Naravna pomoč pri neplodnosti

V sodobni družbi narašča problem neplodnosti. Na leto porabljamo ogromne količine denarja za zdravljenje neplodnosti, najbolj žalostno pa je, da velikokrat le ta izbira ni najbolj primerna.

Neplodnost je kot vsaka bolezen, je le znak, da v telesu nekaj ni v redu.

V Mariboru in Ljubljani so čakalnice parov s težavami z zanositvijo polne in šele tam spoznaš, kako veliko parov se sooča s tovrtsnimi težavami. Ko si eden izmed njih, pa še posebno. Veliko prijateljic se je na koncu, po dolgih letih naravnega poskušanja zanositve, odločilo, za obisk klinike za neplodnost. Nekatere so odšle tudi v Prago, kjer so specializirani za zdravljenje neplodnosti po 42. letu.

Nekatere izmed njih imajo otročka, nekatere ne.

Tudi pri nas imamo veliko parov, ki imajo težave z zanositvijo. Obračajo se na nas, ker ne vedo več kako naj si pomagajo.

In ja, res je, da se da marsikateremu paru pomagati na povsem naraven način. Govorim iz lastnih izkušenj :)

Po podatkih se samo s spremembo prehrane možnost zanositve poveča za 25%, sprememba življenjskega sloga še za 25% in uporaba nekaterih dopolnil dvigne uspešnost še za 25%.

Ker pa obstaja veliko različnih dejavnikov, ki prispevajo k neplodnosti, moramo najprej odkriti vzrok težav.

Pogost razlog je neravnovesje hormonov, k kateremu lahko zlahka pristopimo. Najprej stestiramo hormone (moškemu in ženski) ter nadaljujemo na podlagi izvidov: napisana prehrana, priporočeni dodatki, priporočila o drugih spremembah življenjskega sloga.

Zelo pogosti vzroki so endometrioza, policistični jajčniki, neustrezne vrednosti hormonov, odsotnost ovulacije ali krajša lutealna faza, visoke ravni prolaktina. Obstajajo pa tudi drugi razlogi, kot so fizična blokada, slaba in osiromašena prehrana, visok oz. neuravnan pritisk, izpostavljenost toksinom ali starost.

nosečnost
Testiranje hormonov je lahko dober začetek pri naravnem načrtovanju zanositve.

Ekstremni in invazivni načini zdravljenja neplodnosti so zelo čustveno in fizično naporni ter nenazadnje tudi dragi.

Glede na izbiro, bi vsaka ženska veliko raje zanosila sama z možem, kot pa v neki ambulanti.

Tudi stres je velik obremenili faktor pri načrtovanju družine.

Dobra novica je, da lahko z določenimi, povsem naravnimi spremembami naredimo ogromno razliko v rodnosti. Pogosto pa se istočasno uredijo tudi odvečna teža, pomanjkanje energije, slabo spanje, težave s kožo in nihanje razpoloženja.

Korak 1: Prehrana

To je daleč najbolj pomemben korak. Dandanes nas je večina podhranjena s hranili, kljub prevelikim količinam zaužite hrane. Telo preprosto ne dovoli, da ob pomanjkanju hranil pride do nosečnosti, ker ve, da jih bo primanjkovalo tudi otroku in se v takšnih pogojih nosečnost ne bi obdržala.

Mnoge ženske uživajo hrano z malo maščobami in bogato z vlakninami, v želji, da bi nadzirale telesno težo. Izguba teže resnično poveča možnost zanositve, vendar pomanjkanje zdravih maščob preprečuje tvorbo hormonov, ki so pri načrtovanju družine nujno potrebni.

Pri prehrani priporočamo odstranitev glutena, vse predelane in v naprej pripravljene hrane, suhih mesnin in salam, rdečega mesa in drobovine ter mlečnih izdelkov. Odstraniti moramo sladkor v vseh oblikah (beli, rjavi).

Povečati je potrebno uživanje omega 3 maščob (EPA,DHA), lanenega olja, za peko uporabljajte kokosovo maščobo. Uživajte v žitaricah samo enkrat na dan in izberite med proseno in ajdovo kašo, kvinojo, rižem in ovsenimi kosmiči za zajtrk ali polpete z zelenjavo.

Če uživate jajca in meso morajo biti vedno ekološki proizvodi. Tudi s sadjem ne pretiravajte, enkrat na dan in še to v dopoldanskem času. Od oreščkov izberite mandlje in lešnike. Uživajte v zelenjavi na 100 načinov, v obliki solat, juh, popečenih koščkov na žaru. Uporabljajte samo naravno morsko sol in ekološke začimbe. Vsak dan popijte vsaj 2 litra sveže vode ali nesladkanega čaja.

Uživajte v veliko zelene zelenjave, kot so solate, špinača, brokoli, cvetača, ohrovt, blitva, zelje, brstični ohrovt in podobna zelenjava.

Uravnajte nivo in nihanje inzulina, zato se izognite grickanju med obroki, uživanju sadja med obroki in manjših sladkih pregreh. Še najmanj škode naredi pest lešnikov, svež kokos ali zelenjava v katerikoli obliki. Tudi zelje ali repa sta odlična izbira.

Pri nekaterih ženskah že samo ti ukrepi optimizirajo plodnost. Največji prehranskih dejavnik, ki pogosto prispeva k neplodnosti, je pomanjkanje esencialnih maščob v prehrani. Telo ne more tvoriti hormonov, ki jih potrebuje, brez ustreznih maščob in pogosto samo ta dejavnik preprečuje zanositev.

