Pa ga končno pišem tudi jaz

Moji prvi blogi so nastajali v Ameriki, v Portlandu na šoli naturopatije in naravnega zdravljenja. Tam so nas blogerje redno spremljale velike farmacevtske in prehrambene korporacije, ki so se borile, da v svoje osebne bloge vnesemo kakšen njihov produkt in ga seveda pohvalimo. Pa vendar smo pri blogu izdelke, ki smo jih redno dobivali od podjetij, najprej sami uporabljali in potem v blogu napisali svoje resnične ugotovitve ob uporabi določenega izdelka.

Vrbsko jezero 2
Obisk in izlet klinike v Avstriji, Vrbsko jezero

Vabili so nas na obiske različnih seminarjev, predstavitev, izobraževanj, da bi nam le pobliže predstavili kakšno revolucionarno novost.

V blogu smo opisali resnične učinke, kar ne pomeni, da so vedno potdili izjave in potrjene študije.

Zdaj so me k njegovemu ustvarjanju vzpodbudili tudi pri reviji Delo in počasi je prišel čas, da začenjam svoj blog še tukaj. Pisala bom moje poglede na zdravje, zdravljenje, prehrano in zdrav življenjski slog. Opisala bom izkušnje z različnimi izdelki in klinikami v tujini ter z našimi zdravniki in drugimi zdravstvenimi delavci. Glede na lastne izkušnje bom potrdila ali ovrgla določene trditve. Predvsem pa se bom potrudila, da bom berljiva in ne bom zajadrala v preveč podrobnosti delovanja določenih snovi v telesu, ker vem, da imamo ljudje raje jasno napisana dejstva, kot dolgovezno razglabljanje. :)

Spomnim se svojega prvega dnevnika, ki ga še zdaj skrbno hranim. Saj veste, blokec s trdimi platnicami in ključavnico. Ključek pa v posebni škatlici. Oboževala sem trenutke, ki so bili namenjeni samo meni in pisanju mojih najbolj skritih misli in opisovanju dogodkov. In ja, tudi zdaj ga pišem. Le da si zanj vzamem čas bolj poredko, oziroma takrat, ko res začutim, da moram na list papirja spisati svoja doživljanja. Ta čas mi je še vedno zelo ljub, saj sem takrat resnično sama s sabo.

Poznate prehranske mite? Saj veste, povsod pišejo, da so velike količine sveže zelenjave in sadja zdrave. Pa je res tako? Ali pa sir, ki ima veliko kalcija? In soja, ki je dobra zaradi beljakovin in uravnavanja hormonov?

Pa poglejmo nekaj najpogostejših :) In če boste imeli kakšen mit, ki ne veste, ali ga potrditi ali ovreči, kar na plan s predlogom :)

1. Kava je zdrava in jo je priporočljivo piti. Kava spodbuja metabolizem, presnovo in prebavo ter nam pomaga shujšati.
Trditev ne drži, poleg tega se trditev nanaša na ekološki kakavovec in njegova zrna. Trditev se ne nanaša na kavo v kavarni, po možnosti z mlekom in sladkorjem.
Kava in kofein izčrpavata delovanje nadledvične žleze, kar posledično vodi v še večjo utrujenost, hlepenje po ogljikovih hidratih, obremeni delovanje slinavke in izločanje inzulina, kar posledično lahko vpliva tudi na dvig holesterola in so z njim povezanih težav. Jetra potrebujejo kar 8 ur, da telo razstrupijo ene skodelice kave, če v to sploh ne prištevamo sladkorja in mleka.
Občasno si kavo lahko privoščimo, pretiravanje z njo pa zagotovo ni zdravo. Vrbsko jezero 3

