Zdrava prehrana – zakaj ni za vse enaka in zakaj določena zdrava prehrana ne deluje na vse enako

aAli veste kaj pravzaprav je zdrava prehrana, katera je tista zdrava hrana, ki vam pomaga shujšati, katera zdrava prehrana se priporoča pri raku, diabetesu in drugih kroničnih obolenjih?

(1.)

.

Kakšna naj bo na splošno zdrava prehrana?

.

Velikokrat se sprašujemo, kaj naj pravzaprav jemo.

Kaj je tisto, kar je res zdravo?
Kako naj v poplavi informacij o zdravi prehrani izloščimo tisto bistvo?

Dejstvo je, da zdrava prehrana ne sme biti nekaj kompiciranega, nekaj s čimer se bomo mučili in nekaj, kar bo v naše življenje prineslo še več stresa. Zdrava prehrana mora biti taka, da jo z lahkoto vpeljete v vaš vsakdanjik in postane del vas, brez da bi mogli o tem preveč razmišljati.

(2.)

.

In kako se torej pravilno prehranjevati?

.

  1. Redni, količinsko primerni obroki

.

sPreskakovanje obrokov povzroča nezaželena nihanja krvnega sladkorja, pomanjkanje energije in prenajedanje pri naslednjem obroku. Neredni obroki so tudi idealen recept za povečanje telesne teže, saj z njimi motimo naš metabolizem.

Naše telo je v osnovi pametno in narejeno za preživetje. Če mu, ko je lačno, odrekamo hrano, si bo pri naslednjem obroku naredilo zalogo v maščobnih celicah, saj vam ne more zaupati, kdaj ga boste spet pustili lačnega.

(3.)

.

  1. Ne prenajedajte se

.

ssKoličine, ki jih pojeste, naj bodo prilagojene vaši porabi energije. Če cel dan sedite v pisarni boste potrebovali manjše porcije kot če se cel dan ukvarjate s športom ali fizičnim delom. Ne jejte za vnaprej, za nazaj, ne jejte, da bi potešili nerazrešena čustva in nehajte jesti, ko niste več lačni.

.

  1. Hrana naj bo bogata s hranili

.

Potrudite se v prehrano vključiti vse prehranske skupine.

Pri beljakovinah si prizadevajte vključiti čimveč rastlinskih beljakovin. Med ogljikovimi hidrati izbirajte sestavljene ogljikove hidrate z nizkim glicemičnim indeksom in pri maščobah glejte, da boste pojedli čimveč zdravih, nenasičenih maščob.

Prizadevajte si za zdravo razmerje med Omega 6 in Omega 3 maščobnimi kislinami.

ffVaša zdrava prehrana naj temelji na sezonski, lokalno pridelani zelenjavi, rastlinskih beljakovinah, zmanjšajte porabo živalskih beljakovin, te naj bodo nepredelane in iz lokalne pridelave.

Povečajte vnos zdravih maščob, ki delujejo protivnetno.

Zdrava prehrana je tista, ki je zrasla in je pridelana v vaši bližini in je ekološko vzgojena.

(4.)

 

.

  1. Izogibajte se industrijsko predelani, procesirani hrani

.

Industrijsko predelana hrana največkrat vsebuje trans maščobe ter preproste ogljikove hidrate, ki so glavni krivci za kronična vnetja v telesu.

Kot vemo, so kronična vnetja glavni krivec modernih bolezni kot so srčno žilne bolezni, povišan holesterol,  povišan krvni pritisk, sladkorna bolezen, debelost, zamaščena jetra, problemi s hormoni, alergije in intoletance.

Hamburger and french fries

Zdrava prehrana zagotovo niso v naprej pripravljene, zapakirane in predpakirane jedi, prav tako zdarav prehrana niso pekovski izdelki, slaščice, mesnine, manj mastni izdelki in izdelki z oznako brez sladkorja ali brez maščob.

.

Kakšnim receptom za zdravo prehrano naj sledim?

.

Najprej vedite, da ni vsaka zdrava prehrana za vse enaka. Zdrava prehrana je vedno prilagojena določeni osebi, bolezni, genskim predispozicijam in življenjskemu slogu. Ravno zato ni zdrava prehrana za vašo sosedo najprimernejša oblika zdrave prehrane za vas. To predvsem velja za toste, ki hujšate ali pa imate katero izmed bolezni.

(5.)

Food pyramid
Food pyramid

Zato nam v primeru raka, diabetesa in drugih bolezni vedno pišite in naša klinična dietetičarna Tina Henwood vam bo spisala zdravo prehrano, prilagojeno vašim potrebam. TUKAJ

Sledite predvsem tistim zdravim prehranskim načelom, ki bodo za vas obvladljivi, ki jih boste lahko uvedli v vaš vsakdanjik in jim potem sledili vse življenje.

Zgradite si prehranski vzorec, ki je prilagojen vam, vašemu življenjskemu stilu in vašemu okusu. Noben recept ni primeren za vsakogar in nobena dieta ni primerna za vsakokar.

