Ste ves čas lačni?

Pa ste pravzaprav zares lačni?

Je od vašega zadnjega obroka šele dve uri, vi pa ste spet lačni? Se počutite, kot, da vaš želodec nima dna?

  1. Morda imate hitro presnovo?

Nekateri se res rodijo s to srečo in imajo hitro presnovo, drugi pa trdno delajo, danjihov metabolizem dela. In ravno način, kako hitro dela metabolizem je tisto, kar vam pove, kako hitro boste spet lačni. Okoli 32% ljudi ima hitrejši metabolizem in hitro presnovo, kar pomeni, da pokurijo okoli 400 kcal na dan več, kot ostali. In to je morda lahko razlog, da ste ves čas lačni, da ves čas jeste in se zaradi tega ne zredite.

  1. Jeste predelano in v naprej zapakirano hrano?

Jedi, kot so kruh, testenine, piškoti, solatni prelivi, suho sadje, čokoladice, umetni napitki, paštete in salame ter druga procesirana hrana, zelo hitro dvigne vaš krvni sladkor, na žalost pa ga zelo hitro in še bolj spusti, zaradi česar ste kmalu še bolj lačni. Raziskava objavljena v International Journal of Obesity kaže, da takšna hrana vodi v prenajedanje, depresijo in občutek večne lakote.

  1. Morda so krivec vaši hormoni?

Hormonska neravnovesja, kot so prenizek progesteron in testosteron, previsok estrogen, previsok ali prenizek kortizol, pomanjkanje melatonina in neuravnan inzulin, prispevajo k želji po prenajedanju in večnem hranjenju. S tem, ko ves čas jeste in posegate po ogljikovih hidratih, pa hormonska neravnovesja le še krepite in se vrtite v začaranemu krogu. Zaradi tega prihaja do težav z delovanjem ščitnice, upočasni se metabolizem in kilogrami se začnejo nabirati. Dodatne maščobe tvorijo presežek estrogena, bremenijo delovanje jeter in spodbujajo nihanje inzulina, ki posledično zaklepa maščobe.

  1. So krivec vaša čustva?

Žalost, tesnoba, pomanjkanje ljubezni, nezadovoljstvo v partnerskem odnosu, stres in splošno slabo počutje, so velikokrat razlog, da se začnete prenajedati. Vendar žal se čustev ne da nahraniti s hrano, prenajedanje vodi le še v hujšo tesnobo in depresijo.

  1. Premalo spite?

Ja, tudi pomanjkanje spanja stimulira nenehno željo po prehranjevanju z nezdravo in hitro prehrano, polno sladkorjev.

  1. Premalo pijete

Pogosto žejo zamenjujemo z alkoto, zato naslednjič, preden boste spet posegli po kakšni hrani, raje popijte 4 dcl mlačne vode in počakajte. Morda boste presenetili sami sebe?

In saj veste, če potrebujete pomoč, nam pišite :)

Print Friendly