Popraznično razstrupljanje

In je praznični december za nami, obložene mize so preteklost, pa tudi dolga ponočevanja, premalo spanja in gibanja lahko končno nadomestijo bolj zdrave reči. To je čas, ki je najprimernejši, da v svojem življenju obrnemo nov list, začnemo z nečim novim, se poglobimo sami vase in ugotovimo, kaj si sploh želimo. Sami s sabo, s svojim življenjem, s svojim telesom. In ker je naša zunanjost odvisna od notranjosti, je prav, da poskrbimo za zdravje prav vsake naše celice.

Napolnimo se s kisikom, hranili, vodo, energijo in zaživimo polno življenje, ki ga bomo imeli radi in v katerem se bomo dobro počutili.

Vse prevečkrat so pri meni ljudje, nezadovoljni s svojim izgledom in počutjem. Potem so tukaj najhujše bolezni, ki nas še dodatno obremenijo in v nas vnesejo negativne scenarije in pomanjkanje volje do življenja.

In ker vem, da je vsakdo izmed nas sposoben narediti prvi korak v novo smer, v nov, lepši način življenja, sem prepričana, da prav vsakomur lahko uspe. Vsi mi smo kreatorji svoje usode in tako, kot delamo napake, jih lahko tudi popravimo.

Pensive blond woman drinking water in her kitchen
Kalijev askorbat poskrbi za močno celično razstripljanje in v celice vnese kisik, hranila in vitamine.

Vzemimo vajeti v svoje roke in speljimo svoje življenje tja, kamor želimo. Naredimo si življenje takšno, kot si želimo.

Postavimo se v filmsko dvorano in na platnu glejmo sebe. Kako bi se radi videli? Kot bolnega, obnemoglega človeka, brez volje do življenja ter s kopico težav? Ali kot zdravega, vitalnega in srečnega človeka, ki ljubi svoje življenje, ki ceni sebe in svoje telo ter živi življenje točno tako, kot si je zamislil.

In povem vam, vse se da. Resnično. Samo upati in verjeti je potrebno. Pa naj gre za izgubo kilogramov, lepšo kožo, zdravje, več denarja, boljši avto ali drugo službo.
Kupite si zvezek, ki vam bo že na prvi pogled prijeten in boste čutili, da je za vas pravi. Vanj zapišite svoje želje, sanje in upanja. Brez negativizma, obsojanja samega sebe ali že začetnega negiranja, da je to nemogoče. Nič ni nemogoče. Prepreke si sami naredimo s svojih glavah. In začnite danes. Naredite prvi korak k uresničevanju svojih ciljev.

In ker se večino svojih dni ukvarjam s spreminjanjem prehrane ljudi, vam svetujem, da začnete ravno s tem. Prehrana je ključ, ki nas naredi zdrave, srečne in vitalne, po drugi strani pa nam prinese bolezen, pomanjkanje energije in tesnobo.

December je na večini ljudi pustil posledice v obliki dodatnih kilogramov, pomanjkanja energije in oslabljenega imunskega sistema.
Dodan sladkor je ena najhujših zlorab v sodobni prehrani, saj ima škodljive posledice na presnovo, delovanje celic ter prispeva k vsem vrstam bolezni.
Iz številnih predavanj po svetu vem, da vsi vrhunski strokovnajki sladkor obravnavajo kot velik razlog vseh bolezni, predvsem raka, katerega celice se hranijo ravno z glukozo.

Pa naštejmo nekaj razlogov, zakaj se moramo sladkorja izogibati kot najhujšega strupa in zakaj je januar odličen čas, da odstranimo škodo, ki smo si jo pridelali v decembru

1. Prazne kalorije

smoothie
Pripravite se smoothie iz zmrznjenih malin, špinače, borovnic in koščka ingverja.

Sladkor, ki ga dodajamo pecivu, ki ga kupimo skupaj z jogurti, kosmiči, juhami, mesninami…, vsebuje cel kup kalorij in prav nič esencialnih hranil. Ravno zato to imenujemo prazne kalorije. Sladkor nima beljakovin, esencialih maščob, vitaminov in mineralov…je le čista energija.
Ko ljudje zaužijemo 10-20% kalorij iz sladkorja, največkrat še več, to prispeva k pomanjkanju hranil v našem telesu. Telo črpa lastne zaloge vitaminov in mineralov, da se nahrani in nevtralizira škodljive posledice, ki ga sladkor naredi v našem telesu.
Ste v decembru poskrbeli za toliko večji vnos vitaminov, mineralov in kisika? Če niste, ste v resnem pomanjkanju, prav tako je resno ogrožen vaš imunski sistem.2. Pojeste veliko sadja, ker si želite v telo vnesti potrebne vitamine?