Korak 2: Življenjski slog

Navade, kot so kajenje, uživanje drog, visok vnos kofeina ali alkohola resno škoduje plodnosti. Obstaja pa tudi veliko drugih dejavnikov življenjskega sloga:

nosečnost 4
Harmoničen partnerski odnos in izogibanje stresnim situacijam sta zelo pomembna pri načrtovanju družine.

– Pomanjkanje spanja
– Izpostavljenost toksinom
– Premalo gibanja ali preveč vadbe
– Visoka raven stresa
– Nekatera zdravila ali dodatki

Tudi večino teh dejavnikov lahko z malo truda enostavno izničimo.

Spanje igra ključno vlogo pri proizvodnji številnih hormonov. Študije so pokazale, da imajo ženske z nizkimi vrednostmi melatonina in serotonina krajšo lutealno fazo (čas med ovulacijo in menstruacijo) ter posledično manj možnosti spočetja. Pomanjkanje spanja oslabi sposobnost telesa, da ustrezno ureja nivo adrenalina, kortizola in inzulina.

Popolnoma temno okolje spanja lahko pomaga dvigniti raven melatonina.
Zmanjšana izpostavljenost toksinom; gospodinjske kemikalije, plastične steklenic, konvencionalni kozmetični in lepotni izdelki…, prav tako pripomore k boljši plodnosti.
Ustrezna količina vadbe je pomembna za plodnost, tako kot preveč kot premalo ni v redu. Preveč vadbe ima ravno nasprotni učinek od želenega. Preveč intenzivna vadba ves čas ohranja telo v času pred ovulacijo in zavira samo ovulacijo.

Odstranite stresne dejavnike. Vem, da je to lahko govoriti in težko storiti, še posebno, kadar se trudite zanositi. Verjetno so vam že povedali, da boste lahko zanosili, če se boste sprostili. Kaj pa počitnice v dnevih, ko pričakujete ovulacijo? Začnite z vsakodnevnim umirjanjem, jogo, meditacijo ali z drugimi sprostilnimi tehnikami.

Posvetujte se s svojim zdravnikom, da vidite ali obstajajo zdravila, ki vam preprečujejo pri zanositvi. Steroidi in antidepresivi so znani, da vplivajo na plodnost.

Korak 3: Prehranski dodatki

Medtem ko sta prehrana in način življenja zelo pomembna, večina parov opazi hitrejše in boljše rezultate z uporabo nekaterih dodatkov.

Najpomembnejše dopolnilo, ki poveča rodnost, so omega 3 maščobne kisline. Če imamo premalo zdravih maščob imamo posledično premalo potrebnih hormonov.

Visoke vsebnosti omega-3 pomagajo zmanjšati vnetja in povečajo ustrezno proizvodnjo hormonov.

Uporaba zelišč:

Regrat – Vsebuje vitamina A in C, kot tudi številne minerale. Koren je koristen za jetra in spodbuja izločanje strupov in presežke določenih hormonov iz telesa.

Alfalfa- Ima vitamine A, D, E in K ter 8 prebavnih encimov. Vsebuje minerale in vitamin K.

vitex
Naravna zelišča so se izkazala kot odlična pomoč pri težavah z zanositvijo

Vitex – spodbuja optimalno delovanje hipofize, znižuje prolaktin in podaljšuje lutealno fazo. Spodbuja ovulacijo in povečuje plodnost.

Naravna krema, ki vsebuje molekule diosgenina iz divjega gomolja yam  – spodbuja optimalno hormonsko ravnovesje, še posebno pri tistih z neurejenimi mesečnimi ciklusi, z odsotnostjo menstruacij in z nizkim progesteronom, katerega vrednost je nujna za zanositev.

Vitamini, ki spodbujajo plodnost:

Pomanjkanje vitamina D je zelo pogosto, še posebno v zimskem času, kar je lahko zelo škodljivo za splošno zdravje . Nedavne študije povezujejo neustrezno količino vitamina D z neplodnostjo in spontanim splavom.
Vitamin C je močan antioksidant in je priporočljiv za oba partnerja. Poskrbite, da boste zaužili pravilno obliko vitamina C, ki se zlahka absorbira v celice.

Folna kislina je znana kot potreben vitamin v zgodnji nosečnosti, saj preprečuje zaplete. Najbolje je, da jo začnete jemati takoj, ko ste pripravljeni na otroka.

Cink je zelo pomemben pri delitvi celic, vključen je v proizvodnjo sperme in spodbuja ovulacijo.  Najbolje je, da ga jemljete skupaj z dodatkom B vitaminov in folne kisline.

Selen pomaga zaščititi telo pred prostimi radikali in skrbi za zdravo spermo in jajčeca. Znano je, da pomaga pri delitvi celic in da preprečuje splav.

Pomanjkanje B-vitaminov je pogosto pri vsakomur, ki uživa veliko predelanih živil, zrn ali sladkorjev. Optimizacija vrednosti vitaminov B lahko poveča raven LH hormona in optimizira vrednost FSH hormona.

Pomanjkanje kalija in presežek natrija v celicah je glavni razlog neuravnanega celičnega ravnovesja. Presežek natrija v celicah zadržuje vodo in toksine. Če v celice vnesemo več kalija, s tem napolnimo celice s kisikom, le te postanejo odporne na toksine in jih iz sebe začno izločati. Zdrava celica je celica, ki vsebuje kisik. Poskrbite za pravilno obliko kalija, takšnega, ki se bo zlahka absorbiral v celice.

happy mother with baby
Tudi pri nas je veliko parov, ki si je na naraven način pomagalo pri ustvarjanju družine :)

Vsekakor je pri načrtovanju  nosečnosti potrebno poslušati svoje telo in zase najti pravilno rešitev.  

 

 

Print Friendly

Povezane vsebine