Ste preobremenjeni?

Nenehne skrbi v naših mislih so sicer lahko koristne, saj nas spodbujajo, da čim prej ukrepamo in rešimo težave, ki nas bremenijo. Ampak, če smo preobremenjeni s spraševanjem »kaj pa če« in si v glavi predstavljamo najslabše možne scenarije, lahko pretirana skrb hitro sama postane nov problem. Neizprosni dvomi in strahovi nas lahko popolnoma ohromijo, saj nenehno spodkopavajo našo čustveno energijo, povečajo možnost tesnobnosti in posledično vplivajo na naše vsakdanje življenje.

Nenehno obremenjevanje je težko breme. Zakaj je znebiti se ga tako težko? Za večino ljudi so tesnobne misli polne prepričanj, negativnih – te vam govorijo kako škodljivo je nenehno obremenjevanje, zaradi katerih se vam bo zmešalo ali pa da izgubljate nadzor nad vsem – in pozitivnih, ki nas prepričujejo, da nam vse skrbi pomagajo preprečiti težave, nas pripravijo na najslabše ali nas celo pripeljejo do rešitev. Šele ko enkrat spoznamo, da imamo s tem več težav kot pa koristi, lahko ponovno prevzamemo nadzor nad svojo zaskrbljenostjo.

Postavimo  obremenjenot2si časovni okvir. Nek čas, ki nam dovoljuje, da nas lahko skrbi. Naj bo to isti čas vsak dan dolg recimo 20 minut. V tem času si dovolite, da vas skrbi tisto kar vas teži. Preostali del dneva pa ne razmišljajte o težavah in uživajte.

Raziskave so dokazale, da medtem, ko ste zaskrbljeni, ne občutite tesnobnosti v tako veliki meri kot drugače. S tem ko nenehno v mislih premlevamo naše težave dobimo občutek, da smo dejansko nekaj rešili. A moramo se zavedati, biti zaskrbljen ves čas je nekaj popolnoma drugega kot reševanje težav. Zato je pomembno, da znamo ločiti med rešljivimi in nerešljivim skrbmi. Kako v danem trenutku, odgovorite si na vprašanji:

–      Je problem res realen, ali sem si ga le ustvaril v glavi, ko sem se vprašali »kaj če« ?

–     Ali lahko kaj storim glede problema, se lahko morda nanj pripravim, ali je to izven moje moči?

Šele ko odgovorimo na ti dve vprašanji, se vprašajmo, ali je skrb res potrebna.

Najdite neko stvar, dejavnost, ki vas sprošča. Ko razmišljate o vseh skrbeh se poskusite osredotočiti na njo. Tekom dneva se zavestno osredotočite na ta trenutek vsakič ko vam misli odtavajo k skrbem.

Print Friendly

Dodaj odgovor