Raje jejte zelenjavo :)
Preden sladkor iz prebavnega trakta vstopi v krvni obtok, se razdeli na dva enostavna sladkorja:
glukozo in fruktozo.
– Glukozo najdemo v vsaki živi celici na planetu. Če je ne dobimo iz prehrane, jo proizvede naše telo.
– Fruktoza drugačna. Naše telo je ne proizvaja in po njej ni fiziološke potrebe. Fruktoza se lahko presnovi samo v jetrih. To ne predstavlja nobene težave, če je jemo malo, npr. iz sadja in smo pravkar telovadili. V tem primeru se fruktoza v jetrih spremeni v glikogen, ki se shrani v jetrih, dokler ga ne potrebujemo.

Vendar, če so jetra polna glikogena, kar je ponavadi v sodobni družbi, prehranjevanje z veliko fruktoze preobremeni jetra in le ta ne spreminjajo fruktoze v glikogen, temveč v maščobe.
Ko ta proces nadaljujemo, to vodi do zamaščenih in obremenjenih jeter ter do vrste resnih težav.

Ljudje, ki so sicer zdravi in se dnevno ukvarjajo s športno aktivnostjo, prenašajo več sladkorja, kot tisti, ki si za vadbo ne vzamejo časa.
Torej, ste decembra dnevno telovadili, vsaj pol ure hitre hoje na dan?

Pri večini ljudi, ki so neaktivni, se fruktoza v jetrih spreminja v maščobe, ki se poznajo na bokih, trebuhu…

3. Preobremenitev jeter s fruktozo lahko povzroči brezalkoholno zamaščena jetra

Se vam maščobe nabirajo okoli trebuha? Potem pojeste preveč fruktoze in sladkorja.

Ko se fruktoza v jetrih spreminja v maščobe, se del spreminja tudi v LDL ali slabi holesterol.
Nekaj maščobe pa se naloži znotraj jeter, kar privede do bolezni zamaščenih jeter, vse večjega problema v zahodnih državah.
Raziskave kažejo, da posamezniki z zamaščenimi jetri, zaužijejo 2-3 krat toliko fruktoze kot povprečna oseba, ki te težave nima.

4. Sladkor lahko povzroči inzulinsko rezistenco, kar vodi v metabolični sindrom in sladkorno bolezen

Inzulin je zelo pomemben hormon v telesu. Glukozi omogoča, da iz krvnega obtoka vstopi v celice in jim pove, da začno namesto maščob za energijo uporabljati glukozo. Ob preveč glukoze v krvi lahko pride do resne toksičnosti, zapletov diabetesa in slepote.
Ena od značilnosti metabolne disfunkcije, ki jo povzroča zahodna prehrana je, da inzulin preneha delovati, kot bi moral, celice pa nanj postanejo odporne. To je znano kot odpornost na inzulin , kar vodi v mnoge bolezni, vključno z metabolnim sindromom, debelostjo, boleznimi kardiovaskularnega sistema in diabetesa tipa 2.

Številne študije so pokazale, da je poraba sladkorja povezana z inzulinsko rezistenco.
Če naše celice postanejo odporne na učinke inzulina, to lahko vodi do kronično zvišanega krvnega sladkorja kar povzroča resno škodo v našem telesu. Na koncu trebušna slinavka ne more dohajati povišane glukoze v krvi in ne more proizvesti toliko inzulina, da bi znižal krvni sladkor. Tako pride do sladkorne bolezni tipa 2.

Ljudje, ki pijejo sladkane pijače, imajo kar do 83% večje tveganje za diabetes tipa 2.

6. Sladkor hrani rakave celice

Rak je eden izmed glavnih vzrokov smrti po vsem svetu. Označen je z nenadzorovano rastjo in hitrim razmnoževanjem celic. Inzulin je eden ključnih hormonov, ki ureja to vrsto rasti.
Iz tega razloga mnogi znanstveniki menijo, da lahko stalno povišane ravni inzulina (zaradi uživanja sladkorja) prispevajo k raku.

Poleg tega so presnovne težave, povezane s porabo sladkorja, znani vzroki številnih vnetij v telesu, ki je so tudi eni glavnih razlogov nastanka raka.
Več študij kaže, da imajo ljudje, ki jedo veliko sladkorja, veliko večje tveganje za pojav raka.

7. Sladkor negativno učinkuje na hormone.

Niso vse kalorije enake. Različna hrana ima lahko različne učinke na naše možgane in hormone, ki nadzorujejo vnos hrane.
Študije kažejo, da fruktoza nima enakega učinka na sitosti kot glukoza. V neki študiji so ljudje pili ali s fruktozo ali z glukozo sladkano pijačo. Tisti, ki so pili pijačo s fruktozo, niso čutili sitosti niti se jim ni sprostil hormon sitosti, grelin. Zato po vnosu fruktoze ne čutimo sitosti, kar lahko vodi v prekomerno hranjenje in debelost.
Fruktoza ne povzroča občutka sitosti v možganih.

