Pomanjkanje beljakovin – vam jih manjka, če ne jeste mesa?

Vsaj nekaj vprašanj na teden dobim, kaj je s pomanjkanjem beljakovin in če vam jih manjka, če ne jeste mesa?

.

Kaj so beljakovine?

.

Beljakovine oz. aminokisline so gradniki naših celic, so nujno potrebne za naše delovanje in splošno zdravje, so obvezen del za zgradbo celic, mišic in tkiv, za tvorbo hormonov, za delovanje možganov ter dejansko za delovanje celotnega telesa.

 

Kakšne beljakovine poznamo?

.

Poznamo beljakovine iz rastlinskih in živalskih virov. In pogosto slišim, da so rastlinske beljakovine nepopolne, da so živalske beljakovine edini vir popolnih beljakovin.

.

Tudi rastlinske beljakovine so popolne

.

Spodaj vam bom naštela nekaj popolnih virov rastlinskih beljakovin in če jih jeste, se nič ne bojte, da vam jih bo primanjkovalo.

.

Kako naj brez mesa nadomestim beljakovine?

.

Ker res velikokrat dobim vprašanje, kako lahko nadomestite meso (no, če bi želeli dobiti in absorbirati beljakovine iz mesa, bi mogli jesti surovega), vam zdaj povem, da ni res, da če ne jeste mesa, zaužijete premalo beljakovin.

Prav tako se presežek beljakovin, ki jih telo ne more absorbirati in presnoviti, hitro naloži kot presežek nekje v telesu, vas zakisa in zastruplja. Telo lahko naenkart uporabi samo določeno količino beljakovin, okoli 30g, zato ne nasedajte na napitke, ki recimo vsebujejo 50g beljakovin na odmerek.

Česar ne morete prebaviti, je za telo kot odpadek.

 

Povišane beljakovine?

.

Majhne količine različnih vrst proteinov so običajne vrednosti v naši krvi. Albumini in globulini so glavne beljakovine, ki jih najdemo v krvi. Povišane vrednosti beljakovin pa lahko kažejo na obstoj resnih zdravstvenih težav.

Končni produkt presnove beljakovin je sečnina in kadar je tega odpadka preveč, so preobremenjene vaše ledvice, povišana sečnina pa je tudi eden glavnih parametrov, ki kažejo na putiko.

 

25 popolnih rastlinskih beljakovin:

.

  • Leča
  • Grah
  • Tofu
  • Črni fižol
  • Kvinoja
  • Amarant
  • Sojino mleko
  • Artičoke
  • Konopljina semena
  • Ovseni kosmiči
  • Bučna semena
  • Chia semena
  • Tempeh
  • Konopljino mleko
  • Edamame (zelena soja)
  • Špinača
  • Brokoli
  • Beluši
  • Stročji fižol
  • Mandlji
  • Spirulina
  • Tahini
  • Kvasni kosmiči
  • Čičerika
  • Arašidovo maslo

.

Tukaj si lahko preberete primere veganskih jedilnikov, ki vsebujejo več kot dovolj beljakovin, kar imate izraženo tudi v gramih. TUKAJ

Print Friendly