugih težkih kovin.

Ravno zato vam uživanja morske hrane zaradi potreb po omega 3 maščobnih kislinah ne priporočam.

Vsi tisti, ki se zato poslužujete rastlinskih virov omega 3 maščob, je to v neki meri v redu, pa vseeno premalo, saj npr. laneno, konopljino olje, chia semena in orehi, vsebujejo samo ALA maščobno kislino, ki se mora kasneje v telesu pretvoriti v potrebni EPA in DHA maščobni kislini, ki ju potrebuje naše telo.

Na žalost ima večina ljudi preobremenjena jetra in črevesje, zato do te pretvorbe ne prihaja oz. prihaja, vendar v premajhnem odstotku.

2EPA in DHA maščobni kislini iz npr. rib pa telo lahko takoj in nemoteno uporabi.

Raziskave kažejo, da je pretvorba iz ALA maščobnih kislin v potrebni EPA in DHA manj kot 4%, zato res ni dovolj, če uživate samo rastlinske vire maščobnih kislin.

Določene raziskave, na primer, nakazujejo, da naj bi bila pretvorba ALA v DHA in EPA nižja od 4 %,

.

In ali veste, da so dokazali, da pomanjkanje omega 3 maščobnih kislin v nosečnosti lahko povzroči nastanek ADHD in drugih nevroloških motenj?

.

Po drugi strani pa lahko prenasičenost s težkimi kovinami v nosenosti in kasneje v plodu, pripomore k razvoju avtizma, v starješih letih pa je presežek težkih kovin dokazan pri ljudeh z demenco, Parkinsonovo in Alzheimerjevo boleznijo.

( 5. )

Prav tako s pomanjkanjem omega 3 maščobnih kislin povezujemo depresijo, anksioznost, shizofrenijo in z drugimi motnjami živčnega sistema.

.

Kateri so glavni znaki pomanjkanja omega 3 maščobnih kislin?

5

.

  • Suha koža
  • Vidne gube
  • Strije
  • Razpokana koža
  • Dermatitis
  • Ekcem
  • Srbeča in luskasta koža
  • Izpuščaji
  • Suhi lasje
  • Prhljaj
  • Lomljivi lasje
  • Neuravnan holesterol
  • Povišan pritisk
  • Težave z očmi
  • Krči
  • Hude menstrualne bolečine
  • PMS
  • Prezgodnja menopavza
  • Težave v meni
  • Neuravnan menstrualni cikel
  • Pomanjkanje hormonov
  • Težave z uravnavanjem stresa
  • Pozabljivost
  • Tesnoba
  • Bolečine v sklepih
  • Vnetja
  • Bolečine v mišicah
  • Nenehna žeja ali lakota
  • Prekomerno uriniranje
  • Bolečine v prsih

.

Na žalost večina sodobne, zahodne prehrane, vsebuje preveč omega 6 in omega 9 maščobnih kislin, ki v presežkih na omega 3 povzročajo vnetja ter bolezni srca in ožilja. Žitarice, vsa procesirana hrana, stročnice, pekovski izdelki so prepolni omega 6 in 9 maščobnih kislin, zato je dodajanje prečiščenih omega 3 maščobnih kislin, nujno potrebno.

6. 

.

In ali veste, da so pozabljivost ter druge težave s spominom, tesno povezani s pomanjkanjem omega 3 maščobnih kislin?

.

7Prav tako s pomanjkanjem omega 3 maščob povezujemo težave s spanjem, nihanje razpoloženja in motnje koncentracije, pri otrocih pa težave v razvoju, govoru, motoriki in pri tvorbi hormonov.

Svetujem vam omega 3 maščobne kisline v pršilu, saj se na ta način takoj in skoraj v popolnosti absorbirajo v telo, veliko bolj, kot v obliki kapsul. Prav tako so brez težkih kovin in vsebujejo obe potrebni kislini, tako EPA kot DHA, v razmerju kar 440:190, za otroke pa v razmerju 220:95. TUKAJ

.

Seveda in pogosto nujnih omega 3 maščob tudi otrokom primanjkuje.

.

Znaki pri otroku, da mu primanjkuje omega 3 maščob so: tukaj

4

  • pogost izcedek iz nosu
  • pogosta vnetja in prehladi
  • vnetje srednjega ušesa
  • kašljanje in hropenje
  • nagnjenost k bronhitisu
  • počasno celjenje ran
  • prebavne težave
  • alergije
  • težave s kožo in dermatitis
  • slab imunski sistem
  • astma
  • seneni nahod
  • ekcem
  • druge kožne bolezni

14Visoko kakovostne omega 3 maščobe so nujne za razvoj možganov in oči oz. vida ter za optimalno duševno zdravje.

Print Friendly