Pri gradnji vaših prehranskih vzorcev sledite zgornjim načelom, lahko pa vam pri tem pomaga tudi strokovnjak.

Zgradite si zdrave temelje, ki jih boste skozi življenje le še nadgrajevali.

.

Kakšen naj bo jedilnik za hujšanje?

.

Tudi pri hujšanju je najbolj pomembno, da sledite temeljnim načelom zdrave prehrane, opisanim zgoraj. Skrbite za redne, energijsko uravnane obroke.

uKer gre tudi pri hujšanju za individualne potrebe, je zelo pomembno, da ne sledite modnim shujševalnim receptom, vendar da na podlagi vaših let, spola, bolezenskih stanj in drugih karakteristik, skupaj sestavimo prehranski načrt, ki vam bo zagotovo pomagal do zastavljenega cilja.

Ne bodite lačni in ne prenajedajte se.

Poiščite si prehranski načrt, ki ustreza vašemu življenjskemu slogu. Hrana naj bo bogata s hranili. Izgogibajte se industrijsko pripravljeni, procesirani hrani, preprostim ogljikovim hidratom ter sladkim izdelkom. Vse gazirane pijače zamenjajte za vodo in nesladkane rastlinske čaje.

Popijte vsaj 2l vode na dan.

Ne pozabite, tudi alkohol ima kalorije, tako, da se mu izogibajte. Predvsem pa ne nasedajte nikakršnim hitrim dietam, ki imajo na vaše telo jo-jo učinek in motijo vaš metabolizem. Spomnite se koliko časa je trajalo, da ste odvečne kilograme naložili na vaše telo in se hujšanja lotite kot projekta za življenje.

Poučite se o zdravi prehrani, naučite se uvajati jo v svoj vsakdanjik in vzemite si čas za zdravo hujšanje.

.

Ali si lahko z zdravo prehrano povrnem zdravje?

.

ppšSeveda, ravno na tujih klinikah, kjer sva s Tino Henwood, klinično nutricionistko delali in se učili, zagovarjajo, da brez zdrave in primerno zasnovane prehrane ne gre in je neka osnova vsakega zdravljenja.

Ne glede na to, katero bolezen imate, kateri način zdravljenja ste si izbrali in v kateri fazi svojega zdravljenja ste, hrana je vedno tista, ki vam bo pomagala osvojiti zastavljeni cilj.

Ravno tako, kot je določena hrana za naše telo lahko strup, je lahko tudi zdravilo. Enako, kot lahko določčena živila zaustavljajo in preprečujejo keevanje in ozdravitev, prav tako vam določena zdrava prehrana in živila lahko zelo pomagajo.

Res ni vseeno, kaj jemo, kako jemo, kdaj jemo in kako določeno hrano pripravimo.

.

Kaj pravijo zdravniki na to, da je zdrava prehrana pomemben del zdravljenja bolezni?

.

đVesela sem, da je pri nas vedno več zdravnikov, ki nas podpirajo in da k nam hodi vedno več ljudi, ki jih k nam napotijo določeni zdravniki in specialisti. Veliko jih podpira dejstvo, da pri kateremkoli zdravljenju brez uravnane zdrave prehrane ne gre. Če ne prej, se to zavejo takrat, ko zboli kdo od njihovih bližnjih ali oni sami in takrat tudi sami priznajo, da je zdrava prehrana neka osnova in steber vsake terapije.

.

Ali lahko naštejete najpogostejše bolezni in težave, zaradi katerih se ljudje odločijo in pridejo po nasvet, katera je primerna zdrava prehrana za njih?

.

bNajpogosteje se k naši klinični nutricionistki Tini Henwood, ki je več let delala na priznani avstralski kliniki, naročajo ljudje, ki imajo:

.

  • diabetes
  • raka
  • levkemijo
  • avtoimuna obolenja
  • težave s hormoni
  • težave s povišanim holesterolom
  • ljudje s previsokim krvnim tlakom
  • ženske s težavami s ščitnico
  • ženske s težavami v menopavzi
  • moški s težavami s hormoni
  • starši otrok z alergijami
  • starši otrok, ki imajo oslabljen imunski sistem
  • prebavne težave
  • težave z zanositvijo
  • bolezni dihal
  • druga kronična obolenja
  • si želijo shujšati

.

Kako ljudem, ki ne vedo, kaj je na njih zdrava prehrana, pomagate?

.

šNaša diplomirana dietetičarka Tina Henwood se z vsakim obsežno pogovori, sledi tudi izpolnjevanje vprašalnika, ki obsega vprašanja od otroštva naprej, potrebuje vaš tedenski jedilnik prehranjevanja in vaše druge navade. Na podlagi razgovora, vas usmeri naprej, kadar je to potrebno, pripravi pa vam prioročila ter jedilnik in vse druge oporne točke, ki jih na svoji poti k ozdravitvi potrebujete.

Za dodatna vprašanja nam pišite ali nas pokličite in svetovali vam bomo oz. se bo Tina pogovorila z vami že pred prvim obiskom.

 

 

 

 

Print Friendly

Dodaj odgovor