2. Piti moramo mleko in jesti mlečne izdelke, da bomo imeli dovolj kalcija
Mleko in mlečni izdelki dandanes niso takšni, kot so bili nekoč, vendar so izpostavljeni pasterizaciji, homogenizaciji, aditivom, hormonom in drugim kemikalijam. Kalcij iz takšnega mleka skoraj ni sposoben za absorbcijo v naše celice. Prav tako odrasli nimamo encima laktaze za pretvorbo mlečnega sladkorja laktoze. Ne pozabimo na beljakovino kazein, ki dokazano spodbuja k številnim vnetjem, kroničnim obolenjem in raku. Mlečni izdelki zakisajo naše telo, zaradi česar začne telo samo iz sebe črpati kalcij in druge minerale, za svojo nevtralizacijo. Uživanje mlečnih izdelkov še prispeva k obolenjem zaradi osteoporoze in izgube zob. Hormoni v mlečnih izdelkih spodbujajo hormonska neravnovesja, tesnobo in migrenske glavobole.
Za dovolj kalcija uživajte zeleno listnato zelenjavo, bučna in sončnična semena, madlje in lešnike ter grah, čičeriko, lečo in fižol.

3. Gluten v resnici sploh ne povzroča težav in izogibanje glutenu je samo modna muha.
To ne drži, gluten se lepi na črevesne resice, jih tanjša, povzroča vnetja  in onemogoča absorbcijo hranilom. Posledično slabi delovanje žleze slinavke, imunski sistem, povzroča alergije in intolerance, fibromialgijo in nepojasnjeno utrujenost. Obremenjuje delovanje žlez in izločanje hormonov, prispeva k tesnobi in depresiji ter težavam s sklepi.
Izogibanje glutenu razbremeni našo prebavo, presnovo in absorbcijo hranil, optimizira delovanje imunskega sistema ter pomaga pri razstrupljanju. Prav tako poskrbi za več energije, odpravlja napihnjenost in pospeši hujšanje.Vrbsko jezero 4

4. Ne uporabljam sladkorja, ampak raje javorjev in agavin sirup, kokosov sladkor, zgoščen jabolčni sirup ali melaso.
Res je, da ti sladkorji vsebujejo minerale in imajo nižji glikemični indeks, vendar so to še vedno sladkorji. Ti nadomestki navadnemu sladkorju niso primerni za tiste, ki trpijo zaradi določenih zdravstvenih težav (vnetja, avtoimuna obolenja, sladkorna bolezen, inzulinska rezistenca, rak…), si želijo shujšati oz. se izogibajo sladkorju. Prav tako niso primerni za vse na razstrupljevalnih dietah ali za tiste s kandido in drugimi presežki gljiv, drugih parazitov, bakterij ali virusov.
Veliko ljudi trdi, da je iz prehrane izpustilo ves sladkor, te sladkorje pa še vedno uživajo.

5. Velike količine sveže, netoplotno obdelane zelenjave in sadja so koristne za naše zdravje
Res je, da sveža zelenja in sadje vsebujeta veliko mineralov, vitaminov in encimov, vendar po drugi strani pri svoji presnovi, prebavi in absorbciji zelo obremenijo celoten prebavni trakt. To je lahko za ljudi z določenimi boleznimi še dodatno obremenilno. Namesto, da bi poskrbeli za krepitev imunskega sistema, le tega posledično še obremenimo. Izjema so sveže stisnjeni zelenjavni sokovi, ki ne vsebujejo vlaknin in s tem tudi ne obremenijo prebave, vendar se takoj absorbirajo v celice in jih nahranijo.

Na vsakem koraku nam športni trenerji, slavni kuharji, osebni motivatorji, joga inštruktorji in drugi svetujejo, kaj je primerno za nas in kaj ne. Vsi ti nasveti nas hitro zmedejo in na koncu sploh ne vemo, kaj je res in kaj ne, kdo ima prav in kdo ne in kaj naj sploh upoštevamo.
Še vedno moramo preceniti sami, kaj je najbolj koristno za nas in upoštevati nasvet tistega, ki mu nekako najbolj zaupamo. In še vedno smo si med seboj zelo različni. Zato niti ena dieta ni primerna za vse in ne deluje na vse enako.

Edino, kar je primerno prav za vse, za stare in mlade, za moške in ženske, za tiste bolne ali vse ostale, ki si želimo preventivno poskrbeti za svoje zdravje, je spremenjen način življenja, ki vključuje zdravo prehrano, redno gibanje in vsakodnevno sproščanje. Vrbsko jezero 1

Print Friendly

Povezane vsebine