Kostanj – kralj jeseni in zakaj si ga le privoščite

Kostanj ima več pomembnih koristi za zdravje, vključno s sposobnostjo izboljšanja prebavnega zdravja, krepitve kosti, uravnavanja sladkorja v krvi, zaščite zdravja srca in ožilja, krepitve imunskega sistema ter uravnanju krvnega tlaka.

.

Veliko vlaknin

.

KKostanj vsebuje zares veliko vlaknin, ki imajo pomembno in potrebno vlogo pri urejanju, preprečevanju in terapiranju sladkorne bolezni. Živila, ki vsebujejo veliko vlaknin, kot je kostanj, se štejejo med živila z nizkim glikemičnim indeksom, kar pomeni, da počasi stopnjujejo dvig krvnega sladkorja in ne povzročajo nihanja sladkorja v krvi. Prav tako ne ustvarja kasnejšega občutka lakote in nenehne želje po hranjenju.

.

Dobra prebava

.

Prav tako vlaknine spodbujajo in stimulirajo dobro delovanje prebave, iz črevesja pa pomagajo odpraviti zastale strupe in druge toksine. Pri pospešenem razstrupljanju pa nikakor ne pozabite na zeolit, ki ga jaz vsak dan, vsaj enkrat na dan, vmešam v 1 dcl tople vode in vedno takoj po vsaki “pregrehi” :) —>>> TUKAJ

.

Uravnano delovanje hormonov

.

K1Prav tako so vlaknine nujno potrebne pri uravnanem delovanju hormonov, saj spodbujajo delovanje jeter in izločanje presežka hormonov, da se njihovi presežki ponovno ne absorbirajo v krvni obtok.

.

Spodbuja dobro delovanje imunskega sistema

.

Prav tako kostanj spodbuja dobro delovanje imunskega sistema, saj vsebuje veliko vitamina C ter drugih antioksidantov, ki skrbijo za nevtralizacijo prostih radikalov, ki povzročajo mutacijo zdravih celic, oksidativni stres, pospešeno staranje in degeneracijo vseh telesnih procesov.

.

Trdne kosti

.

K2Kostanj pa skrbi tudi za močne in trdne kosti, saj vsebuje baker in magnezij. Magnezij je zelo pomemben za povečanje mineralne gostote krvi ter pomaga upočasniti ali preprečiti nastanek osteoporoze.

.

Pomanjkanje železa

.

Odličen je tudi pri vseh, ki imajo težave z železom in slabokrvnostjo, saj igra baker, ki ga vsebuje, veliko in pomembno vlogo pri absorpciji železa.

.

Spodbuja delovanje možganov

.

K3Kostanj pa tudi izboljšuje kognitivne funkcije, prav tako naj bi se ob uživanju kostanja izboljšalo delovanje možganov, saj vsebuje veliko B vitaminov, npr. folata, riboflavina in tiamina, ki so neposredno povezani z nevrološkim razvojem in zdravimi funkcijami možganov. Prav tako so potrebni za pravilen razvoj možganov pri otrocih, zavirajo pa tudi nastanek tesnobe in depresije ter spodbujajo nastajanje srečnega hormona serotonina.

.

Uravnan krvni tlak

.

K5Kostanj pa je odličen tudi pri uravnanju krvnega tlaka, saj vsebuje veliko minerala kalij, ki je nujo potreben za dober prenos živčnih signalov, celicam pomaga pri absorbciji kisika, odpravlja zabuhlost in napihnjenost in je nepogrešljiv pri vseh, ki se spopadate s povečanim nivojem stresa.

Prav tako kalij povečuje pretok krvi ter sprošča napetost na krvnih žilah in arterijah, kar zmanjšuje tveganje za srčni napad in kap ter povečuje splošno  kardiovaskularno zdravje.

.

Vlaži sluznice

.

K4Kostanj bo zaradi obilice vitamina E poskrbel tudi za dobro navlaženost sluznic in kože, cink v njem pa bo spodbudil k zdravju lepih, močnih in trdnih nohtov ter las.

Moja priljubljena poslastica je pečeni kostanj, danes pa sem si pripravila zares odlično kostanjevo rolado brez moke. TUKAJ

Print Friendly

Dodaj odgovor