Kateri hormoni vam preprečujejo hujšanje?

Prepogosto se dogaja, da kljub hujšanju ne shujšate.

Zakaj je tako?
Velikokrat so vzrok hormoni.

Kateri?

LEPTIN

Leptin je hormon, ki ga izločajo maščobne celice in ki potuje do možganov in vam pove, da ste siti. Kadar pa pojeste preveč fruktoze, iz sadja in predelane hrane, sadnih jogurtov…, se presežek fruktoze, ki je ne porabite za energijo, prav tako pretvori in skladišči v obliko maščob. Dodatne maščobe pa proizvajajo še več leptina. Kadar pa je v vašem telesu česarkoli preveč, telo na to postane odporno. In tako tudi na leptin in na njegovo sporočilo, da ste siti. In tako kar naprej jeste, brez, da bi čutili, da ste siti.

KORTIZOL

Stresni hormon kortizol je tisti, ki spodbuja pretvorbo sladkorja v krvi, v maščobo, za dolgoročno hrambo, ko boste potrebovali energijo. Zelo očitno je, da je povišan stresni hormon tisti, ki kopiči in shranjuje vaše maščobe. Pa veste, da vaš kortizol vsak dan dvigne tudi kava in druga poživila?

Presežek estrogena kopiči in shranjuje dodatne maščobe

ESTROGEN

Estrogen je nujno potreben ženski spolni hormon, pa vseeno je tudi hormon, ki shranjuje in kopiči maščobo. V normalni ravni sicer pomaga ohranjati normalen nivo inzulina skozi dan, ko pa postane previsok, sploh glede na progesteron in pri moških na testosteron, takrat tudi inzulin v krvi začne nihati, kar vas sili v prekomerno hranjenje. Presežek estrogena kopiči maščobe in še to, iz odvečnih maščob v telesu začne ponovno nastajati estrogen.

INZULIN

Ko jeste, se dvigne krvni sladkor, pa tudi inzulin, da ga zniža. Ko ste zdravi in jeste normalno, vaša trebušna slinavka proizvaja ravno pravo količino inzulina, da je vaš krvni sladkor vedno v normalnem razponu.

Kadar pa jeste preveč hrane, ki vsebuje sladkorje, lahko telo postane ali na inzulin odporno in ali po drugi strani, je inzulin spet tisti, ki shranjuje in zaklepa maščobe.

Pogosto vprašanje je, kako znižati presežen estrogen?

  • Uživajte manj živalske hrane, saj več kot jeste živalske hrane, manj jeste vlaknin, ki so nujne za odstranjevanje presežka estrogena.
  • Prav tako je živalska hrana preobremenjena s steroidi, antibiotiki in tokisni, ki vsi prav tako spodbujajo tvorbo estrogena.
  • Izognite se strupom iz krem za obraz in telo, zdravilom, predelani hrani, umetnim materialom v oblačilih, strupenim kemikalijam v gospodinjstvu, konzervirani hrani, plastiki ter drugim industrijskim kemikalijam, ki se vse v telesu obnašajo kot estrogen.
  • Izognite se vsej predelani in v naprej pripravljeni hrani.
  • Jejte veliko zelenjave.
  • Ne pozabite na hladnostiskana olja.
  • Uživajte v mandljih, lešnikih in semenih.
  • Izbirajte samo polnozrnata žita brez glutena.
  • Sadje uživajte v majhnih količinah, samo dopoldan.

Tukaj je tudi razlog, da dekleta in fantje veliko prej vstopajo v puberteto, kot smo ta prestop doživljali včasih.

Prav tako so kseno-estrogeni, ti posebni toksini, odgovorni za tveganje za številne bolezni in težave, tudi raka.

TESTOSTERON

Takoj, ko je estrogen v presežku, je testosteron tisti, ki je ponavadi v pomanjkanju.Testosteron skrbi za rast mišic, skrbi za dobro presnovo ter skrbi za hitrejše izgorevanje maščob. Prav tako je testosteron tisti, ki s starostjo naglo upada, estrogen pa upade le na 40% oz. postane kmalu prevladujoči hormon.

Za znižanje presežka estrogena je odlična NaPro kremica, priporočam pa tudi Vitex in nikar ne pozabite na omega 3 maščobe.

ŠČITNICA

Ja, vsekakor je tudi počasno delovanje ščitnice tisto, ki vam preprečuje hujšanje, vendar ščitnica nikoli ne začne delati prepočasi kar sama od sebe. Odvisna je od višine kortizola, presežka estrogena, presežka oz. nihanja inzulina in drugih parametrov.

Zato vam res najbolj priporočam, da pri naši dr. Ireni Kranjc opravite potrebno diagnostiko pomanjkanja vitaminov, mineralov in encimov, presežka težkih kovin, bakterij, virusov in parazitov, neravnovesja hormonov, možnih intoleranc in alergij na hrano, pa tudi na pelode, trave, živalsko dlako ter možne psihološke obremenitve, sevanja in udi samo delovanje posameznih organov.

In potem vam na podlagi diagnostike spišem potrebno in priporočeno prehrano, dodatke in drugeuporabne nasvete. TUKAJ

 

Print Friendly