ženska sprehod zima
Odpravite se ven na sprehod in vask dan hodite vsaj po ure.

8. Sladkor nas zlahka zasvoji

Tako kot droge, enako sladkor povzroča sproščanje dopamina v središču možganov.
Problem s sladkorjem in z veliko hitre prehrane je, da povzroča ogromno sproščanje dopamina, veliko več, kot smo mu bili kdajkoli izpostavljeni. Iz tega razloga lahko ljudje, ki so nagnjeni k odvisnostim, postanejo s sladkorjem zelo močno zasvojeni.

Sporočilo “vse v zmernih količinah” je lahko zelo slabo za ljudi, ki so nagnjeni k zasvojenostim…ker je edina stvar, ki je primerna, popolna abstinenca.

9. Sladkor največ prispevala k debelosti pri otrocih in odraslih

Sladkor vpliva na hormone in možgane ter je recept za pridobivanje maščobe. Vodi do zmanjšanja občutka sitosti, tako, da izgubimo nadzor nad vnosom hrane. Ljudje, ki uporabljajo največ sladkorja (kupljeni izdelki, jogurti, kosmiči…), so ljudje, ki imajo težave s težo in oslabljenim imunskim sistemom. Sladkor črpa zaloge hranil vitaminov in mineralov ter nas močno oslabi.

Povezava je še posebej močna pri otrocih, kjer vsakodnevno uživanje sladkanih pijač povečuje tveganje za debelost za 60%.
Ena od najpomembnejših stvari, ki jih lahko storite, če želite shujšati , je zmanjšanje in ukinitev uživanja sladkorja v vnaprej pripravljenih izdelkih, pijačah..

10. Sladkor ni maščoba, prispeva pa k kopičenju maščob, dviguje raven slabega holesterola in vodi v bolezni srca in ožilja, glavnega vzroka smrti pri nas.

Več desetletij so ljudje krivili nasičene maščobe kot glavni vzrok bolezni srca in ožilja. Vendar nove študije dokazujejo, da je glavni krivec sladkor. Beli, rjavi, rafinirani, nerafinirani in tisti, ki se skriva v sokovih, juhah, kosmičih, piškotih, omakah, jogurtih, klobasicah, mesnih pripravkih…
Sladkor je preko škodljivih učinkov na presnovo glavni razlog diabetesu, debelosti, sladkorni bolezni, depresiji in tesnobi, Alzheimerjevi in Parkisnonovi bolezni, avtoimunim obolenjem ter raku.
Študije kažejo, da lahko velike količine fruktoze dvignejo vrednosti slabega holesterola ter poveča trebušno debelost in kopičenje kilogramov, v manj kot desetih tednih.

Obstaja močna statistična povezava med porabo sladkorja in tveganjem za srčne bolezni .

Torej, zdaj je ravno pravi čas, da se znebimo posledic, ki jih je prineslo decembrsko prenajedanje. Preveč sladkorjev, maščob in natrija, premalo gibanja, kisika in hranil, je v naših celicah pustilo razdejanje. Takšne celice hitro degenerirajo, mutirajo in se spreminjajo v bolne celice. Vanje moramo vnesti kisik in hranila, da bodo spet zdrave in bodo skrbele za naše optimalno delovanje.

Kalijev askorbat jih napolni s kalijem, kisikom, vitaminom C in drugimi hranili, iz njih pa odstrani presežek natrija, toksinov in vode. S tem jih naredi odporne in prožne. Začne se celično razstrupljanje.

smoothie 1
Zelenjavni napitki, solate in zelenjavne juhe, kalijev askorbat, čimmanj žitaric in še te brez glutena, nič mleka in mlečnih izdelkov ter mesa, veliko vode, sadje samo dopoldan in veliko gibanja = formula za uspeh :)

Ne pozabimo na vsaj 2 litra sveže vode na dan, na dnevne sprehode v naravi, na uživanje zelene zelenjave, malo sadja dopoldan, stročnic in žitaric brez glutena. Pripravimo si joto brez mesa in krompirja, zeljno juho in korenčkov sok, ki bodo nahranili naše osiromašene celice. Ne pozabimo in iz prehrane črtajmo mlečne izdelke, meso, gluten in vse izdelke, ki so v naprej pripravljeni. Naša telesa nam bodo hvaležna, deležni bomo več energije in delavnega elana.

Pa naj se leto 2015 začne na najbolj zdrav način :)
Če pri pripravi jedilnika, načrtu razstrupljanja ali pri hujšanju potrebujete pomoč, vam toplo priporočam naš program Popraznično razstrupljanje z našim dietetikom Deanom, ki je v tem pravi strokovnjak, oblikoval pa je tudi svoj program hujšanja, s katerim je pomagal že mnogim. Znanim in tistim malo manj :)

Print Friendly